عمومی

چگونه یک پایگاه مشتری وفادار Gen-Z ایجاد کنیم

چگونه یک پایگاه مشتری وفادار Gen-Z ایجاد کنیم

سارا لی و کریستین چانگ، بنیانگذاران و مدیران عامل شرکت مراقبت از پوست Glow Recipe، رسانه های اجتماعی را در اولویت قرار دادند. از اولین لحظات عرضه محصولاتشان در سال ۲۰۱۷٫ هدف آنها برای این شرکت که در سال ۲۰۱۴ شروع به کار کردند، هدفی بلندپروازانه بود: سرگرم کردن مراقبت از پوست. با این حال، آنها می گویند که مواجهه با چنین چالش دشواری به آنها کمک کرد تا یک برند قوی بسازند. دستور العمل ارسال پیام های بازیگوش در رسانه های اجتماعی، رنگ های روشن در محصولات و بسته بندی آنها، و محصولات مبتنی بر میوه مانند مرطوب کننده آب صورتی هندوانه درخشش و پاک کننده ملایم Blueberry Bounce، به طور طبیعی مصرف کنندگان Gen-Z (نه تا ۲۴ ساله) را به خود جلب کرد.

Glow Recipe، که از طریق وب‌سایت خود و همچنین در فروشگاه‌های Sephora به فروش می‌رسد، در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۰۰ میلیون دلار درآمد داشت. لی و چانگ، هر دو ۴۰ ساله، تعداد فالوورهای اینستاگرام این شرکت مستقر در شهر نیویورک را به بیش از یک میلیون نفر رسانده‌اند و بیش از ۳۰ درصد از دنبال‌کنندگان اجتماعی آن را زنان ۱۸ تا ۲۴ ساله تشکیل می‌دهند. در اینجا نکات موسسان برای اینکه چگونه می‌توانید بین مشتریان جوان نیز ایجاد کنید، آمده است.

۱٫ آشکارا و اغلب به اشتراک بگذارید

پیدا کردن روشی موثر برای ایجاد تعامل بالا از سوی مشتریان ممکن است معمایی به نظر برسد. شفافیت و تعامل مکرر یک شروع است، اما لی و چانگ با درخواست مستقیم از مشتریان خود برای پیشنهادات در رسانه های اجتماعی قبل از توسعه یک محصول جدید، فراتر از آن هستند.

من و کریستین به هر نظر مستقیماً پاسخ می‌دادیم، حتی زمانی که کمتر از ۵۰ دنبال کننده داشتیم. این دو تا پنج سال بعد همچنان به پیام های مشتری پاسخ می دهند. او اضافه می کند که ساختن یک جامعه، “در واقع به این معنی است که شما آنها را به سفر می برید و آنها را در فرآیند تصمیم گیری خود مشارکت می دهید.”

ارتباط ارزش های شرکت راه دیگری برای ایجاد اعتماد با مخاطبان Gen-Z است. چانگ و لی می گویند که آنها پایداری، زیبایی طبیعی و تنوع را در اولویت قرار می دهند و نشان می دهند. مشتریان آنها به طور خاص چگونه این ارزش ها را عملی می کنند، به عنوان مثال، متعهد می شوند که هرگز عکس های رسانه های اجتماعی را روتوش نمی کنند، مدل های متنوع را استخدام می کنند و یک صفحه پایداری به وب سایت خود اضافه می کنند. چانگ می‌گوید: «آنچه Gen-Z می‌خواهد یک موضع روشن است. آنها می‌خواهند بدانند از چه کسی خرید می‌کنند و به چه چیزی اعتقاد دارید».

کارلوس گیل، نویسنده پایان بازاریابی: انسانی کردن برند شما در عصر رسانه‌های اجتماعی و هوش مصنوعی، اضافه می‌کند که ثبات در پیام‌رسانی نیز کلیدی است. او می گوید: “کاری را فقط یک بار انجام ندهید، بلکه واقعاً آن را زندگی کنید و به آن ایمان داشته باشید.” چانگ و لی این رویکرد را دنبال کرده اند. برای مثال، به‌عنوان بخشی از تعهد خود به عدم استفاده از اصطلاحات آرمانی مراقبت از پوست مانند «بی سن» یا «بدون منافذ»، بیانیه ای در مورد موقعیت خود در وبلاگ شرکت، یک حسابرسی داخلی از زبانی که در وب سایت و حساب های رسانه های اجتماعی خود استفاده می کنند انجام داد و به آموزش ادامه داد. مشتریانشان درباره اینکه چرا این شرایط غیرواقعی هستند و نباید استفاده شوند.

۲٫ محتوای اجتماعی «scroll stopping» ایجاد کنید

کاربران به ندرت از پیمایش دست می کشند تا به هر پستی در اینستاگرام توجه کنند یا ویدیو در TikTok، به خصوص اگر به نظر خود تبلیغاتی باشد. گیل می‌گوید: «مردم به چیزی که خوب به نظر می‌رسند واکنش نشان می‌دهند و در کسری از ثانیه واکنش نشان می‌دهند. “اگر محتوا به عنوان یک تبلیغ در نظر گرفته شود، [مصرف کنندگان] به کشیدن انگشت خود ادامه می دهند.”

به گفته چانگ و لی، این پنجره کوتاه به همین دلیل ضروری است که محتوایی ایجاد کنید که «پیمایش متوقف شود» یا به اندازه کافی مجذوب کننده باشد که بلافاصله مشتری را جذب کند. Glow Recipe این کار را با توجه به جزئیات انجام می دهد: علاوه بر طراحی دقیق بسته بندی رنگارنگ و مطابق با میوه موجود در محصول، این شرکت آزمایش می کند که آیا بافت محصولات در پست های اجتماعی جذاب به نظر می رسد یا خیر. همچنین محصولاتی را طوری طراحی می‌کند که در نورهای مختلف خوب به نظر برسند تا مشتریان احتمال بیشتری داشته باشند که عکس‌های آنها را از قفسه‌های خود پست کنند. لی می‌گوید: «شیوه‌ای که [مشتریان] برای اولین بار جذب برند می‌شوند به دلیل چیزی است که به صورت بصری می‌بینند». “بنابراین رسانه‌های اجتماعی نقش مهمی در توسعه محصول ما دارند.”

۳٫ ایجاد روابط بلندمدت با اینفلوئنسرها

طبق گفته مک کینزی، رسانه های اجتماعی تصمیمات خرید Gen- Z بیشتر از هر گروه سنی دیگری–اما مصرف‌کنندگان جوان اگر پست‌های آن‌ها معتبر نباشند، از اینفلوئنسر خرید نمی‌کنند. گیل می‌گوید روابط برند با تأثیرگذاران تأثیر بیشتری دارد، زمانی که آنها بیش از یک همکاری یکباره باشند. او می گوید: «من بیشتر طرفدار توسعه روابط با سفرا هستم. “کسی که قرار است برند شما را در طول سال در مقابل یک بار تجسم بخشد.”

چانگ و لی بسیاری از محبوبیت محصولات خود را مدیون چنین ترتیبات بلندمدتی است. پس از اینکه دو تأثیرگذار TikTok، معروف به Mikayla و Glamzilla، کمک کردند تا هندوانه درخشش نیاسینامید Dew Drops این شرکت به موفقیت برسد، این شرکت در چندین کمپین دیگر با آنها همکاری کرد. در نتیجه، قطره‌های شبنم به بهترین ابزار جذب مشتری جدید شرکت تبدیل شده‌اند، به طوری که بیش از ۷۰ درصد مشتریانی که محصول را از وب‌سایت شرکت خریداری می‌کنند، برای برند جدید هستند.

“ما توانستیم با گفت و گوی مداوم یا طوفان فکری ایده های جدید به این شتاب ادامه دهیم. دو تأثیرگذار]، به آنها پیش نمایشی از راه اندازی های جدید را قبل از هر کس دیگری ارائه می دهد، و دوباره، رابطه را عمیق تر می کند.” “من فکر می کنم که واقعاً راه طولانی را طی کرد.”

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی