عمومی

در اینجا این است که چرا شما نمی توانید 5 میلیون دلار برای خود جمع آوری کنید استارت آپ

در اینجا این است که چرا شما نمی توانید ۵ میلیون دلار برای خود جمع آوری کنید
استارت آپ

وقتی با مدیران اجرایی استارت‌آپ‌ها کار می‌کنم، مکالمات ما بر آنچه که کسب‌وکار برای رسیدن به موفقیت نیاز دارد متمرکز می‌شود. به طور خاص، آنها فکر می کنند چقدر پول نیاز دارند تا از یک ایده یا مفهوم به یک محصول یا خدمات قابل فروش و مقیاس پذیر حرکت کنند. شنیدن طیف وسیعی از اعداد و ارقام این مدیران عامل جالب است. برای برخی از استارت آپ ها، به خصوص آنهایی که ضعیف و ناب کار می کنند، ممکن است به دنبال بین ۱ تا ۲ میلیون دلار باشند تا کسب و کار خود را به سطح بعدی ارتقا دهند. دیگران به من می گویند که برای اثبات دوام کسب و کار خود به ۵ تا ۶ میلیون دلار نیاز دارند.

نکته جالب در مورد این بحث ها این است که آنها به شکافی که بسیاری از شرکت‌های اولیه در آن گرفتار می‌شوند روشن کنید.

افزایش پول ۱۰۱           

بیایید با صحبت در مورد جایی که اکثر بنیانگذاران استارت آپ پول جمع می کنند. رایج ترین منبع دوستان و خانواده است. شما از آنها برای دریافت بودجه استفاده می کنید – و هر کسی که در حلقه اجتماعی شما مایل به مشارکت است. اینها افرادی هستند که به شما ایمان دارند و آماده اند تا مقداری از پول خود را در سرمایه گذاری شما به خطر بیندازند. معمولی است که ۲ میلیون دلار یا کمتر از ارتباطات اجتماعی خود جمع آوری کنید، که منطقی است. مگر اینکه دوستان و اعضای خانواده ثروتمندی داشته باشید، این بیشترین چیزی است که می توانید انتظار داشته باشید که کسب کنید. وقتی حساب را انجام می‌دهید، می‌بینید که معادل حدود ۲۵ نفر است که هر کدام ۸۰۰۰۰ دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند.

قاعده کلی این است که هیچ کس بیش از ۵ درصد از سبد نقدی خود را در یک استارتاپ به خطر نمی اندازد. و هنگامی که شروع به درخواست ۱۰۰۰۰۰ دلار یا بیشتر می کنید، احتمالاً دوستانی که ۲ میلیون دلار پول نقد قابل سرمایه گذاری دارند تمام می شود.

پول حرفه ای

طرف دیگر معادله جمع آوری پول، پول حرفه ای است: سرمایه گذاران خطرپذیر (VCs) و شرکت های سهام خصوصی. این سازمان ها با مأموریت سرمایه گذاری در شرکت هایی که قابلیت رشد سریع دارند، صدها میلیون دلار جمع آوری کرده اند. اما اگر می‌خواهید شرکت حرفه‌ای مانند این در تجارت شما سرمایه‌گذاری کند، باید پویایی آن را درک کنید.

هر شرکت VC، به عنوان مثال، ۱۰ تا ۲۰ سرمایه گذاری در هر صندوق انجام خواهد داد. این به طور معمول به این معنی است که آنها ۵ تا ۱۰ درصد از سرمایه خود را در هر شرکتی سرمایه گذاری می کنند. چرا ۱۰ میلیون دلار نه ۵ میلیون؟ اکثر VCها کارکنان محدودی دارند. آن‌ها نمی‌توانند مشاوره کنند و بنشینند هیئت مدیره ۲۰ شرکت یا بیشتر.

اگر حساب کنید، صندوقی که در ۱۰ شرکت در سطح ۱۰ میلیون دلاری فقط یک صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری است که با استانداردهای صندوق کوچک است. اکثر آنها بزرگتر هستند و به دنبال نوشتن چک های بزرگتر هستند. آن کارآفرینی که ۵ میلیون دلار می خواهد باید ۵۰ میلیون دلار سرمایه پیدا کند، و به طرز دردناکی تعداد کمی از آنها وجود دارد.

به همین دلیل است که ۱۰ میلیون دلار است. معمولاً عدد جادویی آنها است – و مبنایی برای شکاف بودجه بین پول حرفه‌ای و محدودیت دوستان و خانواده ۲ میلیون دلاری.

درک فاصله بودجه

تله‌ای که بسیاری از شرکت‌های جوان در آن گرفتار می‌شوند زمانی است که آنها به پول بیشتری از آنچه که می‌توانند از دوستان و خانواده خود جمع‌آوری کنند نیاز دارند. هنوز برای جمع آوری پول حرفه ای بسیار کوچک است. به طور خلاصه این سرزمین هیچ کس نیست.

به عنوان مثال، من اخیراً با شرکتی صحبت کردم که برنامه ای برای جمع آوری ۵ میلیون دلار تنظیم کرد. . من تمام تلاشم را کردم تا به آنها توضیح دهم که در چه وضعیتی قرار داشتند. آنها یا باید هدف کمتری داشته باشند و ۲ میلیون دلار جمع آوری کنند — یا با جمع آوری ۱۰ میلیون دلار یا بیشتر.

مدیر عامل و مدیران اجرایی از توصیه من راضی نبودند. آنها به من گفتند که قبلاً بیش از ۲ میلیون دلار از حلقه اجتماعی خود جمع آوری کرده اند. اما اکنون، آنها به ۵ میلیون دلار نیاز داشتند تا رشد خود را به سطح بعدی افزایش دهند، و قبل از انجام یک دور A با ۱۰ میلیون دلار.

استفاده کنند. به رشد ارزش کسب و کارشان کمک می کند به طوری که آنها آماده جذب ۱۰ میلیون دلار سرمایه گذاری هستند – که ممکن است معادل ارزشی چیزی در حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون دلار باشد. آنها با پول خود به اندازه کافی برای عبور از شکاف زمین هیچ کس کار نکرده بودند. نوع پولی که آنها سعی در جمع آوری آن داشتند وجود نداشت.

عبور از شکاف

درسی که بنیانگذاران استارت‌آپ باید در همان ابتدا بیاموزند این است که این شکاف بودجه، تقریباً بین ۲ تا ۱۰ میلیون دلار، وجود دارد، و باید چیزی باشد که شما برای آن برنامه‌ریزی می‌کنید. برای انجام این کار، باید هر کاری که ممکن است انجام دهید تا از آن سرمایه اولیه حداکثر استفاده را ببرید و از آن برای منجنیق کردن شکاف سبک Evel Knievel – پرواز بر روی چرخه موشک – استفاده کنید تا بتوانید پول حرفه‌ای بگیرید. و با آن تا زمان بزرگ اجرا کنید.

نظرات ستون نویسان Inc.com که در اینجا بیان شده متعلق به خودشان هستند، نه ستون نویسان Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی