خبر

پیش بینی بورس امروز ۲۰ اسفند ۱۴۰۲

پیش بینی بورس امروز ۲۰ اسفند ۱۴۰۲

 611997 304 - پیش بینی بورس امروز ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
اقتصاد۲۴- برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه ۲۰ اسفند- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل هزار و ۹۹۴ واحد ریزش کرد و شاخص کل هم‌وزن هزار و ۱۵۶ واحد رشد کرد.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت باما (کاما)، بیمه پارسیان (پارسیان) و شرکت ایران ترانسفو (بترانس) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند.

در بورس نماد‌های سدشت (شرکت سیمان دشتستان)، ولملت (شرکت واسپاری ملت) و ثنوسا (شرکت نوسازی و ساختمان تهران) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، ۲۰ نماد صف خرید داشتند و ۷ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۴۹ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۹۲ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۸۴ درصدی به ۳۷ میلیارد تومان رسید.


بیشتر بخوانید:  همه آنچه که باید درباره سامانه جدید کدال بدانید


پیش بینی بورس امروز

روز شنبه سامانه معاملات دچار اختلال شد و معاملات فرابورس انجام نشد. اما شاخص کل بورس تهران که ابتدا روند صعودی پیدا کرده بود، در نهایت پایین‌تر از روز معاملاتی قبل ایستاد. شاخص با افت هزار و ۹۹۴ تا سطح ۲ میلیون و ۱۶۳ هزار واحد پایین رفت. وضعیت نماد‌های کوچک و متوسط بازار کم و بیش متفاوت بود و شاخص هم وزن هزار و ۱۵۶ واحد رشد کرد.

روز شنبه نماد‌های فولاد، شپنا و شتران بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص داشتند و در مقابل نماد‌های مبین، بفجر و فملی بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.

روز شنبه سرمایه حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن ۴۸ میلیارد تومان بود. نماد‌های شپنا، خساپا، شبندر، شستا، فملی، شتران، خکمک، خودرو و خگستر بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند. در سوی دیگر، نماد‌های پارسیان، فاراک، کالا، بترانس و انرژی بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند.

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد با افت ۲۹ درصدی به ۳ هزار و ۳۲۵ میلیارد تومان رسید که متأثر از اختلال در سامانه معاملات بود.

بدین ترتیب معاملات متاثر از اختلال سیستمی بود. اما نکته مثبت معاملات دیروز رشد شاخص هم وزن بود که سهامداران را به رشد بازار در معاملات امروز امیدوار می‌کند.

 

منبع: اکوایران

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی