خبر

قیمت روغن موتور در انتظار اعلام سازمان حمایت به تنظیم بازار| کمبود محصولات ایرانول و سپاهان در بازار

قیمت روغن موتور در انتظار اعلام سازمان حمایت به تنظیم بازار|
کمبود محصولات ایرانول و سپاهان در بازار

بازار؛ گروه خودرو: بررسی های میدانی روز گذشته خبرنگار این رسانه در بازار روغن موتور حاکی از عدم توزیع روانکارهای پر فروش و مصرفی توسط شبکه توزیع است. تولیدکنندگان مکلف به عرضه روغن موتور به شبکه توزیع جهت فروش در بازار هستند، هر چقدر روانسازان تحت نظارت هستند به همان میزان نظارتی به شبکه توزیع وجود ندارد. طی یک ماه گذشته قیمت روغن موتور در بازار به طور متوسط ۲۰ درصد رشد داشته است، این موضوع نیز به دلیل زمزمه های افزایش قیمت انواع روغن موتور ایجاد شده است.

حیدری، بازرس انجمن پالایشگاه های روغن سازی ایران: مدارک و اسناد توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دریافت شده است، این سازمان بزودی نتیجه را به ستاد تنظیم بازار جهت تصمیم گیری در خصوص قیمت روانسازها اعلام خواهد کرد

قیمت روغن موتور در انتظار اعلام ستاد تنظیم بازار

مهران حیدری، بازرس انجمن پالایشگاه های روغن سازی ایران در خصوص افزایش قیمت روغن موتور به خبرنگار «بازار» گفت: مدارک و اسناد توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دریافت شده است، این سازمان بزودی نتیجه را به ستاد تنظیم بازار جهت تصمیم گیری در خصوص قیمت روانسازها اعلام خواهد کرد.

این مقام مسئول در انجمن پالایشگاه های روغن سازی ایران در پاسخ به پرسش خبرنگار «بازار» مبنی براینکه قیمت گذاری دستوری برای روانسازها حذف خواهد شد، بیان کرد: در جلسات مربوط به بحث قیمت گذاری روانسازان خواستار حذف قیمت گذاری دستوری شدند، اما باتوجه به اینکه لاستیک و روغن موتور دو محصول استراتژیک بوده و در حمل و نقل داخلی و بین المللی اثرگذار هستند، همچنان تحت قیمت گذاری دستوری خواهد بود. کشف قیمت هر محصولی اگر در بازار انجام شود، سبب پایداری اقتصاد آن صنعت خواهد شد.

وی افزود: آزادسازی قمیت روغن موتور موضوعی است که باید وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار در خصوص آن تصمیم گیری های لازم را انجام دهند.

حیدری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار بازار در خصوص روش قیمت گذاری روغن موتور، توضیح داد: مسئولان سیاستگذار صنعتی اکنون دو موضوع پرداخت یارانه به تولیدکنندگان یا افزایش قیمت روانسازها را جهت اتخاذ تصمیم پیش رو دارند. تولیدکنندگان روغن موتور اکنون در انتظار اعلام نتیجه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به ستاد تنظیم بازار هستند.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - قیمت روغن موتور در انتظار اعلام سازمان حمایت به تنظیم بازار|
کمبود محصولات ایرانول و سپاهان در بازار

یک فعال بازار روغن موتور که نخواست نامش فاش شود: طی یک ماه گذشته برندهای نفت پارس و بهران توزیع روغن موتور به صورت محدود در بازار را داشتند. اما از محصولات مصرفی نفت سپاهان و ایرانول در بازار خبری نیست

کمبود محصولات ایرانول و سپاهان در بازار

یک فعال بازار روغن موتور که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار «بازار» در خصوص کمبود روانسازها گفت: طی یک ماه گذشته برندهای نفت پارس و بهران توزیع روغن موتور به صورت محدود در بازار را داشتند. اما از محصولات مصرفی نفت سپاهان و ایرانول در بازار خبری نیست، طی یک ماه گذشته این دو برند توزیع جدید روغن موتور نداشتند.

این فروشنده روغن موتور در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه در خصوص کمبود محصولات ایرانول و نفت سپاهان در بازار، بیان کرد: روغن موتور با ویسکوزیته های ۵W۳۰، ۱۰W۴۰، ۰W۳۰، ۰W۲۰و ۲۰W۵۰ از برندهای ایرانول و نفت سپاهان کمبود فراوانی وجود دارد. شاید زمان آن رسیده است که این برندها نظارت بیشتری به توزیع مویرگی محصولات خود در بازار داشته یا نمایندگان فروش خود را افزایش دهند.

وی افزود: سود ناشی از اختلاف قیمت روغن موتورها از کارخانه تا بازار فقط نصیب شبکه توزیع می شود، در این میان مصرف کننده و تولیدکننده متضرر واقعی هستند. شبکه توزیع با علم به اینکه قیمت روغن موتور به زودی افزایش خواهد یافت، عرضه محصول به بازار را کاهش داده است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی