خبر

3 سیگنال صعودی به بورس /پیش بینی بازار سهام

۳ سیگنال صعودی به بورس /پیش بینی بازار سهام

348686 741 - 3 سیگنال صعودی به بورس /پیش بینی بازار سهام

اقتصاد۲۴– معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات اولین روز کاری هفته می‌روند که  روز چهارشنبه شاخص کل بورس پس از دو روز صعود کرد و ۲۴ هزار و ۹۱۸ واحد بالا آمد. شاخص هم‌وزن نیز ۹ هزار و ۵۴۰ واحد رشد کرد و شاخص کل فرابورس افزایش ۳۰۶ واحدی را پشت سر گذاشت. در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، ۵۳۹ نماد رشد قیمت و ۸۸ نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، ۸۶ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۱۴ درصد بازار افت قیمت داشتند. 

همچنین در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار با مازاد تقاضا‌ی‌ هزار و ۵۷ میلیارد تومانی بسته شد. در پایان معاملات چهارشنبه یک نماد صف فروش داشت و تعداد نمادهای صف خرید ۱۶۲ نماد بود. در این روز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل کاهش یافت و ۱۵۰ میلیون تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۵۷ درصد رشد کرد و در رقم هزار و ۵۷ میلیارد تومان ایستاد. 

در هفته گذشته شاخص روند صعودی داشت و بیش از ۳۴ هزار واحد رشد کرد. در آخرین روز کاری هفته شاخص به قله یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحدی رسید که بیشترین رقم در ۸ ماه اخیر است. بدین ترتیب به یک قدمی قله سال گذشته رسید. صعود شاخص این امید را ایجاد کرده که با شکستن رکورد سال ۱۴۰۰، شاخص بتواند به سوی کانال ۱٫۶ میلیونی پیشرفت کند.


بیشتر بخوانید: ۵ خبر مهم برای بورسی‌ها/ دارندگان سهام عدالت بخوانند


جریان ورود پول حقیقی نیز پس از سه روز در روز چهارشنبه مثبت شد و ۲۷۵ میلیارد تومان سرمایه حقیقی وارد بازار شد. نمادهای ملت، وغدیر، حکشتی، شپاکسا و فزر بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

از سوی دیگر در پایان معاملات روز چهارشنبه ارزش صف‌های خرید هزار و ۵۷ میلیارد تومان بیشتر از صف‌های فروش بود و بازار با مازاد تقاضا بسته شد. 

بنابراین با توجه به وجود مازاد تقاضا و ورود پول حقیقی به نظر می‌رسد روند صعودی بازار حفظ شود. در پایان هفته گذشته دلار از مرز ۳۰ هزار تومان عبور کرد و انتظار می‌رود قیمت سهم‌های دلاری نیز افزایش یابد. رشد قیمت ارز را می‌توان سومین سیگنال صعودی به بازار سهام قلمداد کرد. 

348687 618 - 3 سیگنال صعودی به بورس /پیش بینی بازار سهام
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی