عمومی

4 کلاهبرداری از eBay که باید درباره آنها بدانید

۴ کلاهبرداری از eBay که باید درباره آنها بدانید

eBay یک پلت فرم فروش محبوب است و چیزهای عالی زیادی برای خرید وجود دارد. با این حال، خریداران و فروشندگان eBay باید در این پلتفرم هوشیار باشند زیرا فرصت‌هایی برای کلاهبرداری وجود دارد که کلاهبرداران می‌توانند از آن استفاده کنند.

آیا می توان با استفاده از eBay کلاهبرداری کرد؟

متأسفانه، مانند بسیاری از پلتفرم های موجود در اینترنت، کلاهبرداری همیشه یک خطر است. استفاده از وب‌سایت eBay عموماً بسیار ایمن است، اما کلاهبرداری‌ها در پلتفرم‌های مختلف در حال افزایش است.

در حال حاضر انواع مختلفی از کلاهبرداری‌ها وجود دارد که برخی از آنها از ویژگی‌های خاص eBay برای خود استفاده می‌کنند. مزیت، و همچنین کلاهبرداری‌های رایج کلاهبرداری از کارت اعتباری که در سایر پلتفرم‌ها دیده می‌شود

با عقل سلیم و دانش در مورد انواع رایج کلاهبرداری‌های eBay، می‌توانید هنگام استفاده از این پلتفرم از خود و حساب eBay خود محافظت کنید.< /p>

از این کلاهبرداری های رایج eBay آگاه باشید

کلاهبرداری‌های eBay می‌توانند متفاوت باشند، برخی از آنها از ویژگی‌های خاص پول eBay برای کلاهبرداری از کاربران از طریق خرید خریدار استفاده می‌کنند. سایر کلاهبرداری ها ممکن است مربوط به اختلافات، ارائه آدرس های نادرست و حتی استفاده از کارت های اعتباری سرقت شده برای خرید اقلام باشد. ما برخی از انواع کلاهبرداری های رایجی را که احتمالاً در این پلتفرم با آنها روبرو می شوید و نحوه عملکرد آنها را بررسی می کنیم، بنابراین می دانید چگونه از خود محافظت کنید.

svg%3E - 4 کلاهبرداری از eBay که باید درباره آنها بدانید

۱٫ کلاهبرداری با کارت هدیه eBay

یکی از رایج ترین کلاهبرداری هایی که ممکن است مشاهده کنید، کلاهبرداری با کارت هدیه eBay است. کلاهبرداران ممکن است کارت‌های هدیه‌ای را که می‌فروشید خریداری کنند، و پس از بازخرید کارت و تخلیه موجودی، با eBay و/یا PayPal اعتراض می‌کنند و ادعا می‌کنند که خرید غیرمجاز بوده است. در این حالت، خریداران باید هنگام گم کردن کارت هدیه، هزینه‌ها را پس بدهند.

برای جلوگیری از این کلاهبرداری‌ها، بهتر است کارت‌های هدیه را روی پلتفرم خریداری یا نفروشید. به طور مشابه، ممکن است شخصی برای خرید فوری یک کارت هدیه eBay با شما تماس بگیرد و کد بازخرید را برای پرداخت به او بدهد. این یکی دیگر از انواع کلاهبرداری های eBay است که در آن قیمت خرید کارت برای شما باقی می ماند و در خارج از eBay کلاهبرداری می شود. اگر از کارت هدیه eBay استفاده می‌کنید، کد بازخرید را با کسی به‌جز دوستان و خانواده مورد اعتماد به اشتراک نگذارید.

۲٫ کلاهبرداری های خریداران eBay

اگر در eBay می فروشید، درصد زیادی از فروش شما بدون مشکل پیش می رود. با این حال، انواع خاصی از کلاهبرداری های خریدار وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید تا بتوانید از خود و پول خود محافظت کنید.

به عنوان مثال، یکی از کلاهبرداری های رایجی که مشاهده می کنید، ادعای خریدار است که کالا هرگز وارد نشده است. برای پس گرفتن پول – حتی اگر قبلاً آن را ارسال کرده باشید – اعتراضی را مطرح می کند. شما می توانید با داشتن مدرکی مبنی بر هزینه پست برای کالا از خود محافظت کنید تا بتوانید مدرکی برای حل اختلاف به نفع خود ارائه دهید.

نسخه دیگر کلاهبرداری با جعبه خالی است که در آن خریدار یک جعبه خالی دریافت می کند. از آنچه آنها دستور داده اند و اختلاف ایجاد می کند. شماره های ردیابی و تحویل امضا بهترین دفاع در برابر کلاهبرداری است. مجدداً، از گزینه‌های شماره ردیابی یا تأیید امضا برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل استفاده کنید.

یک نوع دیگر از کلاهبرداری این است که خریداران اغلب درخواست می‌کنند کالا را به آدرسی متفاوت از آنچه در eBay یا PayPal فهرست شده است ارسال کنند. حساب‌ها.

پرداخت اضافی خریدار برای اقلام را نپذیرید، به‌خصوص اگر خریدار پس از خرید، پول را درخواست کند. اگر چیزی شبیه پرچم قرمز دیدید، رد کردن فروش اشکالی ندارد.

svg%3E - 4 کلاهبرداری از eBay که باید درباره آنها بدانید

۳٫ کلاهبرداری های فروشنده eBay

خرید از eBay یک راه عالی برای دریافت اقلام با کسری از قیمت است، اما متأسفانه، باید مراقب باشید بسیاری از موارد کلاهبرداری فروشنده فروشندگان کلاهبردار از تکنیک های مختلفی برای کلاهبرداری از کاربران استفاده می کنند، بنابراین ضروری است که برای محافظت از خود به دنبال آنها باشید.

یک کلاهبرداری رایج این است که فروشندگان ممکن است از شما بخواهند که خارج از پلتفرم eBay پرداخت کنید، با استناد به کارمزدهای بالا و مسائل دیگر آنها ممکن است از شما بخواهند که پول را به یک حساب بانکی منتقل کنید یا انتقال پول بانکی را مستقیماً به حساب آنها تکمیل کنید. آنها ممکن است از شما بخواهند که پول متفاوتی بفرستید، حتی بگویند چک می‌پذیرند.

اما مهم نیست که چگونه آن را تکه تکه کنید، ایده بدی خواهد بود. بهترین کار این است که تمام تعاملات را روی پلتفرم نگه دارید، از جمله تراکنش های تجاری، درخواست های انتقال سیمی و پرداخت ها. درخواست‌های فروشنده مانند این باید رد شود، و باید از خرید از آنها اجتناب کنید.

یک کلاهبرداری دیگر که باید مراقب آن باشید این است که فروشندگان پس از خرید کالا، هزینه‌های ارسال اضافی را درخواست می‌کنند. اگر فروش نهایی است، با پرداخت های دیگر موافقت نکنید و در عوض سفارش را لغو کنید. ارزش آن را ندارد که بر سر خرید با آنها مبارزه کنید، و eBay دارای ضمانت بازگشت پول است که می توانید در مواردی مانند این استفاده کنید.

یک فروشنده متقلب نیز ممکن است پس از خرید از شما کلاهبرداری کند. گاهی اوقات، فروشنده اقلام را با نام نادرست روی بسته ارسال می کند. هنگامی که آن را به اداره پست برگردانید، کالا به فروشنده بازگردانده می شود و شما پول خود را از دست می دهید. از آنجایی که کالا ارسال شده و به شما تحویل داده شده است، حل اختلاف به نفع شما می تواند دشوار باشد و فروشنده کالا و پول را نگه می دارد.

کلاهبرداری های مهم بیشتری در eBay که باید مراقب آنها باشید

کلاهبرداری های زیادی در eBay وجود ندارد که باید مراقب آنها باشید، اما بسیار مهم است که مراقب باشید.

۴٫ کلاهبرداری کارت اعتباری

کنترل این مورد برای فروشندگان دشوارتر است، اما بیشتر اوقات اتفاق می افتد. کلاهبرداران از کارت‌های اعتباری دزدیده شده برای خرید اقلام استفاده می‌کنند و پس از کشف کلاهبرداری، فروشندگان را مجبور می‌کنند تا با شرکت کارت اعتباری و هزینه احتمالی استرداد وجه برخورد کنند. همیشه قبل از ارسال کالا، آدرس و نام خریدار را بررسی کنید و سعی کنید در صورت امکان آن را با پرداخت مطابقت دهید.

svg%3E - 4 کلاهبرداری از eBay که باید درباره آنها بدانید

نوع کلاهبرداری توضیح نکات حفاظتی
گیفت کارت eBay کلاهبرداری ها کلاهبرداران کارت های هدیه را خریداری و تخلیه می کنند، سپس اختلافات خرید غیرمجاز را تشکیل می دهند. از فروش یا به اشتراک گذاری کدهای بازخرید خودداری کنید. درخواست‌های فوری کارت هدیه را رد کنید. – از خرید/فروش کارت هدیه در eBay خودداری کنید. – کدهای کارت هدیه را به جز با مخاطبین مورد اعتماد به اشتراک نگذارید.
کلاهبرداری های خریداران eBay خریداران به دروغ ادعا می کنند که اقلام به دستشان نرسیده است، اختلافات را مطرح می کنند. کلاهبرداری جعبه خالی: خریدار جعبه خالی می شود، پرونده ها اختلاف دارند. با اثبات هزینه پستی، شماره های پیگیری و تحویل امضا از خود محافظت کنید. مراقب درخواست‌های آدرس غیرمعمول باشید. – مدرک هزینه پست را حفظ کنید. – از شماره های پیگیری و تایید امضا استفاده کنید. – در ارسال به آدرس های مختلف احتیاط کنید. – پرداخت اضافی از خریداران را نپذیرید.
کلاهبرداری های فروشنده eBay فروشندگان ممکن است معاملات خارج از eBay را درخواست کنند، هزینه حمل و نقل اضافی را بخواهند یا از نام های فریبنده استفاده کنند. معاملات را در پلتفرم نگه دارید. مراقب فروشندگانی باشید که خواستار پرداخت های غیر استاندارد هستند. – همه تراکنش ها را در eBay انجام دهید. – درخواست های پرداخت غیر استاندارد را رد کنید. – با پرداخت های اضافی حمل و نقل پس از خرید موافقت نکنید. – مراقب فروشندگانی باشید که از نام‌های گیرنده نادرست استفاده می‌کنند.
کلاهبرداری‌های فروشنده eBay فروشندگان ممکن است تراکنش های خارج از eBay را درخواست کنند، هزینه های ارسال اضافی را بخواهند، یا از نام های فریبنده استفاده کنند. معاملات را در پلتفرم نگه دارید. مراقب فروشندگانی باشید که خواستار پرداخت های غیر استاندارد هستند. – همه تراکنش ها را در eBay انجام دهید. – درخواست های پرداخت غیر استاندارد را رد کنید. – با پرداخت های اضافی حمل و نقل پس از خرید موافقت نکنید. – مراقب فروشندگانی باشید که از نام‌های گیرنده نادرست استفاده می‌کنند.
کلاهبرداری از کارت اعتباری کلاهبرداران از کارت های اعتباری دزدیده شده برای خرید اقلام استفاده می کنند و فروشندگان را با هزینه های احتمالی استرداد وجه مواجه می کنند. قبل از ارسال، جزئیات خریدار را بررسی کنید. – بررسی کنید که جزئیات خریدار با اطلاعات پرداخت مطابقت دارد. – نسبت به ناهماهنگی در آدرس و نام هوشیار باشید.

چگونه از آن جلوگیری کنیم. eBay Scam

eBay محصولات منحصر به فرد و فروشندگان قانونی زیادی دارد که می توانید از آنها خرید کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند از کلاهبرداری های eBay اجتناب کنید و با اطمینان خرید کنید:

  1. اگر آنقدر خوب است که درست نباشد، احتمالاً چنین است: اگر کالای فوق العاده کمیاب را مشاهده کردید. با قیمت بسیار پایین یا چیزی که به نظر می رسد یک معامله شگفت انگیز در مورد اقلام با تخفیف بسیار زیاد است – بهتر است از قبل تحقیق کنید تا بعداً در مورد آن نگران باشید. همیشه قبل از خرید، قیمت بازار اقلام را بررسی کنید و توضیحات را به دقت بخوانید.
  2. ایمیل های جعلی را نادیده بگیرید: بسیاری از کلاهبرداران از ایمیل های جعلی به عنوان بخشی از تلاش های فیشینگ برای به دست آوردن اطلاعات حساس استفاده می کنند. فروشندگان فقط باید بتوانند در پلتفرم eBay برای پرداخت و سایر مسائل با شما تماس بگیرند و از کلیک روی پیوندهای ایمیل های مشکوک خودداری کنند.
  3. کالاهای تقلبی نخرید: فروشندگان eBay اغلب اوقات فهرست‌های جعلی را برای انجام یک کلاهبرداری با طعمه و تغییر ایجاد کنید – فکر می‌کنید در حال خرید یک محصول اصلی هستید، اما در عوض یک محصول تقلبی دریافت می‌کنید. قبل از خرید، از فروشندگان در مورد اقلام سؤال بپرسید، و دوباره، اگر به نظر می رسد معامله بسیار خوبی است… احتمالاً چنین است، بنابراین بهتر است از آن اجتناب کنید.

هشیار ماندن در برابر کلاهبرداری های eBay

در حالی که eBay به طور کلی یک پلتفرم امن است، کلاهبرداران همیشه راه‌های جدیدی برای استفاده از خریداران و فروشندگان پیدا می‌کنند. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • قبل از خرید، تأیید کنید که فروشندگان دارای رتبه‌بندی بالا و نظرات مثبت هستند
  • از معاملاتی که به نظر می‌رسد بیش از حد خوب به نظر نمی‌رسند، اجتناب کنید. >
  • هرگز با حواله بانکی، حواله یا چک صندوقدار پرداخت نکنید
  • در صورت امکان برای محافظت از خرید از PayPal استفاده کنید
  • روی پیوندهای مشکوک در ایمیل‌ها کلیک نکنید – همیشه مستقیماً وارد شوید< span class="ezoic-autoinsert-ad ezoic-longer_content"/>
  • قبل از خرید، خط‌مشی‌های حمل و نقل و بازگشت را مرور کنید
  • در صورت تمایل همه چیز را مستند کنید نیاز به طرح اختلاف دارید
  • به دل خود اعتماد کنید – اگر چیزی به نظرتان نمی رسد، احتمالاً چنین است

با اطلاع رسانی و محتاط بودن، می توانید از بسیاری از هدف گیری های کلاهبرداری جلوگیری کنید. کاربران eBay به پرچم‌های قرمز توجه کنید، ارتباطات را روی پلتفرم حفظ کنید و از عقل سلیم استفاده کنید تا تجربه خرید و فروش آرامی داشته باشید.

svg%3E - 4 کلاهبرداری از eBay که باید درباره آنها بدانید

Frequently سوالات متداول): از تجربه خرید آنلاین خود محافظت می کنید

در مورد امنیت eBay سؤالی دارید؟ ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم هوشمندانه و بدون کلاهبرداری خرید کنید. این سؤالات متداول را برای اطلاعات داخلی در مورد ایمن ماندن در پلتفرم بررسی کنید:

آیا می توانید با استفاده از eBay کلاهبرداری کنید؟

متأسفانه، بله. کلاهبرداران پلتفرم های مختلف آنلاین از جمله eBay را هدف قرار می دهند و از اعتماد کاربران سوء استفاده می کنند. اگرچه eBay یک محیط به طور کلی ایمن دارد، اما لازم است در مورد کلاهبرداری‌های احتمالی که می‌توانند تجربه شما را به خطر بیندازند هوشیار و آگاه باشید.

چه انواع کلاهبرداری های eBay آیا باید از آن آگاه باشم؟

کلاهبرداری های eBay اشکال مختلفی دارند و آگاهی را بسیار مهم می کنند. از کلاهبرداری از کارت هدیه و اختلافات خریدار گرفته تا آدرس‌های فریبنده و حتی کلاهبرداری از کارت اعتباری، مطلع ماندن برای محافظت از خود در برابر تهدیدات احتمالی کلیدی است.

درباره کلاهبرداری های کارت هدیه eBay به من بگویید.

در حوزه کلاهبرداری های eBay، طرح کارت هدیه قابل توجه است. کلاهبرداران کارت های هدیه فهرست شده شما را خریداری می کنند، موجودی آنها را تمام می کنند و متعاقباً اختلافات را تشکیل می دهند و به دروغ ادعای تراکنش های غیرمجاز می کنند. اجتناب از این کلاهبرداری شامل خودداری از فروش یا به اشتراک گذاری کدهای بازخرید کارت هدیه و احتیاط در مواجهه با درخواست های فوری خرید کارت هدیه است.

چگونه می توانم از خودم در برابر کلاهبرداری های خریدار محافظت کنم؟

برای فروشندگان، شبح کلاهبرداری های خریدار ظاهر می شود. ادعاهای بی اساس مبنی بر عدم تحویل یا دریافت بسته های خالی می تواند ناراحت کننده باشد. با مستندسازی دقیق مدارک هزینه پست، ادغام شماره‌های ردیابی و درخواست امضای گیرنده هنگام تحویل برای تأیید تراکنش‌های خود، از خود محافظت کنید.

در مورد کلاهبرداری های فروشنده چطور؟

به عنوان یک خریدار، هوشیاری برای دفع کلاهبرداری های فروشنده بالقوه بسیار مهم است. نسبت به فروشندگانی که معاملات خارج از eBay را پیشنهاد می‌کنند، هزینه‌های اضافی پس از خرید را درخواست می‌کنند یا از نام‌های گمراه‌کننده گیرنده روی بسته‌ها استفاده می‌کنند، محتاط باشید. انتخاب تراکنش‌ها صرفاً در پلتفرم eBay لایه‌ای از امنیت را تضمین می‌کند.

آیا کلاهبرداری‌های eBay بیشتری وجود دارد که باید مراقب آن باشید؟< span class="ez-toc-section-end"/>

اگرچه eBay یک بازار نسبتا امن است، اما شبح کلاهبرداری از کارت اعتباری همچنان ادامه دارد. کلاهبرداران از کارت های اعتباری دزدیده شده برای خرید سوء استفاده می کنند و برای جلوگیری از عوارض، هوشیاری شما را در بررسی دقیق جزئیات خریدار قبل از ارسال ضروری می کند.

چگونه می توانم اجتناب کنم. آیا عاشق کلاهبرداری eBay هستید؟

برای پیمایش ایمن در بازار eBay، به این دستورالعمل های اساسی پایبند باشید:

  • اگر پیشنهادی برای درست بودن خیلی خوب به نظر می رسد، قبل از انجام تحقیقات کاملی انجام دهید.
  • ایمیل های مشکوک را کنار بگذارید و ارتباطات را به پلت فرم eBay محدود کنید.
  • در خرید مواردی که ممکن است احتیاط کنید. تقلبی؛ قبل از نهایی کردن تراکنش ها، پرس و جو کنید.

چگونه می توانم تشخیص دهم که کسی در eBay از من کلاهبرداری می کند؟

تشخیص کلاهبرداری‌های احتمالی شامل شناسایی پرچم‌های قرمز رنگ، مانند نام‌های نادرست حساب، حساب‌های غیرفعال یا جدید، و درخواست‌های غیر معمول است. بررسی تاریخچه بازخورد فروشنده و سوابق تراکنش می‌تواند بینش ارزشمندی ارائه دهد.

آیا در صورت کلاهبرداری در eBay می‌توانم بازپرداخت دریافت کنم. ?

کاملاً. eBay ضمانت بازگشت وجه را در سناریوهای خاص گسترش می دهد، و امکان مراجعه بالقوه را ارائه می دهد. برای مثال، اگر کالایی به دستتان نرسد و فروشنده نتواند هزینه پست را ثابت کند، ممکن است واجد شرایط بازپرداخت باشید و تجربه خرید ایمن‌تری را ایجاد کنید.

آیا فروشندگان eBay توسط محافظت از فروشنده PayPal محافظت می‌شوند؟

محافظت فروشنده PayPal منحصراً در محدوده تراکنش‌های PayPal عمل می‌کند. انتخاب تراکنش‌های داخل eBay امنیت و محافظت در برابر مشکلات احتمالی را افزایش می‌دهد.

آیا اشتراک‌گذاری اطلاعات حساب بانکی من در eBay امن است. ?

برای اطمینان از ایمنی خود، توصیه می‌شود دامنه داده‌های شخصی و مالی اشتراک‌گذاری شده در eBay را محدود کنید. انتخاب شماره کارت های ذخیره شده یا سیستم پرداخت PayPal لایه ای از امنیت را در برابر آسیب پذیری های احتمالی ارائه می دهد.

تصویر: Envato Elements


بیشتر در: کلاهبرداری


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی