خبر

بیشترین نزول بورس در ۵ هفته اخیر

بیشترین نزول بورس در ۵ هفته اخیر

351613 203 - بیشترین نزول بورس در ۵ هفته اخیر

اقتصاد۲۴– در معاملات روز دوشنبه دوم خرداد، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش ۲۵ هزار و ۱۰ واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و ۵۵۷ هزار و ۲۱۳ واحد رسید. سقوط ۲۵ هزار واحدی بیشترین ریزش شاخص در ۲۶ روز کاری اخیر در ۵ هفته گذشته است.
شاخص هم وزن بورس نیز با کاهش ۸ هزار و ۷۳۲ واحدی در سطح ۴۳۲ هزار و ۷۷۳ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۲۴۳ واحد پائین آمد و در سطح ۲۱ هزار و ۳۱۷ واحد قرار گرفت.
نماد‌های مؤثر بر شاخص‌ها
امروز نماد‌های کامودیتی‌محور «کچاد»، «شستا» و «کگل» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نماد‌های «برکت»، «حکشتی» و «سآبیک» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند.
در فرابورس نیز نماد‌های «هرمز»، «صبا» و «آریا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «وسپهر»، «ددانا» و «فروسیل» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.


بیشتر بخوانید: صف خرید و فروش سهام در دوم خرداد


در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس شستا صدرنشین است و خودرو و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فروسیل، ددانا و حگهر پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.

گروه‌های قرمز بازار

در معاملات امروز قیمت سهام تمامی نماد‌های گروه «فراورده‌های نفتی و کک» افت کرد تا پالایشی‌ها قرمزترین گروه بازار باشند. پس از پالایشی‌ها، گروه‌های «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری»، «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی»، «فعالیت‌های جنبی مرتبط با واسطه‌گری مالی»، «استخراج کانه‌های فلزی» و «سرمایه‌گذاری‌ها» قرمزترین گروه‌ها بودند.
ارزش معاملات
امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۶۱ هزار و ۸۱۷ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات خرد سهام نیز با افزایش ۳۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۷ هزار و ۱۶۲ میلیارد تومان رسید.
صف‌های پایانی بازار
در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل افزایش یافت و ۲۸۲ میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۲۳ درصد افت کرد و در رقم ۴۱۱ میلیارد تومان ایستاد.
امروز نماد سآبیک (شرکت سیمان آبیک) با صف خرید ۲۳۵ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سآبیک، نماد‌های ددانا (شرکت داروسازی دانا) و آسیاتک (شرکت انتقال داده‌های آسیاتک) بیشترین صف خرید را داشتند.
بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد سیمرغ (شرکت سیمرغ) تعلق داشت که ارزش آن ۲۳ میلیارد تومان بود. پس از سیمرغ، نماد‌های افرا، ورنا، سپید و سفارس بیشترین صف فروش را داشتند.

منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی