خبر

مقاومت قیمت پروفیل به اصلاح

مقاومت قیمت پروفیل به اصلاح

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، قیمت آهن آلات روز گذشته در غالب زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی روند نزولی داشت و شمار زیادی از مبادی فروش هم محصولات خود را بدون تغییر قیمت عرضه کردند.

قیمت دلار که تا مرز ۵۱ هزار تومان کاهش یافته بود روز سه شنبه مجددا افزایش یافت؛ در پایان روز هم هر دلار بازار آزاد حدود ۵۱ هزار و ۶۵۰ تومان به فروش رسید.

بررسی نوسانات بازار آهن
پس از فروکش هیجانات افزایشی بازار میلگرد، روز گذشته شاهد اصلاح قیمت روز میلگرد در غالب مبادی فروش بودیم به طوری که هر کیلو میلگرد حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان کاهش یافت اما تعدادی از کارخانه‌ها هم قیمت‌ها را ثابت اعلام کردند.

به عنوان نمونه قیمت میلگرد فولاد زاگرس با ۲۰۰ تومان کاهش به ۲۲.۹۰۰ تومان رسید و قیمت میلگرد نیشابور هم ۱۰۰ تومان کاهش داشت که در هر کیلو ۲۳.۵۶۰ تومان اعلام شد؛ همچنین قیمت میلگرد ۱۴ اصفهان هم ۲۴.۸۵۰ تومان اعلام شد که با کاهش ۱۵۰ تومانی همراه بود. طبق آمار کف قیمت میلگرد عمدتا در محدوده ۲۲.۵۰۰ تا ۲۲.۷۰۰ تومان گزارش شد.

قیمت روز تیرآهن هم در عمده شرکت‌ها ثابت اعلام شد اما قیمت تیرآهن کرمانشاه و تعدادی از کارخانه‌ها هم در برخی سایزها کاهش ۱۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی داشتند.

قیمت نبشی و قیمت انواع ناودانی‌ها هم در بیشتر مبادی فروش ثبات داشتند اما قیمت نبشی ناب تبریز با کاهش ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومانی همراه بود.

قیمت ورق سیاه مبارکه و کاویان در برخی ضخامت‌ها کاهش ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی داشتند اما شماری از شرکت‌ها هم تغییر قیمت نداشتند، همچنین قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق شیروانی و قیمت روق روغنی در بیشتر مباید فروش افزایش ۱۰۰ تومانی داشت.

در شرایطی که غالب محصولات روند اصلاحی دارند و کف قیمت میلگرد به کانال ۲۲ هزار تومان رسیده است، قیمت ورق نازک ۲ میل در برابر کاهش همچنان مقاوم است و در همین راستا قیمت پروفیل هم که دو برابر قیمت میلگرد است حدود ۳۹ هزار تومان اعلام می‌شود.

قیمت روز پروفیل، قیمت پروفیل گالوانیزه، قیمت پروفیل مبلی و انواع پروفیل‌ها هم عمدتا ثبات داشتند. به عنوان نمونه قیمت پروفیل اصفهان ۳۹.۵۰۰ تومان اعلام می‌شود، قیمت پروفیل ۲ میل تهران هم حدود ۳۹ هزار تومان اعلام می‌شود و قیمت پروفیل نیکان ۲ میل هم در هر کیلو ۳۸.۷۰۰ تومان به فروش می‌رسد. همچنین قیمت لوله سبک، قیمت لوله داربستی و سایر لوله‌ها هم بدون تغییر عرضه شدند.

آنطور که از روند نوسانات بازار آهن و فولاد برمی‌آید مقاومت در برابر کاهش قیمت‌ها در بسیار از مبادی فروش شکسته شد و شاهد کاهش چشمگیر نرخ آهن آلات به ویژه در بازار میلگرد بودیم.

محرکه‌هایی که احتمال دارد در ماه‌های آتی به ویژه آذر و دی ماه بازار را تحت تأثیر قرار دهد شامل چند پارامتر است که از جمله آنها می‌توان به افزایش تدریجی نرخ دلار و کمبود گاز اشاره کرد اما از طرف دیگر باید در نظر داشت تقاضا نیز بسیار ضعیف است و از نیمه دوم سال هم این افت تقاضا پررنگ‌تر می‌شود؛ بر همین اساس نمی‌توان روند بازار آهن را به طور دقیق و قطعی پیش بینی کرد.

گزارش‌ها از بورس کالا حاکی است که امروز ۴۶۸ هزار و ۱۸۵ تن محصول فولادی عرضه می‌شود از این میزان حدود ۲۶۴ هزار و ۷۷۳ تن به میلگرد اختصاص دارد، حدود ۲۳ هزار و ۳۸۲ تن تیرآهن، ۲۰ هزار و ۳۰۰ تن ورق گرم، ۳ هزار و ۲۸۴ تن نبشی و ۲ هزار و ۵۴۶ تن هم ناودانی عرضه می‌شود.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی