خبر

تحریم، بورس را سرخ کرد

تحریم، بورس را سرخ کرد

360184 190 - تحریم، بورس را سرخ کرد

اقتصاد۲۴– بورس تهران هفته جدید را در شرایطی با روند نزولی آغاز کرد که اغلب کارشناسان به دلیل وضع تحریم‌های جدید انتظار افت شاخص را داشتند.

بورس تهران امروز شنبه ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۱ با افت چشمگیر شاخص کل همراه شد. معاملات بازار سهام درحالی به پایان رسید که شاخص کل با افتی بیش از ۱۶ هزار واحدی همراه شد. این کاهش بیش از یک درصدی باعث شد شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۵۴۷ هزار واحدی تثبیت شود.

شاخص هم‌وزن هم با با افتی شدید مواجه شد. افت ۳۷۵۱ واحدی شاخص هم‌وزن باعث شد تابلو‌های بورس رقم ۴۲۵ هزار واحد را برای این شاخص به ثبت برسانند. ارزش معاملات نیز نتوانست موجبات دلگرمی سهامداران را فراهم کند و در محدوده چهار هزار میلیارد تومانی باقی ماند.


بیشتر بخوانید: تاوان سنگین دستکاری صورت‌های مالی شرکت‌ها


سهم‌های نوری، میدکو، شستا، فملی و پارسان بیشترین تاثیر را بر شاخص گذاشتند. پنج سهم شاخص‌سازی که مورد اشاره قرار گرفت زمینه ساز سرخ شدن تابو‌های بورس شدند.

عامل افت شاخص بورس چه بود؟

بورس تهران هفته جدید را در شرایطی آغاز کرد که امریکا هفته گذشته تحریم‌های جدیدی را علیه چند شرکت پتروشیمی وضع کرد و بازار سهام نیز تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفت. با نگاهی به فهرست سهم‌های تاثیرگذار در رقم خوردت افت بیش از یک درصدی بازار نشانگر تاثیرگذاری تحریم‌های جدید بر روند بورس است.

هرچند بسیاری از کارشناسان این اتفاق را پیش بینی می‌کردند، اما عده‌ای اعتقاد داشتند که آثار منفی تحریم بر روند بازار سرمایه به اتمام رسیده است. اما اغلب تحلیلگرانی که روز نه چندان خوبی را برای بازار پیش بینی کرده بودند اعتقاد دارند آثار روانی تحریم‌های پتروشیمی به مراتب بیشتر از آثار عملی آن است.

اما عده‌ای هم اعتقاد دارند اتفاقات اخیر بازار ارز نیز در رقم خوردن افت امروز شاخص بورس بی‌تاثیر نبوده است. عده‌ای از سهامداران نیز بر این باورند که دستکاری‌های پیاپی دولت در حوزه‌های مختلف اعم از خودرو و بازار ارز باعث ریزش شاخص کل شد.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی