خبر

روند شاخص بورس کماکان نزولی است

روند شاخص بورس کماکان نزولی است

366971 148 - روند شاخص بورس کماکان نزولی است

اقتصاد۲۴– روند شاخص بورس تهران امروز هم مانند شنبه نزولی بود و با افتی بیش از ده هزار واحدی به افتی که این هفته آغاز کرده بود ادامه داد.

شاخص کل بورس امروز ۲۰ تیر ۱۴۰۱ با افتی بالغ بر ۱۰ هزار واحدی به کار خود پایان داد. معاملات بورس تهران امروز در حالی به اتمام رسید که شاخص کل پس از افت ۱۰ هزار و ۸۹۱ واحدی به محدوده یک میلیون و ۴۸۷ هزار واحدی رسید. این سطح از شاخص که در سه ماه اخیر بی سابقه بوده باعث نگرانی سهامداران شده است.

شاخص هم‌وزن نیز با افت قابل توجهی همراه شد. سقوط بیش از ۶ هزار واحدی شاخص هم وزن باعث شد تابلو‌ها رقم ۴۰۹ هزار واحد را برای این مولفه مهم بازار به ثبت برسانند.


بیشتر بخوانید: سرنوشت تلخ سهام عدالت


ارزش معاملات، اما تا حدودی افزایش یافت، اما این افزایش نتوانست خیال سهامداران از روند شاخص بورس را راحت کند.

روند شاخص بورس به کجا ختم می‌شود؟

به باور بسیاری از سهامداران اوضاع بازار سرمایه به شکلی پیش می‌رود که نمی‌توان نسبت به آینده سرمایه‌گذاری در این بازار برنامه‌ریزی دقیقی داشت. کارشناسان نیز معتقدند دولت با اعمال نظر در بخش‌های مختلف بازار مانع رشد طبیعی شاخص می‌شود. در حقیقت به باور تحلیلگران شاخص کل عموما نمی‌تواند معیار مناسبی برای تحلیل وضعیت بازار باشد. از همین رو توصیه می‌شود برای پیش بینی و ترسیم چشم انداز بازار سهام از مولفه‌هایی مانند شاخص هم وزن استفاده شود.

منبع: تجارت نیوز

حتما بخوانید : سرنوشت تلخ سهام عدالت
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی