کسب و کار

به راه اندازی کسب و کار خود فکر می کنید؟ 6 سوال برای پرسیدن اول خودت

راه اندازی کسب و کار

به راه اندازی کسب و کار خود فکر می کنید؟ ۶ سوال برای پرسیدن
اول خودت

این بر کسی پوشیده نیست که استعفای بزرگ به طور قابل توجهی بر نیروی کار تأثیر گذاشته است. مردم نه تنها کار خود را ترک می کنند، بلکه بسیاری از آنها نقش های سنتی را ترک می کنند تا رئیس خود شوند. اگر شما یکی از بسیاری از افرادی هستید که تصمیم گرفته اند ۹-to-5 خود را به یک کسب و کار را برای خودتان راه اندازی کنید، تبریک می گویم — شما در سفر بسیار زیادی هستید.

از زمان تأسیس شرکت بازاریابی محتوای من، Masthead Media، در سال ۲۰۱۲، یاد گرفتم (گاهی اوقات راه سخت) که برای اینکه خود را برای موفقیت آماده کنید، باید چیزهای زیادی را روشن کنید.

در اینجا شش سؤال وجود دارد که باید قبل از راه‌اندازی کسب‌وکارتان از خودتان بپرسید و به آنها پاسخ دهید.

۱٫ آیا می‌خواهم یک کارآفرین انفرادی باشم — یا یک شریک داشته باشم؟

یکی از اولین سؤالاتی که احتمالاً در هنگام شما مطرح می شود تصمیم برای راه اندازی یک کسب و کار به این صورت است: آیا می خواهم این کار را به تنهایی انجام دهم یا آیا باید یک هم بنیانگذار داشته باشم؟

داشتن شریکی که در سرتاسر ترن هوایی کارآفرینی به او تکیه کند، می‌تواند کار را آسان‌تر کند، اما به شرطی که مشارکت درست باشد. برای مثال، من و جولی هوخهایزر ایلکویچ، بنیانگذارم، ارزش ها و دیدگاه های مشترکی داریم. از نظر عملیات روزانه، ما بر حوزه های مختلف کسب و کار نظارت داریم. با استفاده از نقاط قوت مکمل خود، یک مشارکت متوازن ایجاد کرده ایم که کار می کند.

بسته به ماهیت کسب و کارتان، ممکن است نیازی به شریک نداشته باشید. اگر شما یک مشاور هستید، پس احتمالاً خوب هستید که به تنهایی کار کنید. اما اگر در حال راه‌اندازی یک استارت‌آپ فناوری هستید، ممکن است به یک بنیانگذار بخواهید که بتواند در حین رشد شما به نقاط قوت مختلفی کمک کند.

۲٫ آیا می توانم همین الان کارم را رها کنم؟

ممکن است وسوسه انگیز باشد که در لحظه ای که دارید توجه کنید تمایل به راه اندازی کسب و کار خود اما مهم است که ابتدا یک پایه محکم داشته باشید — به خصوص وقتی صحبت از پول می شود.

قبل از اینکه وارد عمل شوید، بسیار مهم است که مطمئن شوید به اندازه کافی برای حمایت از خودتان پس انداز کرده اید و به اندازه کافی برای بودجه جدید خود دارید کسب و کار. اگر از نظر مالی در جایی نیستید که می‌خواهید باشید، شرم‌آور نیست که کسب‌وکار خود را به‌عنوان هیاهوی جانبی.

وقتی به نقطه‌ای رسیدید که از نظر مالی راحت هستید، می‌توانید در مورد ترک شغل خود تجدید نظر کنید و کسب و کار به صورت تمام وقت من و شریکم جولی حدود یک سال کار و اجرای Masthead Media طول کشید تا اینکه در این جهش احساس راحتی کنیم.

۳٫ چه چیزی می‌خواهم به دنیا ارائه دهم، و آیا دنیا به آن نیاز دارد؟

اگرچه ایده کسب‌وکار شما به آن نیاز ندارد؟ لازم نیست انقلابی باشید، باید بتوانید چشم انداز منحصر به فرد یا وجه تمایزی را که روی میز آورده اید شناسایی کنید.

مخاطبان یا مشتری شما کیست؟ چه چیزی می توانید ارائه دهید که از قبل در دسترس نیست؟ چه مشکلی را حل می کنید؟ اینها تنها چند مورد از مواردی است که باید قبل از راه اندازی کسب و کار خود در دنیا از خود بپرسید.

۴٫ آیا می‌توانم این کار را برای پنج سال آینده زندگی‌ام یا بیشتر تصور کنم؟

ایده کسب‌وکار شماست؟ چیزی که واقعاً به آن علاقه دارید، یا این یک علاقه زودگذر است؟ هنگامی که به راه اندازی کسب و کار خود فکر می کنید، مهم است که با خود صادق باشید و درازمدت فکر کنید.

راه اندازی و رشد یک کسب‌وکار زمان، انرژی و فداکاری زیادی می‌طلبد – و حتی به زندگی شخصی شما وارد می‌شود، به‌ویژه زمانی که آن را از روی زمین شروع می‌کنید. بسیاری از کارآفرینان بر این باورند که راه‌اندازی یک کسب‌وکار به آنها انعطاف‌پذیری بیشتری می‌دهد، و می‌تواند – اما برای سال‌های طولانی، احتمالاً به زمان، تمرکز و انرژی بیشتری نسبت به یک شغل اداری سنتی نیاز دارد.

اگر نمی توانید ببینید که هر روز روی این سرمایه گذاری برای ۳، ۵ یا ۳ بعدی کار می کنید. حتی ۱۰ سال، پس ممکن است بخواهید در نظر داشته باشید که آیا آماده تعهد به آن هستید یا خیر.

۵٫ آیا در نهایت می‌خواهم دیگران را مدیریت کنم؟

اگر رشد کسب‌وکاری فراتر از خودتان را متصور هستید — مانند ایجاد یک تیم — سپس مدیریت افراد با قلمرو همراه است.

بسته به اینکه آیا تجربه مدیریتی دارید یا نه، باید مهارت های خود را از طریق آموزش توسعه دهید یا آن نقش را برون سپاری کنید. به کسی که انجام می دهد در هر صورت، تیم شما به دنبال چشم انداز، جهت و الهام شما خواهد بود.

۶٫ آیا در ابتدا می توانم به کارهای اداری بپردازم؟

نمی توانم به شما بگویم چند بار از کارآفرینان همکار شنیده ام که از مدت زمان روزشان شوکه شده اند. صرف امور اداری مانند دفترداری و امور حقوقی می شود. اما این ضرب المثل درست است: به عنوان یک صاحب کسب و کار، شما کلاه های زیادی بر سر دارید.

زمانی فرا می رسد که کسب و کار خود را تا حدی ساخته اید که می توانید وظایف اداری را برون سپاری کنید یا کارمندی را استخدام کنید تا آنها را اداره کند. اما در این میان، ایده خوبی است که با ابزارهای حسابداری مانند Gusto یا Quickbooks دوست شوید.

اگر به همه موارد بالا پاسخ داده اید و همچنان برای مقابله با چالش های کسب و کار خود هیجان زده هستید، پس من بگو دنبالش برو تعداد کمی از مشاغل سنتی به اندازه دیدن رشد و موفقیت شرکت شما هستند. موفق باشید!

نظرات بیان شده در اینجا توسط Inc.com ستون نویسان متعلق به خودشان هستند، نه متعلق به Inc.com.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی