خبر

طوفان در بازار دلار /قیمت سکه به پرواز در آمد

طوفان در بازار دلار /قیمت سکه به پرواز در آمد

346790 309 - طوفان در بازار دلار /قیمت سکه به پرواز در آمد

اقتصاد۲۴- بازار ارز تهران بعد از چند روز تعطیلی به مناسبت عید فطر و بازار نیمه تعطیل روز پنج شنبه، امروز شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه را طوفانی شروع کرد. امروز سقف مقاومتی ۲۸ هزار ۲۰۰ تومان شکست و اسکناس آمریکایی با ۳۰۰ تومان افزایش به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

نرخ دلار در نیمه روز با ۲۸ هزار و ۴۳۰ تومان مبادله شد. در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار امروز ۱۳ تومان رشد کرد و با قیمت ۲۵ هزار و ۵۹۴ تومان به فروش رسید.

شوک سنگین دلار سلیمانیه و هرات به تهران

قیمت دلار سلیمانیه امروز بالا رفت و با ۲۸ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. قیمت دلار هرات هم کانال شکنی کرد و بالای مرز ۲۸ هزار تومان ایستاد. از نظر معامله گران این دو بازار شوک سنگین به بازار ارز تهران وارد کرده و نرخ دلار در تهران را به پرواز دراورده است. البته عده‌ای از معامله گران معتقدند که سیگنال‌های منفی برجامی هم باعث شده معامله گران به رایزنی‌ها بدبین شوند و این امر سوخت بیشتری به صعود دلار بدهد.

حباب قیمت دلار منفی شد

نرخ حواله درهم نیز امروز جهش چشمگیری را ثبت کر و از نظر معامله گران درهم امروز حسابی پشت اسکناس آمریکایی را گرفت. قیمت درهم امروز ۸۰ تومان از روز پنجشنبه گذشته بالا‌تر بود و با ۷ هزار و ۸۵۰ تومان مبادله شد. نرخ برابری درهم به دلار هم ۲۸ هزار و ۸۳۳ تومان بود. از نظر معامله گران زمانی که قیمت بازاری دلار از ارزش ذاتی کمتر باشد در واقع حباب دلار منفی است و احتمال تقاضا برای خرید دلار وجود دارد.


بیشتر بخوانید: طلا ، پشت سکه را خالی کرد/ افزایش چشمگیر حباب سکه


قیمت سکه به پرواز آمد

قیمت اونس طلا امروز تقریبا ۵ دلار از روز گذشته پایین‌تر بود و با ۱۸۸۳ دلار به فروش رسید. اما در بازار داخلی ایران با افزایش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه به پرواز در آمد.

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۷ هزار و ۷۰۰ تومان بالا رفت و بر روی ۱ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان قرار گرفت.

سکه بازان هم ۸۰ هزار تومان به قیمت فلز زرد رنگ افزودند. سکه به ۱۳ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان رسید. قیمت سکه در نیمه روز با ۱۳ میلیون و ۴۳۵ هزار تومان مبادله شد.

با احتساب قیمت ۲۸ هزار ۲۲۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۲ میلیون و ۶۰۳ هزار تومان بود و اندازه حباب سکه هم نزدیک محدوده ۶ درصد بود. قیمت بازار در بالای ۸۰۰ هزار تومانی ارزش ذاتی قرار گرفت.

منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی