عمومی

آیا می خواهید مطالب بیشتری را که می خوانید به خاطر بسپارید؟ این 4 کار را انجام دهید، به گفته یک استاد زبان شناسی

آیا می خواهید مطالب بیشتری را که می خوانید به خاطر بسپارید؟ این ۴ کار را انجام دهید،
به گفته یک استاد زبان شناسی

آیا می‌خواهید موارد بیشتری را به خاطر بسپارید آنچه می خوانید به شما می دهد؟ اگر چنین است، برخی از روش های خواندن بهتر از دیگران هستند. این توصیه از نائومی اس. بارون، استاد بازنشسته زبان شناسی در دانشگاه آمریکایی، و نویسنده کتاب ها و مطالعات متعدد در مورد خواندن و یادگیری آمده است. در مقاله ای برای Big Think، او توضیح می دهد که چرا برخی از روش های خواندن، و به طور کلی جذب اطلاعات، بهتر از دیگران و منجر به حفظ بیشتر و همچنین درک بیشتر، به ویژه مفاهیم انتزاعی می شود.

در اینجا چند نکته برگرفته از بینش او آنها را امتحان کنید و ببینید آیا به شما کمک می کنند مطالب بیشتری را که خوانده اید به خاطر بسپارید.

۱٫ بخوانید، گوش نکنید.

کتاب‌های صوتی یک اختراع عالی هستند. بسیاری از رانندگی از ایالت نیویورک به فلوریدا بسیار سرگرم‌کننده‌تر از آن چیزی بود که می‌توانست باشد، زیرا من و همسرم ساعت‌هایمان را در ایالت بین‌ایالتی صرف گوش دادن به رمان‌ها می‌کردیم. اما باید اعتراف کنم که امروز نمی توانم چیز زیادی در مورد آن رمان ها به شما بگویم.

اگر می خواهید آنچه را که خوانده اید به خاطر بسپارید. بارون می گوید، در واقع خواندن بهتر از گوش دادن است. همچنین برای درک مطلب بهتر است زیرا احتمال کمتری دارد ذهن شما سرگردان شود و همچنین به این دلیل که راحت تر به عقب برگردید و هر چیزی را که بار اول کاملاً متوجه نمی شوید بازخوانی کنید.

۲٫ بر روی کاغذ بخوانید، نه دیجیتالی.

برای هر چیزی بیشتر از چند صد کلمه، بارون می‌گوید “آبشاری از تحقیقات وجود دارد که تایید می‌کند. وقتی کلمات چاپ شده روی کاغذ را می خوانیم بهتر از تبلت، خواننده، تلفن یا رایانه یاد می گیریم. چرا؟ یک دلیل این است که حافظه ما از مطالب به دنیای فیزیکی گره خورده است – ما به یاد می آوریم که در کجا چیزی بود. او می نویسد که صفحه یا فاصله آن در کتاب چقدر بوده است.

اما زمانی که به صورت دیجیتالی مطالعه می کنیم یک تغییر نگرش ظریف نیز وجود دارد. او می‌گوید، که محققان آن را «فرضیه‌ای کم عمق» می‌نامند. او توضیح می‌دهد: «طبق این نظریه، مردم با ذهنیتی متناسب با رسانه‌های اجتماعی معمولی به متون دیجیتال نزدیک می‌شوند و نسبت به زمانی که در حال مطالعه چاپی هستند، تلاش ذهنی کمتری انجام می‌دهند.

۳٫ چند کار را متوقف کنید.

باید اعتراف کنم– اخباری که مردم با خواندن روی کاغذ بیشتر به خاطر می آورند خبر خیلی بد برای من من عاشق خواندن هستم، اما فقط از روی کاغذ مانده ام. اگر شما به اندازه من در چند سال گذشته بارها با تعداد زیادی کتاب نقل مکان کرده باشید، ممکن است همین احساس را داشته باشید. علاوه بر این، من عاشق راحتی این هستم که تمام کتابخانه‌ام را همیشه در جیب خود داشته باشم، و بتوانم نمونه‌ای از هر کتابی را که می‌بینم یا در مورد آن می‌شنوم، دانلود کنم. من هرگز به کاغذ بر نمی گردم.

اما تحقیقات بارون نشان می دهد که اگر بخواهم مطالبی را که خوانده ام حفظ کنم، باید با جدیت به آن نزدیک شوید و من خودم می توانم ببینم که اگر هر بار که متن یا اعلان دیگری می آید، خواندن خود را قطع کنم، بر تمرکز و توانایی من در جذب اطلاعات تأثیر منفی دارد. بنابراین چه بر روی کاغذ و چه به صورت دیجیتالی، زمانی که مطالعه می کنید، فقط بخوانید. اگر می توانید اعلان ها را خاموش کنید. این همان کاری است که من قصد دارم از اینجا به بعد انجام دهم.

۴٫ اغلب مرور کنید بارون می‌نویسد:

روش‌های متداول در رسانه‌های دیجیتال وجود دارد که یادگیری را سخت‌تر می‌کند. از جمله آنها استفاده کمتر از حاشیه نویسی و مرور کمتر است. این مایه شرمساری است، زیرا خواندن الکترونیکی به گونه ای طراحی شده است که هم حاشیه نویسی مطالبی را که خوانده اید و هم مرور آن را به یک تجربه بی نقص تبدیل کند.

در واقع، یکی از دلایل زیادی که من کتاب های دیجیتال را به کتاب های کاغذی ترجیح می دهم، عملکرد جستجو است. اگر با چیزی برخورد کنم که به نقطه قبلی یا شخصی که قبلاً در متن ظاهر شده است، برمی‌گردم، جستجوی نام آن شخص یا آن عبارت بسیار آسان است تا بتوانید به سرعت نام‌های قبلی را پیدا کنید.

بررسی مطالب خوانده شده اغلب کلید درک بیشتر و حفظ بیشتر است. بنابراین زیاد مرور کنید و از قدرت جستجو استفاده کنید.

مخاطبان رو به رشدی از خوانندگان Inc.com وجود دارد که دریافت می کنند. متن روزانه از من با یک خرده چالش یا نکته مراقبتی یا انگیزشی. (علاقه مند به پیوستن هستید؟ در اینجا اطلاعات بیشتر و دعوتنامه برای یک دوره آزمایشی رایگان طولانی مدت.) بسیاری از آنها کارآفرین یا رهبر کسب و کار هستند و به من می گویند که چقدر مهم است در طول حرفه و زندگی خود به یادگیری ادامه دهند. خواندن یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار است و این چهار نکته به شما کمک می‌کند آن را بهتر انجام دهید.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی