خبر

قیمت کاغذ ناپایدار است

قیمت کاغذ ناپایدار است

سمانه سادات کاوردی در گفتگو با خبرنگار بازار بزرگترین مشکلات ناشران استان و کشور را ناپایداری قیمت کاغذ اعلام کرد و افزود: تورم کاغذ باعث شده که بسیاری از فعالان این عرصه حجم چاپ شان را کاهش دهند.

وی با اعلام اینکه در گذشته زیر نظر اتحادیه ناشران تهران که خودش زیر مجموعه وزارت ارشاد بود، سهمیه کاغذ داشتیم، یادآور شد: در مدت دو سالی که تحت پوشش اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی مازندران قرار گرفته ایم هنوز سهمیه‌ای به ما تعلق نگرفته است، البته رایزنی‌های با مدیران چوب و کاغذ استان انجام شده اما هنوز وعده‌ تامین کاغذ عملیاتی نشد.

مدیرمسئول انتشارات هاوژین با اشاره به اینکه کاغذ بحث اصلی چاپ است و در این زمینه با چالش مواجه هستیم، خاطر نشان کرد: در بحث حمایتی برای مجموعه ناشران و نویسندگان در چند سال اخیر تسهیلاتی در نظر گرفته نشده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته وزارت ارشاد از هیچ ناشر مازندرانی کتاب خریداری نکرده است، خاطرنشان کرد: عرصه بر فعالان و نویسندگان به حدی تنگ شده که حتی شمارگان کتاب‌های ارزشمند هم به بیش از ۵۰۰ نسخه نمی رسد.

مدیرمسئول انتشارات هاوژین دیگر دلگرمی ناشران را فرسایشی نبودن فعالیت این حوزه اعلام کرد و یادآور شد: هر کتاب؛ حرف، سخن، موضوع و مبحث تازه و جدیدی داشته و به همین دلیل ناشران هیچ وقت دچار روزمرگی نمی‌شوند.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی