عمومی

4 سناریو برای عبور از عدم قطعیت و ایجاد یک برنده استراتژی برای Web3

۴ سناریو برای عبور از عدم قطعیت و ایجاد یک برنده
استراتژی برای Web3

از آنجایی که فناوری‌های مجازی و بلاک چین انتقال ما به Web3 را تسریع می‌کنند، نگرانی فزاینده‌ای در میان بسیاری از رهبران تجاری که با آنها صحبت می‌کنیم وجود دارد. اما برنامه ریزی برای این تکرار جدید اینترنت نیازی به ایجاد ترس ندارد. در عوض، بیایید آینده‌های احتمالی را تصور کنیم.

دو ملاحظات کلیدی در شکل گیری آینده Web3 وجود دارد: سرعت پذیرش و نوع حکومت. این ملاحظات چهار سناریو آینده را تشکیل می دهند که می تواند به رهبران کسب و کار کمک کند تا همسویی سازمان خود را با خطرات و فرصت های بالقوه کشف کنند. چهار سناریو آینده عبارتند از: قبیله گرایی شبکه، کشش فرش بزرگ، اکولایزر بزرگ و ملی گرایی رمزنگاری. هر سناریو پیامدهای متفاوتی برای سهامداران مختلف دارد، خواه شرکت‌ها باشند یا شرکت‌های نوپا، سرمایه‌گذاران، رسانه‌ها یا دولت‌ها. اما ابتدا، بیایید یک برداشت یکسان از Web3 به شما ارائه دهیم.

مقیاس و دامنه Web3

ارزهای رمزنگاری شده، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs)، امور مالی غیرمتمرکز و دنیای مجازی متاورس، نوآوری‌های اولیه‌ای هستند که ظهور Web3 را خبر می‌دهند. این تغییرات نشان می‌دهد که چگونه Web3 این پتانسیل را دارد که حتی از انتقال از Web1 فقط خواندنی به دنیای تعاملی Web2 که اینترنت را در دهه گذشته تعریف کرده است، مخرب‌تر باشد. فناوری های بزرگ ممکن است مجبور شوند کنترل داده های ما را واگذار کنند. تجربه مالکیت ما می تواند تغییر کند. نحوه انجام معاملات و پرداخت برای خدمات احتمالاً بسیار متفاوت خواهد بود. اینکه چگونه برای تعامل و وفاداری پاداش می گیریم نیز می تواند تکامل یابد. اختلالاتی مانند این سوالات بسیاری را ایجاد می کند. چه سهمی از اقتصاد توسط نوآوری Web3 تامین می شود؟ آیا پذیرش زیاد منجر به سرمایه گذاری قابل توجهی می شود؟ یا اینکه جذب کمتر خواهد بود و در نتیجه تنها به تغییرات محدودی در مدل‌های کسب‌وکار و ساختار بازار نیاز دارد؟ بیش از یک فناوری دیگر – از جمله هوش مصنوعی، فناوری باتری و روباتیک – Web3 یک نیروی دگرگون کننده است که باید از زوایای مختلف درک شود.

اما مقدار سرمایه ای که قبلاً در Web3 سرمایه گذاری شده است نشان می دهد که این مسئله این است که چه زمانی – نه اگر – Web3 به واقعیت تبدیل شود. :

تراکنش های میلیاردی

خوشبینان Web3 را به عنوان ارائه یک فرصت بی نظیر روابط بین برندها، پدیدآورندگان و مصرف کنندگان بر پایه ایجاد مشترک، مشارکت اقتصادی و وفاداری است. جوامع آنلاین در تمام جنبه های بیان شخصی درگیر خواهند شد. قراردادهای هوشمند با ایجاد امکان دسترسی و همچنین مبادله کالاها و خدمات، دموکراتیزه شدن را تقویت خواهند کرد. شرکت‌ها با راه‌اندازی کسب‌وکارهای دیجیتالی پیشرفته با محصولات جدید و ساختارهای حاکمیتی به منابع جدید رشد دسترسی خواهند داشت.

منتقدان Web3 را پدیده‌ای بیش از حد می‌دانند. . در بدترین حالت، آنها ظهور آن را به عنوان تهدیدی برای افراد، مشاغل و دولت ها توصیف می کنند. مخالفان استدلال می‌کنند که بلاک چین مقیاس، سرعت و ظرفیت ذخیره‌سازی طولانی‌مدت داده مورد نیاز برای مدیریت انبوه پذیرش را نخواهد داشت. آنها این سوال را مطرح می‌کنند که آیا ارزش تعویض‌پذیر و NFT قابل انتقال خواهد بود و اگر حفاظت ناکافی از مصرف‌کننده و IP در را به روی خطرات عظیم باز می‌کند. هشدارهایی وجود دارد مبنی بر اینکه شکاف های بزرگ در چارچوب های قانونی و نظارتی باعث بی ثباتی در جریان سرمایه جهانی می شود. منتقدانی وجود دارند که استدلال می‌کنند که Web3 تأمین مالی غیرقانونی، پولشویی، تأمین مالی تروریسم و ​​فرار از تحریم‌ها را تسهیل می‌کند (همین مورد را می‌توان در مورد Dark Web که در وب ۲ تکامل یافت نیز گفت). همچنین یک نقد پایداری وجود دارد که استدلال می‌کند معادلات ریاضی که مبانی معاملات انجام شده از طریق بلاک چین را تشکیل می‌دهند، به مقادیر زیادی انرژی برای پردازش نیاز دارند.

دو ملاحظات کلیدی که آینده Web3 را شکل می‌دهند

  1. مقیاس Web3 تا پایان دهه چقدر است؟

تقویت کم: عوامل مختلفی می توانند باعث ایجاد بازار “خرسی” Web3 با سطوح پایین پذیرش شوند. در پایین ترین سطح، Web3 تنها ۵ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی، تقریباً ۴ تریلیون دلار آمریکا را به خود اختصاص می دهد.

تقویت بالا: Web 3 می تواند به سرعت و به طور گسترده در بسیاری از بخش های اقتصاد توسعه یابد. این بازار گاو نر پیش بینی می کند که Web3 به ۱۹ تریلیون دلار یا ۱۵ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی رشد کند.

  1. درجه عدم تمرکز حاکمیت چیست؟

متمرکز مجدد: وب ۳ می تواند به سرعت و به طور گسترده در بسیاری از بخش های اقتصاد توسعه یابد. این بازار گاو نر پیش بینی می کند که Web3 به ۱۹ تریلیون دلار یا ۱۵ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی رشد کند.

غیرمتمرکز: قدرت، کنترل و حکومت می‌تواند از سازمان‌های متمرکز دور شود و نقش تجمیع‌کننده‌ها را کاهش دهد و مدل‌های حکمرانی جدیدی مانند سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAOs) را ایجاد کند.

چهار سناریو

<.>

با توجه به این دو ملاحظات کلیدی، Web3 می‌تواند با پیامدهای متفاوتی برای سهامداران مختلف، از شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران گرفته تا دولت‌ها و رسانه‌ها، آشکار شود. ما چهار سناریو را می بینیم:

  1. شبکه گرایی – Web3 با خوشه های متمرکز حول پروتکل های شبکه و اکوسیستم های آنها رشد قابل توجهی می بیند.
  2. کشش فرش عالی – رشد وب ۳ به دلیل ناتوانی در مهار بازیگران بدی که هک، کلاهبرداری و شک بی پایان را انجام می دهند، متوقف می شود.
  3. Equalizer بزرگ — Web3 به پذیرش انبوه دست می یابد و مرزهای تمرکززدایی را جابجا می کند و دنیای دیجیتال و فیزیکی را متحول می کند.
  4. ناسیونالیسم رمزنگاری – Web3 به میدان نبرد جدیدی برای رقابت اقتصادی و سیاست صنعتی دیجیتال تبدیل می‌شود که به پذیرش آسیب می‌زند.

سرعت و دامنه انتقال بسیار نامشخص است. اما این چهار سناریو چارچوبی را برای پرسیدن سؤالات استراتژیک در این محیط تجاری که به سرعت در حال تغییر است ایجاد می‌کند: 

  1. چه سناریویی با مفروضات فعلی سازمان شما در مورد آینده Web3 مطابقت دارد؟
  2. چه سناریویی توانایی سازمان شما را برای برنده شدن در Web3 تضعیف می کند؟
  3. چه آینده قابل قبولی در حال حاضر نادیده گرفته شده است؟ عواقب آن چیست؟
  4. سازمان شما برای آماده شدن بهتر برای فرصت ها و کاهش ریسک چه تنظیمات استراتژیک باید انجام دهد؟

پا به عرصه بگذارید

کسانی که زود اقدام می کنند و استراتژی های خود را تکامل می دهند برنده شدن در هر سناریوی Web3 که ظاهر می شود، پاداش ها را درو می کند و آینده Web3 را شکل می دهد. همچنین درک کامل خطرات – حقوقی، مالی و اعتباری – که می تواند از مراحل اولیه Web3 به وجود آید، ضروری است.

کسانی که رویکرد “صبر کن و ببین” را اتخاذ می کنند، می توانند چشم پوشی کنند و تحولی را که در اطرافشان اتفاق می افتد از دست بدهند. اگر آواتار ندارید، ارز رمزنگاری شده معامله کنید، NFT دارید، با Discord مشارکت می‌کنید یا در اقتصاد نوظهور Web3 شرکت می‌کنید، شروع به آزمایش کنید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی