عمومی

پس از 16 سال، Spotify بالاخره این ویژگی را اضافه کرد همه در واقع می خواهند. فقط 1 Catch وجود دارد

پس از ۱۶ سال، Spotify بالاخره این ویژگی را اضافه کرد
همه در واقع می خواهند. فقط ۱ Catch وجود دارد

به‌طور کلی خوشحال کردن مشتریانتان ایده خوبی است. خبر خوب این است که، اغلب، به همین سادگی است که آنچه را که می خواهند به آنها بدهید. مطمئناً استثنائاتی وجود دارد، اما وقتی مشتریان شما به شما می گویند مشکلی وجود دارد که می توانید آن را حل کنید، باید آن را فرصتی برای ارائه یک تجربه بهتر.

در نگاه اول، این چیزی است که به نظر می رسد Spotify در حال انجام با آخرین به روز رسانی آن دوشنبه، سرویس پخش موسیقی گفت در حال ارائه چیزی است که باید یکی از متداول ترین ویژگی های درخواستی آن باشد. :

موسیقی–و نحوه گوش دادن به آن–باید تحت کنترل شما باشد. .. بنابراین برای شفاف‌تر و ساده‌تر کردن این انتخاب، تجربه شنونده را بهبود می‌بخشیم و دکمه‌های Shuffle و Play را برای کاربران Spotify Premium جدا می‌کنیم.

کلید این است که Spotify در حال ایجاد تغییر با هدف “بهبود تجربه شنونده” است. چگونه؟ با «جدا کردن دکمه‌های Shuffle و Play».

این خیلی ساده به نظر می رسد، درست است؟ اگر نه، شاید یک زمینه کوچک ممکن است مفید باشد.

یکی از بهترین ویژگی های برنامه های پولی Spotify، امکان ایجاد لیست پخش از موسیقی مورد علاقه شما است. می‌توانید هنرمندان و آهنگ‌هایی را اضافه کنید تا پیدا کردن و گوش دادن به موسیقی‌هایی را که دوست دارید آسان کنید. بسته به حال و هوای خود یا کاری که انجام می دهید می توانید چندین لیست پخش ایجاد کنید. Spotify حتی لیست های پخش مخصوص خود را دارد که می توانید در آنها مشترک شوید.

در بالای صفحه لیست پخش، یک دکمه سبز غول پیکر وجود دارد که بسیار شبیه یک دکمه “پخش” است، با این تفاوت که این دکمه نیست. . تا این تغییر اخیر، دکمه بالای یک لیست پخش، یک دکمه ترکیبی پخش/ترک کردن بود. اگر روی آن ضربه می‌زدید، لیست پخش شما به هر ترتیبی که Spotify تصمیم بگیرد شروع به پخش می‌کند. اگر می‌خواهید به ترتیبی که انتخاب کرده‌اید به فهرست پخش خود گوش دهید، باید روی اولین آهنگ فهرست ضربه بزنید.

به عنوان یک قاعده کلی، داشتن یک دکمه سبز رنگ غول پیکر در بالای لیست پخش، تجربه خوبی نیست، اما نگذارید آهنگ ها را به ترتیبی که قرار داده اید شروع به پخش کند. بالاخره یک لیست است. لیست ها معمولا از بالا به پایین حرکت می کنند. به نظر می رسد Spotify این پیام را دریافت کرده است – ۱۶ سال پس از راه اندازی سرویس پخش موسیقی – که برخی از افراد وقت می گذارند تا آهنگ ها را به ترتیب خاصی در لیست پخش قرار دهند زیرا در واقع می خواهند به آن ترتیب گوش دهند.

البته، برخی از مردم دوست دارند موسیقی خود را به هم بزنند. اگر قصد دویدن دارید، ممکن است نخواهید همه آهنگ های خود را به یک ترتیب بشنوید. آیا داشتن یک دکمه فقط برای این کار عالی نیست؟ سردرگمی هرگز یک ویژگی طراحی خوب نیست.

البته یک نکته وجود دارد. این فقط برای افرادی است که برای اشتراک Premium پرداخت می کنند. ظاهراً منظور Spotify واقعاً این است که موسیقی باید در اختیار شما باشد – تا زمانی که هزینه اضافی بپردازید.

منصفانه باشیم. ، این همیشه موضع Spotify بوده است. نسخه رایگان همیشه با محدودیت هایی همراه بوده است. شما حتی نمی توانید آهنگی را که می خواهید به آن گوش دهید انتخاب کنید و به چیزی که Spotify آن را “لیست های پخش شخصی” می نامد محدود شده اید. با این حال، اگر می‌خواهید به من یک لیست پخش بدهید، اجازه دهید فقط play را فشار دهم.

افزودن حق بیمه ویژگی های اشتراک های پولی جدید نیست. در حال حاضر کاملا استاندارد است. همچنین این یک راه بسیار خوب برای ترغیب افراد به ارتقا از نسخه رایگان شما به نسخه پولی سرویس شما است.

اگر برنامه شما یک نقص طراحی دارد، فقط باید آن را برطرف کنید – برای همه. وقتی کاربرانتان به شما می‌گویند «هی، هر بار که روی این دکمه ضربه می‌زنم، برخلاف آنچه من می‌خواهم عمل می‌کند»، اولین فکر شما باید این باشد که فقط راهی برای رفع آن پیدا کنید. نباید از خود بپرسید “چگونه از این برای کسب درآمد بیشتر از کاربران عصبانی خود استفاده کنم؟”

حتی اگر شما استدلال می‌کنید که این تغییر مطابق با روشی است که Spotify همیشه برنامه‌های رایگان را از پولی جدا می‌کند، سخت است که متوجه نشدیم چرا این باعث ناامیدی مردم می‌شود. به نظر می رسد Spotify در تلاش است تا تجربه استفاده از یک محصول رایگان را تا حد ممکن خسته کننده کند تا مردم پول پرداخت کنند. در عوض، باید روی ارائه یک محصول عالی و افزودن ویژگی‌های ممتاز برای مشترکین ممتاز خود متمرکز شود. من فقط مطمئن نیستم که منصفانه باشد که دکمه های جداگانه را یک ویژگی برتر بنامیم.

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی