خبر

لزوم طراحی و تنظیم اطلس معدنی کشور

لزوم طراحی و تنظیم اطلس معدنی کشور

به گزارش بازار، عباس علی آبادی گفت: نخستین کار در حوزه معدن و استخراج مواد معدنی شناسایی پهنه‌های اکتشافی است که باید بدانیم در چه مکانی چه مواد معدنی داریم و لازمه این کار تهیه اطلس معدنی است.

وی افزود: شناسایی و پیدا کردن ظرفیت‌های ملی و از این طریق کشور را نامدار کردن برای ما اعتبار ایجاد می‌کند. برای مثال همین که مشخص می‌شود در کشور یک کانی کمیابِ راهبردی به نام لیتیوم وجود دارد، به این نتیجه می‌رسند این کشورِ مهمی است و به اعتبار کشور افزوده می‌شود، به‌ویژه در موضوع برقی‌سازی بسیار مهم و موثر است.

وزیر صمت همچنین تامین مواد اولیه موردنیاز صنایع کشور را نیز از کارکردهای اطلس معدنی دانست و گفت: همچنین این‌که بدانیم چه چیزی نداریم و از کدام کشور باید تهیه کنیم نیز مهم است و این نیازمندی نیز با اطلس معدنی مرتفع می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر بالابردن بهره‌وری معادن افزود: از دیگر مواردی که باید در حوزه معدن به آن توجه شود بهره‌وری و تلاش برای بالابردن بهره‌وری معادن است.

علی آبادی لازمه دستیابی به بهره‌وری مطلوب معادن را به‌روزرسانی تکنولوژی دانست و گفت: باید از فناوری و تکنولوژی جدید استفاده کرد تا قیمت تولید ارزان‌تر شود، و با ماشین آلات فرسوده معدنی هزینه‌های تولید بالا رفته و برای ما گران تمام می‌شود.

وزیر صمت در ادامه تاکید کرد: یکی از موارد مهم دیگر لزوم پرهیز از خام فروشی است. امسال اولین کاری که در این حوزه انجام دادیم تکمیل حلقه‌های زنجیره ارزش افزوده بود که برخی از تعرفه‌ها را تغییر دادیم و به‌جای این‌که خاک را خام بفروشیم، یک مرحله روی آن کار انجام شده وفرآوری کردیم که در این مسیر علاوه بر ارزش افزوده بیشتر، ایجاد اشتغال هم کرده است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی