عمومی

بهترین روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال

بهترین روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال

شاید اگر در سال‌های ابتدایی پیدایش بیت کوین قرار بود روش‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال را شرح دهیم، همه‌چیز به خرید و فروش این ارز دیجیتال خلاصه می‌شد، اما امروزه با توسعه بلاک چین و ارزهای دیجیتال و همچنین زیرساخت ارزها و البته ترکیب‌شدن بلاک چین با دیگر حوزه‌ها شاهد آن هستیم که روش‌های کسب درآمد در این بازار روز به روز بیشتر و گاهی پرسودتر شده است.

امروزه کاربران ارزهای دیجیتال می‌توانند با مهارت‌های مختلف در این بازار به کسب درآمد بپردازند؛ پس اگر فکر می‌کنید در شناسایی موقعیت مناسب خرید و فروش ارزها تبحر چندانی ندارید، بهتر است به‌جای هدردادن سرمایه و وقت باارزشتان به دیگر روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال روی بیاورید.

فهرست این مقاله

روش کسب درآمد از ارز دیجیتال

قصد ما این است که در این مقاله بهترین روش‌ها برای کسب درآمد از ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید پس از مطالعه با بررسی توانایی‌ها و امکانات خود، بهترین و مناسب‌ترین روش را برای خود انتخاب کنید.

۱- هودل کردن (Hodl)

hodl - بهترین روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال

یکی از بهترین و پرسودترین شاخه کسب درآمد از ارز دیجیتال هودل‌کردن است که به خرید و نگه‌داری ارز دیجیتال برای مدت طولانی اشاره دارد؛ به عبارت دیگر می‌توان سرمایه‌گذارانی که ارزهای خود را خریداری کرده و در بازه بلندمدت نگه‌داری می‌کنند، هودلر نامید. یک هودلر برای آنکه مطمئن باشد سود خوبی در آینده خواهد داشت، باید به دانش تحلیل بنیادی مسلط باشد و پروژه‌ای که قصد سرمایه‌ گذاری روی آن را دارد، به‌طور دقیق و از تمام زوایا بررسی کند.

البته اینکه گفته می‌شود یک هودلر به دانش تحلیل بنیادی نیاز دارد، به این معنا نیست که او از دانش تحلیل تکنیکال یا دیگر تحلیل‌ها و اطلاعات بی‌نیاز است. یک سرمایه‌گذار با بررسی وایت پیپر و نقشه راه یک پروژه و بررسی آن به‌صورت دقیق پیش‌بینی می‌کند پروژه موردنظر در آینده چه چشم‌اندازی خواهد داشت، اما حتی اگر آن فرد بهترین پروژه را انتخاب کند، اما در زمان نامناسب اقدام به خرید ارز دیجیتال کند، متضرر خواهد شد یا احتمالاً باید مدت‌زمان زیادی را منتظر بماند که از ضرر خارج شود.

پس می‌بینید تحلیل تکنیکال در نشان‌دادن بهترین زمان برای ورود یعنی همان خرید ارز دیجیتال و خروج یا به عبارتی فروش ارز دیجیتال پس از کسب سود چقدر به سرمایه‌گذار کمک می‌کند؛ در صورتی که سرمایه‌گذار نتواند زمان مناسب برای فروش یک ارز دیجیتال را تشخیص دهد، ممکن است درصد بالایی از سود خود را از دست بدهد.

از آنجا که بلاک چین و به‌طورکلی بازار ارزهای دیجیتال نسبتاً جدید هستند و زیرساخت آن‌ها با زیرساخت دیگر بازارهای مالی متفاوت است، یک سرمایه‌گذار برای بررسی وضعیت ارز دیجیتال با هدف ورود و خروج به‌موقع بهتر است اطلاعاتی را که از طریق بلاک چین منتقل می‌شوند نیز بررسی کند. اینجاست که تحلیل آنچین (On-Chain) به‌کمک سرمایه‌ گذار می‌آید. همان‌طور که دیدید برای یک سرمایه‌ گذاری مطمئن و ورود و خروج به‌موقع به معاملات سرمایه‌گذاران باید با انواع تحلیل آشنا باشند و از اطلاعات مختلف در کنار هم استفاده کنند.

برای رسیدن به چنین دانشی شرکت در یک دوره آموزش ارز دیجیتال می‌تواند شما را در مسیر رسیدن به هدفتان کمک کند؛ به این ترتیب شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای معقول و در کمترین زمان فرصت‌ها و تهدیدهای موجود در بازار را شناسایی کنید. مطمئن‌ترین راه برای خرید ارزها از صرافی‌های معتبر است که در ادامه برخی از آن‌ها را خواهیم آورد:

۱- صرافی تبدیل

۲- صرافی بیت پین

۳- صرافی ایران بایننس

۴- صرافی والکس

۵- صرافی آبان تتر

برخی از صرافی‌های خارجی برای خرید و فروش ارز دیجیتال

۱- صرافی بای بیت (Bybit)

۲- صرافی اوککس (Okx)

۳- صرافی کوکوین (Kucoin)

۴- صرافی کوینکس (Coinex)

۲- معامله‌ کردن (ترید کردن)

trade - بهترین روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال

در صورتی که قصد دارید با خرید و فروش ارزهای دیجیتال به‌صورت مستمر و در بازه‌های کوتاه‌مدت سود کسب کنید، شما یک تریدر خواهید بود که قصد کسب درآمد از ارز دیجیتال را به‌کمک معاملات کوتاه‌مدت دارید. یک سرمایه‌گذار معمولاً شغل دیگری دارد و با خرید یک‌باره ارز دیجیتال و نگه‌داری آن برای طولانی‌مدت قصد دارد از اختلاف قیمت سود کسب کند.

به عبارت دیگر سرمایه‌گذار یک ارز دیجیتال را در قیمت پایین خریداری کرده و در قیمت بالاتر به فروش می‌رساند، اما تریدری خود یک شغل است و معمولاً معامله‌گران (تریدرها) این حرفه را به‌عنوان شغل خود انتخاب کرده و ساعات طولانی را جلو مانیتور نشسته و وضعیت روند قیمتی ارزهای مختلف را بررسی کرده و سعی می‌کنند سودهای کوچک یا حتی بزرگ را در معاملات کوتاه‌مدت خود داشته باشند.

همچنین تریدرها می‌توانند هم از افزایش قیمت (معاملات خرید) و هم کاهش قیمت (معاملات فروش) به سود برسند. معمولاً تریدرها از صرافی‌های بزرگ که حجم معاملات بالایی دارند، استفاده می‌کنند؛ چراکه فعالیت در صرافی‌های کوچک که معاملاتی با حجم پایین دارند، فرصت کسب سود تریدرها را به‌صورت قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. همچنین صرافی‌های کوچک (معمولاً صرافی‌های ایرانی) امکاناتی برای معامله کاربران فراهم نمی‌کنند و افراد بیشتر با هدف خرید یا فروش به‌صورت نقدی (Spot) از این صرافی‌ها استفاده می‌کنند. در مقابل در صرافی‌های بزرگ شرایط بسیار متفاوت است؛ برای مثال در صرافی بین‌المللی کوکوین افراد می‌توانند از اهرم استفاده کرده و با سرمایه‌ای چند برابر سرمایه اولیه خود معاملاتی را انجام دهند. البته معاملات مارجین، آتی و آپشن با وجود جذاب‌بودنشان پرریسک هستند و همان‌طور که در این نوع معاملات سود شما ممکن است بیشتر شود به همان میزان ممکن است شما ضررهای بزرگی را تجربه کنید؛ به‌طوری‌که کل سرمایه خود را در مدت‌زمان کوتاهی از دست بدهید؛ پس اگر تجربه و دانش کافی ندارید، بهتر است فعلاً معاملات از نوع نقدی (Spot) را انجام دهید.

تریدرهایی هم هستند که معاملات بسیار کوتاه‌مدت در حد چند دقیقه را نیز انجام می‌دهند. در اصطلاح به چنین تریدرهایی اسکلپر و به این روش اسکلپینگ گفته می‌شود. اسکلپرها معمولاً چند معامله با سود کم در طول روز انجام می‌دهند و به این ترتیب با توجه به تعدد معاملات سود خوبی را به دست خواهند آورد. در صورتی که تجربه، دانش و سرعت عمل بالایی ندارید، این روش به‌هیچ‌عنوان برای کسب درآمد از ارز دیجیتال توصیه نمی‌شود.

مان‌طور که می‌دانید احساسات در معاملات کاربران نقش مهمی دارد، اما ربات‌ها که از احساس تهی هستند، چنین مشکلی ندارند و تنها براساس تنظیمات و برنامه‌ای که برای آن‌ها نوشته می‌شود، فعالیت می‌کنند. ربات‌های معامله‌گر در انواع مختلف وجود دارند. در برخی انواع ربات‌ها شما براساس استراتژی خود به ربات دستور می‌دهید درصورت تحقق یک سری شرایط، معامله‌ای را برای شما انجام دهد؛ درحالی‌که دسته دیگر به این صورت فعالیت می‌کنند که تنها شرایط مناسب برای ورود به معامله را به شما هشدار می‌دهند و معامله یا سفارشی را برای شما ثبت نمی‌کنند.

روش دیگری به نام کپی تریدینگ وجود دارد که در آن شما با آشنایی با یک تریدر حرفه‌ای و پرداخت مبلغی به او، معاملات آن شخص را کپی می‌کنید. در این روش و با کمک این ربات‌ها درواقع تمام معاملات شما عیناً مانند معاملات همان تریدر انجام خواهند شد. با توجه به تبحر و مهارت شخص و البته درصورت مورد اطمینان بودن وی می‌توان این روش را نیز به‌عنوان یکی از روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال درنظر گرفت.

درواقع ربات به حساب معاملاتی شما متصل شده و معاملاتی مانند معاملات شخص تریدر برای شما نیز لحاظ خواهند شد. در این روش تنها معاملات تریدر برای شما اعمال می‌شوند و آن شخص دسترسی به دارایی شما ندارد، پس از این نظر خطری دارایی شما را تهدید نمی‌کند. بهتر است در صورتی که قصد فعالیت به‌عنوان یک تریدر را دارید، از یک صرافی معتبر خارجی استفاده کنید. در ادامه نام برخی از محبوب‌ترین صرافی‌های خارجی که ایرانیان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، خواهیم آورد:

۱- صرافی بای بیت (Bybit)

۲- صرافی اوککس (Okx)

۳- صرافی کوکوین (Kucoin)

۴- صرافی کوینکس (Coinex)

۳- استیکینگ ارزهای دیجیتال

اگر شما یک هودلر ارزهای دیجیتال باشید می‌توانید علاوه بر افزایش قیمت آن ارزهای دیجیتال سود سپرده‌گذاری را نیز دریافت کنید؛ البته این امکان برای همه ارزهای دیجیتال وجود ندارد و همچنین هر پلتفرمی (صرافی، کیف پول یا وب‌ سایت) چنین اجازه‌ای را به کاربران خود نمی‌دهد؛ بنابراین اگر قصد استیک یا سپرده‌گذاری یک ارز دیجیتال را داشته باشید، باید ابتدا پلتفرمی را پیدا کنید که امکان استیک‌کردن ارز موردنظرتان را برای شما فراهم کرده است. درواقع با استیک‌کردن ارزهای دیجیتال سرمایه شما برای مدت‌زمانی که از قبل مشخص شده است، قفل می‌شود و شما حق فروش دارایی خود را نخواهید داشت.

البته در برخی انواع استیکینگ که منعطف (Flexible) هستند، شما می‌توانید در هر زمانی ارزهای دیجیتال خود را به فروش برسانید، اما در نوع Locked شما تنها پس از به پایان رسیدن حداقل زمان برای استیکینگ که از آن مطلع بودید، قادر به فروش ارزهای خود خواهید بود؛ پس اگر قصد دارید یک ارز دیجیتال را خریداری کرده و برای مدت طولانی نگه‌داری کنید، استیکینگ می‌تواند یک سود تقریباً کم ریسک  را در کنار سود افزایش قیمت که به هر حال حتمی نیست نیز برای شما به ارمغان آورد.

البته فراموش نکنید زمانی که شما سرمایه خود را برای دریافت سود قفل می‌کنید یا به عبارتی استیک می‌کنید، تا حدودی این ریسک را باید درنظر بگیرید که اگر در طی مدتی که ارزهای دیجیتال شما قرار است در پلتفرم مربوط قفل باشند، بازار افت شدیدی بکند و شما قصد فروش دارایی خود را داشته باشید به‌دلیل قفل‌کردن آن برای سپرده‌گذاری (staking)، این امکان برای شما وجود نخواهد داشت و به همین دلیل شما شاهد کم‌شدن ارزش دارایی خود خواهید بود. در ادامه نام برخی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال برای استیکینگ را خواهیم آورد:

۱- کاردانو (ADA)

۲- استلار (XLM)

۳- نئو (GAS)

۴- ترون (TRX)

۵- بایننس کوین (BNB)

همچنین نام برخی از پلتفرم‌هایی که می‌توانید ارزهای خود را در آن‌ها استیک کنید، در ادامه آورده‌ایم:

۱- کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

۲- کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)

۳- صرافی کوکوین (Kucoin)

۴- صرافی اوککس (Okx)

۵- صرافی اف تی تی (FTT)

۶- اپلیکیشن غیرمتمرکز ونوس پروتکل (Venus Protocol)

۷- اپلیکشن غیرمتمرکز آتوفارم (AutoFarm)

۸- وب سایت مای کانتینر (My Container)

۹- وب سایت سی‌ای ایکس (CEX)

۴- بازی‌های بلاک چینی

blockchain games - بهترین روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال

حتی اگر فعال بازار ارزهای دیجیتال نباشید نیز می‌توانید با انجام بازی‌های بلاک چینی به کسب درآمد از ارز دیجیتال بپردازید. پیش از این بازی‌های کامپیوتری تنها با هدف لذت‌بردن در میان نوجوانان و جوانان طرفدار داشتند. با روی کار آمدن بلاک چین وضعیت تغییر کرد و بازی‌های جذابی به وجود آمدند که اتفاقاً علاوه بر لذت بردن از بازی، گیمر می‌تواند درآمدی با توجه به مهارت و زمانی که به بازی اختصاص می‌دهد، داشته باشد.

برخی از این بازی‌ها طوری طراحی شده‌اند که شما بتوانید از ابتدایی‌ترین قدم خود در بازی، فعالیت‌های رایگان داشته باشید و از طریق انجام آن‌ها به درآمد برسید، اما همه بازی‌ها این‌طور نیستند و در برخی این بازی‌ها شما باید ابتدا با خرید برخی آیتم‌های بازی و استفاده از آن‌ها در طی بازی به درآمد برسید. به هر حال برخی از این بازی‌ها درآمد بسیار خوبی را برای کاربران خود داشته‌اند؛ بنابراین خرید آیتم و موارد موردنیاز برای شروع چنین بازی‌هایی را می‌توان به‌منزله سرمایه‌ گذاری به حساب آورد.

حتی اگر سیستم کامپیوتر خانگی نداشته باشید هم می‌توانید از بعضی بازی‌هایی که در نسخه موبایل هم طراحی شده‌اند، استفاده کرده و درآمد خوبی را کسب کنید؛ البته فراموش نکنید برای دریافت درآمد خود و احتمالاً توکن‌هایی که در حین بازی به دست می‌آورید، به کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارید و آشنایی با کیف پول مورد استفاده و نحوه استفاده از آن چیزی است که برای کسب درآمد از ارز دیجیتال از طریق بازی باید با آن آشنا باشید. در ادامه نام برخی از محبوب‌ترین بازی‌های بلاک چینی را خواهیم آورد:

۱- بازی گادز آنچیند (Gods Unchained)

۲- بازی ناکاموتو (Nakamato Game)

۳- بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

۴- بازی اسپلینترلندز (Splinterlands)

۵- بازی استپن (StepN)

۵- متاورس (Metaverse)

metaverse - بهترین روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال

در یک سال اخیر متاورس‌ ها که به‌عنوان جهان‌های مجازی شناخته شده‌اند، بسیار محبوب شده‌اند. کسب درآمد از ارز دیجیتال به‌واسطه متاورس‌ها یک تجربه بسیار شیرین از زندگی در دنیایی است که می‌توانید بنا به سلیقه و خواست خود در آن فعالیت و درواقع زندگی کنید؛ البته متاورس‌ های مختلفی وجود دارند و هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند که شما با توجه به ویژگی متاورس‌ها می‌توانید مناسب‌ترین را با توجه به علایق و شرایط خود انتخاب کنید.

شما به روش‌های مختلف می‌توانید از متاورس‌ها به درآمد برسید، به‌عنوان مثال خرید و فروش توکن‌هایی که معرف زمین (Land) در این جهان‌های مجازی هستند، یکی از روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال به‌کمک متاورس‌هاست. همچنین برخی از این متاورس‌ها به توسعه‌دهندگان امکان این را می‌دهند که با طراحی بازی، آیتم‌های مختلف برای بازی، آواتار، لباس و دیگر آیتم‌ها به درآمد برسند.

همچنین برخی از دارندگان زمین در این جهان‌های مجازی می‌توانند با فروش زمین‌های خود که ارزش آن‌ها افزایش پیدا کرده است یا حتی با اجاره دادن زمین‌های خود درآمد خوبی را از این طریق کسب کنند. در ادامه لیستی از برترین متاورس‌ها را خواهید دید:

۱- دیسنترالند (Decentraland)

۲- بلاک توپیا (Bloktopia)

۳- سندباکس (Sandbox)

۴- تتا نتورک (Theta Network)

۵- اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

۶- ساخت و خرید و فروش NFT

nfts - بهترین روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال

NFT ها در سال ۲۰۱۷ به وجود آمدند، اما در سال ۲۰۲۱ به اوج رسیدند و تقریباً همه فعالان بازار ارزهای دیجیتال با آن‌ها آشنا شدند. NFT ها توکن‌هایی عمدتاً منحصربه‌فرد و یا با تعدادی مشخص هستند که فرد هنرمند و صاحب اثر از طریق فروش آن‌ها می‌تواند به درآمد برسد.

برای درک مفهوم NFT یک مثال را برای شما بیان خواهیم کرد: فرض کنید که یک کارگردان یا خواننده یکی از آثار خود را (مثلاً اصغر فرهادی برای فیلم جدایی نادر از سیمین) به NFT تبدیل می‌کند و آن را در پلتفرم‌های ساخت و معامله NFT مثل اوپن سی و راریبل به فروش می‌گذارد.

هر شخصی این NFT را خریداری کند، به‌عنوان صاحب اثر شناخته شده و از این پس درآمدهای مادی و معنوی این اثر برای آن شخص در نظر گرفته می‌شود؛ طوری‌که انگار خریدار NFT آن فیلم را ساخته است. همین فرد می‌تواند با فروش NFT که خریداری کرده با قیمت بالاتر، سود خوبی را کسب کند. پلتفرم‌های مختلفی برای ساخت و خرید و فروش NFT در سطح اینترنت وجود دارند که شما می‌توانید با ثبت‌نام در آن‌ها و ساخت NFT و سپس فروش آن‌ها به درآمد برسید.

معامله NFT ها نیز دیگر روش کسب درآمد از ارز دیجیتال است؛ مثلاً شما می‌توانید NFT هایی را خریداری کنید و با تبلیغ برای آن‌ها یا با گذشت زمان و بالارفتن ارزش آن‌ها، NFT های خود را به فروش برسانید. نام برخی از بهترین پلتفرم‌ها برای ساخت و خرید و فروش NFT را در ادامه آورده‌ایم:

۱- راریبل (Rarible)

۲- اوپن سی (OpenSea)

۳- فاندیشن (Foundation)

۴- سوپر ریر (SuperRare)

۷- فعالیت در برخی از پروژه‌های ارز دیجیتال و دریافت پاداش

crypto projects - بهترین روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال معمولاً با هدف خاصی به وجود می‌آیند، شاید بیشترین کاربردی که از ارزهای دیجیتال بشناسیم معامله‌گری آن‌ها باشد، اما حقیقت این است که شما با انجام فعالیت در پلتفرم این ارزها می‌توانید مقداری ارز دیجیتال را به‌عنوان پاداش دریافت کنید. در ادامه به برخی از این پروژه‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • پلتفرم اولترا با فراهم‌کردن محیطی برای توسعه‌دهندگان بازی امکان کسب درآمد از ارز دیجیتال را برای توسعه‌دهندگان و طراحان بازی به وجود آورده است. با وجود پلتفرم اوترا توسعه‌دهندگانی که استعداد کافی برای توسعه و نوآوری در بازی‌ها را دارند، به‌دلیل هزینه‌های گزاف توسعه، از امکان پیشرفت بازنمی‌مانند.
  • کاربران پلتفرم ارز دیجیتال بیت تورنت نیز می‌توانند با به اشتراک‌گذاری پهنای باند و فایل‌های خود با شبکه بیت تورنت پاداشی را به‌صورت توکن بیت تورنت دریافت کنند. شبکه بیت تورنت با این کار سرعت ارسال و دریافت فایل‌ها را به‌صورت قابل‌توجهی افزایش داده است.
  • پلتفرم هولوچین به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند با پرداخت هزینه‌ای بسیار کم برنامه‌های خود را ایجاد کرده و به اشتراک بگذارند. به این ترتیب با استفاده کاربران بیشتر از این برنامه‌ها توسعه‌دهندگان به درآمد خواهند رسید. توسعه‌دهندگان در محیط هولوچین خدمات بسیار خوبی را برای توسعه دریافت می‌کنند.
  • شبکه تتا به کاربران خود اجازه می‌دهد ویدئوهای مختلف را ساخته و در محیط شبکه به اشتراک بگذارند. در این صورت کاربران شبکه با توکن تتا فیول که توکن اصلی شبکه است پاداش داده خواهند شد. از طرف دیگر پاداشی برای نودهایی (گره) که پهنای باند خود را با شبکه تتا به اشتراک می‌گذارند نیز در نظر گرفته شده است.
  • شبکه بلاک چین زین فین نتورک (XinFin Network) نیز محیطی را برای توسعه‌دهندگانی در نظر گرفته است که توانایی طراحی و اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز را دارند.

لتفرم ارز دیجیتال بنکور دیگر پلتفرم موجود برای توسعه پروژه‌ها و برنامه‌های طراحان است. شبکه‌های بلاک چین فلو (Flow) و ویوز (Waves) نیز همین امکان را برای کاربران خود فراهم می‌کنند.

۸- استخراج ارزهای دیجیتال

crypto mining - بهترین روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتالی که براساس الگوریتم اثبات کار (PoW) کار می‌کنند، برای اینکه شانس اتصال بلاک جدید به شبکه را داشته باشند، باید هش بلاک جدید را به‌وسیله Cpu کامپیوتر، کارت گرافیک یا دستگاه‌های ماینر حدس بزنند. این کار همان ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال است.

استخراج ارزهای دیجیتال یکی از کم‌ریسک‌ترین روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال است؛ البته برای استخراج ارزها شما حداقل به سیستم کامپیوتر نیاز دارید؛ البته فراموش نکنید استخراج ارزهای دیجیتال بزرگ همچون بیت کوین با استفاده از CPU کامپیوتر غیرممکن است و شما حتماً باید یک دستگاه مخصوص استخراج ارز (Asic) که الگوریتم بیت کوین را پشتیبانی کند، خریداری کنید. ناگفته نماند که در حال حاضر حتی استفاده از بهترین دستگاه ماینر به‌تنهایی کارساز نیست و برای استخراج ارزی همچون بیت کوین شما باید حتماً از یک استخر استخراج استفاده کنید.

به‌کمک استخر استخراج درواقع شما قدرت پردازش دستگاه ماینر خود را با دیگر افرادی که قدرت پردازش دستگاه ماینر خود را به استخر استخراج داده‌اند، به اشتراک می‌گذارید. به این ترتیب یک فضای مجازی با قدرت مضاعف پردازش به وجود خواهد آمد که حالا شانس موفقیت آن در پیداکردن جواب مسئله و به عبارتی هش بلاک افزایش خواهد یافت.

به‌کمک استخر استخراج شما سود کمتر، اما مطمئن‌تری را دریافت خواهید کرد؛ درحالی‌که اگر قرار بود به‌تنهایی و با استفاده از دستگاه یا دستگاه‌های ماینر خود به استخراج بپردازید، کل سود حاصل شده (۶.۲۵ واحد بیت کوین) به شما تعلق می‌گرفت، اما شانس موفقیت شما بسیار ضعیف می‌شد.

البته برخی ارزهای دیجیتال دیگر را می‌توان به‌صورت شخصی و بدون پرداخت هزینه به استخرهای ماینینگ، استخراج کرد. به هر حال نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، هزینه خرید دستگاه ماینر است که باید با دقت کافی انجام شود؛ چراکه کلاه‌برداری در این حوزه به‌دلیل آشنانبودن بسیاری از کاربران رایج است. همچنین هزینه بالای برق و آلودگی صوتی که ایجاد می‌کند نیز باید هنگام انتخاب این روش کسب درآمد از ارز دیجیتال موردتوجه قرار بگیرد.

۹- شرکت در ایردراپ‌ها

airdrops - بهترین روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال

ایردراپ‌ها درواقع روشی برای تبلیغ یک ارز دیجیتال، صرافی، کیف پول و… هستند. درواقع شرکت‌ها و افراد برای معرفی و به‌نوعی بازاریابی برای محصول خود اقدام به توزیع مقداری ارز دیجیتال به‌صورت رایگان می‌کنند. برای دریافت ایردراپ‌ها به کیف پول، ایمیل و حساب کاربری در برخی شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام و توئیتر نیاز دارید.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که کسب درآمد از ارز دیجیتال به‌کمک ایردراپ‌ها نباید تنها روش دریافت سود شما از این بازار باشد؛ چراکه برخی از این پروژه‌ها ممکن است کلاه‌برداری باشد و ارزش زمان گذاشتن را نداشته باشند. بهتر است پس از آنکه پروژه ایردراپی به شما معرفی شد، ابتدا از اعتبار آن مطمئن شوید.

بررسی تیم پروژه می‌تواند تا حدودی در این مسیر به شما کمک کند. همچنین اگر در ازای دریافت ارز از شما خواسته شد مبلغی را بپردازید، بهتر است از شرکت در آن ایردراپ صرف‌نظر کنید. معمولاً در فرایند عضویت و شرکت در یک ایردراپ از شما خواسته می‌شود کیف پولی را نصب کنید، یک توئیت را ریتوئیت کنید و در شبکه اجتماعی تلگرام آن پروژه عضویت پیدا کنید.

پس از ثبت‌نام و انجام مراحل گفته‌شده در هر ایردراپ باید در انتظار دریافت ارزهای خود باشید. پس از دریافت ارز می‌توانید آن‌ها را در صرافی‌های مختلف به فروش برسانید یا درصورت تمایل در کیف پول خود نگه دارید.

۱۰- شرکت در ICO ،IDO و IEO ها

ICO ها درواقع روشی برای سرمایه‌ گذاری به حساب می‌آیند. در این روش، شما یک ارز دیجیتال را با قیمت پایین خریداری می‌کنید. اساساً ارزهای دیجیتال که به‌صورت ICO معرفی می‌شوند، ارز پروژه‌هایی هستند که ایجاد شده‌اند، اما برای رشد و توسعه خود به سرمایه نیاز دارند. تیم پروژه برای دسترسی به این سرمایه اقدام به پیش‌فروش بخشی از ارزهای خود با قیمت پایین می‌کند.

اگر بتوانید پروژه‌های مختلف را از لحاظ بنیادی به‌درستی بررسی کنید، این روش می‌تواند بسیار سودساز باشد، اما از آنجا که کلاه‌برداری در تمام بخش‌های بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد، عجیب نیست بگوییم در ICO ها نیز تعداد زیادی از پروژه‌های کلاه‌برداری وجود دارند؛ پس در صورتی که قصد شرکت در ICO ها را دارید، حتماً از تیم پروژه، اهداف تیم و اعتبار پروژه به‌طورکلی مطمئن شوید.

Icodrops.com و topicolist دو مورد از بهترین وب سایت‌ها برای بررسی ICO ها به شمار می‌آیند. همچنین شما می‌توانید از وب سایت Crounchbase.com برای دانستن اینکه چه افراد یا شرکت‌هایی روی پروژه ICO سرمایه‌ گذاری کرده‌اند، استفاده کنید. در صورتی که شرکت‌ها و افراد خوش‌نام روی این پروژه‌ها سرمایه‌ گذاری کرده باشند، می‌توان احتمال داد آن پروژه ارزش و اعتبار لازم برای سرمایه‌ گذاری را دارد.

به‌دلیل زیادبودن کلاه‌برداری در بازار ارزهای دیجیتال، اعتماد افراد به برخی بخش‌های بازار رو به افول بود؛ به همین دلیل برخی فعالان این حوزه تصمیم گرفتند مفهوم جدیدی به نام IEO را که مخفف عبارت Initial Exchange Offering است، به وجود آورند. درواقع IEO به پروژه‌های ICO گفته می‌شود که در صرافی‌ها لیست شده و از آن طریق قابل خریداری هستند. از این طریق کاربران می‌توانند کمی مطمئن‌تر این عرضه‌های اولیه را خریداری کنند.

ا وجود محدودیت‌هایی که در صرافی‌های متمرکز وجود دارد، برخی عرضه‌های اولیه در صرافی‌های غیرمتمرکز لیست می‌شوند که به آن‌ها (IDO Initial Dex Offering) گفته می‌شود.

۱۱- به اشتراک‌گذاری کد ریفرال

شما هنگام ثبت‌نام در یک صرافی یا بیشتر پلتفرم‌های موجود در حوزه بلاک چین می‌توانید از یک کد ریفرال که از افراد و وب سایت‌های معتبر دریافت می‌شود، استفاده کنید و به این ترتیب کارمزد فعالیت خود را با تخفیف پرداخت کنید. البته ممکن است گاهی به‌جای کد ریفرال لینکی دریافت کنید که شما را مستقیم به صفحه ثبت‌نام در صرافی منتقل کرده و حتی کد ریفرال را برای شما جایگذاری کرده باشد.

به هر حال این روشی است که با استفاده از آن درآمد حاصل از معاملات و فعالیت شما در این حوزه افزایش خواهد یافت. علاوه بر استفاده از کد معرف یا کد ریفرال هنگام ثبت‌نام، شما می‌توانید پس از ثبت‌نام در پلتفرم صرافی یا دیگر پلتفرم‌ها (برای مثال استخرهای استخراج) یک کد تخفیف یا کد ریفرال مخصوص به خود را دریافت کنید و آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید. از این پس با توجه به سیاست پلتفرم مربوط و با شروع فعالیت افراد دعوت‌شده به پلتفرم از طریق لینک یا کد دعوت شما، درآمدی برای شما در نظر گرفته خواهد شد.

برخی از کدهای ریفرال برای صرافی‌ها را در ادامه خواهید دید:

۱- ۱۰۰۸۴۴۵۰ برای صرافی اوککس (Okx)

۲- rJ7UMYS برای صرافی کوکوین (Kucoin)

۳- Y8XGMW برای صرافی بای بیت (Bybit)

۴- HoAgg39r برای صرافی کوینکس (Coinex)

۱۲- انجام معاملات آربیتراژ در ارزهای دیجیتال

Arbitrage trading - بهترین روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال

معمولاً قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی‌های مختلف در سطح اینترنت متفاوت است و همین تفاوت قیمت فرصت خوبی را برای کاربران این بازار فراهم کرده است. یکی از روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال آربیتراژ است. درواقع برای آربیتراژ یک ارز دیجیتال باید قیمت یک ارز دیجیتال مثل ترون را در صرافی‌های مختلف بررسی کنید.

برای این کار می‌توانید به سایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap) مراجعه کرده و با جست‌وجوی نام ارز دیجیتال موردنظر و پس از آن رفتن به صفحه همان ارز دیجیتال، با اسکرول به پایین صفحه صرافی‌هایی که این ارز دیجیتال را لیست کرده‌اند، مشاهده کرده و قیمت ارز را در هرکدام از صرافی‌ها مشاهده و مقایسه کنید.

با این کار متوجه خواهید شد قیمت ارز دیجیتال موردنظر در صرافی‌های مختلف متفاوت است. در این حالت شما می‌توانید با خرید ارز دیجیتال از صرافی که ارز دیجیتال را با قیمت پایین‌تر به فروش می‌رساند و سپس فروش آن در صرافی که بالاترین قیمت را برای همان ارز لحاظ کرده است، به سود برسید و به این ترتیب یکی از شیوه‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال را نیز تجربه کرده باشید.

با این کار شما می‌توانید از اختلاف قیمت ارز دیجیتال در دو صرافی سود کنید؛ البته کارمزد معاملات و انتقال دارایی را نیز باید درنظر بگیرید. این روش بیشتر برای افرادی که سرمایه‌های سنگین دارند، سودساز است. افراد با سرمایه‌های کوچک می‌توانند با دقت و البته مدیریت سرمایه، معاملاتی با تعداد بالا و سودهای کمتر انجام دهند و به این ترتیب سودی برای خود کسب کنند.

۱۳- فعالیت فریلنسری و دریافت دستمزد به‌صورت ارز دیجیتال

freelancer trading - بهترین روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال

اگر شما هم یک فریلنسر هستید و علاقه دارید دستمزد خود را به‌صورت ارزهای دیجیتال دریافت کنید، باید به شما این خبر خوب را بدهیم که در حال حاضر می‌توانید در ازای پروژه‌هایی که انجام می‌دهید ارز دیجیتال دریافت کنید. یکی از ایرادات دریافت دستمزد از دیگر روش‌ها (برای مثال Paypal) این است که درصد قابل‌توجهی از درآمد فریلنسر به‌عنوان کارمزد انتقال از وی کسر خواهد شد.

در مقابل در صورتی که ارز دیجیتال و شبکه انتقال مناسبی را انتخاب کنید، می‌توانید دستمزد خود را با کمترین میزان کارمزد و به‌صورت ارز دیجیتال دریافت کنید. برخی از وب سایت‌های فریلنسری که امکان روش دریافت دستمزد به‌صورت ارز دیجیتال را نیز برای شما فراهم کرده‌اند، در ادامه آورده‌ایم:

۱- Blocklaner

۲- BitGigs

۳- CryptoGrind

۱۴- فاست‌ها (Faucet)

فاست‌ها درواقع وب سایت‌هایی هستند که با وعده پرداخت ارز دیجیتال به بازدیدکنندگان، کاربران خود را در وب سایت نگه می‌دارند. روش کسب درآمد از ارز دیجیتال به‌وسیله فاست‌ها خیلی توصیه نمی‌شود و اگر این مورد را نیز در میان لیست یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال ذکر کرده‌ایم، فقط به این دلیل است که به شما بگوییم با وجود اینکه امکان کسب سود از این روش غیرممکن نیست.

با توجه به زمان و انرژی‌ای که برای این کار می‌گذارید و همچنین حداقل میزان برداشت که معمولاً خیلی کم هم نیست، توصیه می‌شود یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال را که مناسب با شرایط و روحیات شماست انتخاب کنید؛ چراکه این روش شاید تنها کمکی به صاحب وب سایت باشد که بازدید از سایت خود را بالا ببرد و عایدی آن‌چنانی برای شما نخواهد داشت، اما به هر حال در صورتی که علاقه‌مند به کسب درآمد از ارز دیجیتال از این روش هستید، می‌توانید به یکی از این وب سایت‌ها مراجعه کرده، در آن ثبت‌نام کنید و مدتی را در آن وب سایت بگذرانید.

برای اثبات اینکه شما در سایت حضور دارید، باید روی گزینه‌ای که ادعای حضور شما را اعلام کند (مثلاً Claim، Claim Now یا چیزی شبیه به این‌ها) را پیدا کرده و روی آن گزینه کلیک کنید. به این ترتیب زمان حضور شما در وب سایت محاسبه شده و پاداشی به‌صورت ارز دیجیتال برای شما در نظر گرفته خواهد شد؛ البته همان‌طور که گفته شد، به محض اینکه پاداشی را کسب کردید، نمی‌توانید آن را برداشت کنید و جمع پاداش‌های شما باید به یک میزان حداقل برسد. برخی از مشهورترین وب‌سایت‌های فاست که پاداش خود را به‌صورت بیت کوین پرداخت می‌کنند، در ادامه آمده‌اند:

۱- Bitcoin777

۲- Freebitcoin

۳- Bitcoinker

۴- Moon Bitcoin

۱۵- قرض دادن ارزهای دیجیتال

با خرید ارز دیجیتال آنچین (On-Chain) و وام‌دادن آن در پلتفرم وام‌دهی آوه (Aave) می‌توانید سودی را به‌صورت منظم دریافت کنید. البته گاهی پیش می‌آید که افراد بدون توجه به ریسک این کار، دارایی خود را از هر نوع ارز دیجیتالی که باشد، به افراد دیگر قرض می‌دهند. از آنجا که معاملات ارزهای دیجیتال برگشت‌ناپذیر هستند و نهاد نظارتی ندارند، در استفاده از چنین روش‌هایی باید بسیار دقت کنید و چه بهتر که از این روش استفاده نکنید؛ چراکه حتی با وجود یک شرکت واسط امکان هک آن وجود دارد.

سخن پایانی

بازار ارزهای دیجیتال در این روزها بسیار متفاوت از آن چیزی است که در سال ۲۰۰۹ بود. ارزهای دیجیتال متنوع، توسعه زیرساخت‌های موجود، ورود نقدینگی به بازار و مهم‌تر از همه استعدادهایی هستند که به این بازار جذب شده‌اند. حالا دیگر افراد تنها به خرید و فروش بیت کوین فکر نمی‌کنند، تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال به وجود آمده‌اند که هرکدام هدف خاصی دارند که یا به آن رسیده‌اند یا در تلاش برای رسیدن به آن هستند.

در مسیر همین توسعه‌ها و در گوشه و کنار دنیا شاهدیم که توسعه‌دهندگانی از کشورهای مختلف با تکیه بر بلاک چین و ادغام آن با دیگر صنعت‌ها، بلاک چین را به مرحله جدیدی از بلوغ خود رسانده‌اند. از طرف دیگر بسیاری از افراد همچون توسعه‌دهندگان بازی به این نتیجه رسیده‌اند که اگر بخواهند در آینده نیز حضور پررنگ داشته باشند، باید بازی‌های خود را بر بستر بلاک چین منتقل کنند.

البته جذب صنایع مختلف به بلاک چین تنها محدود به بازی‌ها نمی‌شود و شاهد آن هستیم که روز به روز بر تعداد مشاغل و تجارت‌هایی که به‌نوعی از بلاک چین استفاده می‌کنند، افزوده می‌شود. در این مقاله سعی کردیم بهترین روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال را برای شما شرح دهیم. با مطالعه این مقاله و انتخاب بهترین و مناسب‌ترین روش البته با توجه به شرایط و علایق خودتان، حتماً می‌توانید درآمد خوبی را از ارزهای دیجیتال کسب کنید.

پرسش‌های متداول

۱- به چه روش‌هایی می‌توان در بازار ارزهای دیجیتال کسب درآمد کرد؟

روش‌های بسیار زیادی برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال وجود دارد، ولی ما سعی کردیم بهترین روش‌های موجود را برای شما شرح دهیم. توجه داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال یک بازار جوان است و معمولاً کلاه‌برداران با دانستن اینکه افراد زیادی رؤیای یک‌شبه پولدارشدن را در سر دارند، وعده‌های پوچی را به کاربران می‌دهند. سعی کنید بسیار محتاط و سنجیده در این بازار مالی جذاب فعالیت کنید.

هودل کردن، معامله‌کردن (تریدکردن)، استیکینگ، بازی‌های بلاک چینی، متاورس‌ها، ساخت و خرید و فروش NFT، فعالیت در برخی از پروژه‌های ارز دیجیتال و دریافت پاداش، استخراج ارزهای دیجیتال، شرکت در ایردراپ‌ها، شرکت در ICO، IDO و IEO ها، به اشتراک‌گذاری کد ریفرال، آربیتراژ، فعالیت فریلنسری و دریافت دستمزد به‌صورت ارز دیجیتال بهترین روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال هستند.

۲- بهترین روش کسب درآمد از ارز دیجیتال برای افرادی که سرمایه‌گذار هستند چیست؟

هودل‌کردن به‌طورکلی یکی از بهترین روش‌ها برای کسب سود خوب از بازار ارزهای دیجیتال به‌خصوص بیت کوین است با این حال اگر هودلر یک ارز دیجیتال هستید، می‌توانید با استیک‌کردن آن سودی را در بازه‌های زمانی مشخص نیز دریافت کنید.

۳- آیا استفاده از سایت‌های فاست روش مناسبی برای دریافت درآمد است؟

خیر، وب سایت‌های فاست بیش از آنکه سودی را به شما دهند، یک روش برای بالابردن بازدید از وب سایت هستند و درواقع سود اصلی برای صاحب وب سایت است، نه شما.

۴- به چه کسی تریدر می‌گویند؟

تریدر یا معامله‌گر به افرادی گفته می‌شود که معاملاتی در بازه‌های زمانی کوتاه را انجام می‌دهند. این افراد با کسب سود از معاملات متعدد به درآمد می‌رسند و بسیاری از آن‌ها معامله‌گری را به‌عنوان شغل خود انتخاب کرده و ساعات زیادی را در مقابل رایانه می‌گذرانند.

۵- روش کسب درآمد از ارز دیجیتال به‌وسیله ماینینگ برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که بتوانند هزینه اولیه برای خرید دستگاه ماینر و تجهیزات آن را پرداخت کنند و البته به دلیل سر و صدای آن جای مناسب برای این دستگاه‌ها را داشته باشند، می‌توانند با استفاده از روش ماینینگ به کسب درآمد از ارز دیجیتال بپردازند؛ البته استخراج برخی ارزهای دیجیتال به‌وسیله CPU و کارت گرافیک هم انجام می‌شود که صدای زیادی ندارند.

۶- چگونه می‌توان از NFT ها به درآمد رسید؟

شما می‌توانید با خرید و فروش و ساخت NFT در پلتفرم‌های مخصوص به درآمد برسید.

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی