عمومی

فیلم جدید جف بزوس 3 درس کلیدی را به کارآفرینان یادآوری می کند وقتی برای اولین بار شروع به کار کرد

فیلم جدید جف بزوس ۳ درس کلیدی را به کارآفرینان یادآوری می کند
وقتی برای اولین بار شروع به کار کرد

یک بیوگرافی جف بزوس در تابستان امسال منتشر می شود که به تلاش پادشاه آمازون برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین کتاب می پردازد که در نهایت به یک امپراتوری تجارت الکترونیک. کارآفرینان کنجکاو ممکن است بخواهند در صورت علاقه به طعم کوچکی از آغاز آمازون.

این فیلم زندگینامه ای که بزوس نام دارد، سعی می کند با دنبال کردن چالش ها، روزهای اولیه آمازون را ترسیم کند. پس از ترک شغلش در صندوق D.E مستقر در نیویورک، با کارآفرینی با بازی آرماندو گوتیرز مواجه شد. شاو بینندگان نکات دردناکی را که هر بنیانگذار استارتاپ جوانی ممکن است با آن مواجه شود یادآوری می‌کند: دسترسی به سرمایه، تعادل کار/زندگی، و غرامت ضعیف. یک نماینده رسانه‌ای برای فیلم می‌گوید که بزوس بر اساس صفر تا قهرمان نوشته شده توسط Tashena Ebanks، که “برای خوانندگان جوان ایجاد شده است تا آنها را در مورد کارآفرینی الهام بخشد.”

در حالی که بزوس مطمئناً یکی از رقبای جوایز اسکار نیست، برای کارآفرینان نوظهور درس هایی ارائه می دهد. در اینجا سه ​​مورد وجود دارد:

۱٫ نام یک شرکت همه چیز است

یکی از اولین تاثیراتی که یک کسب و کار بر مصرف کننده می گذارد، نام آن است. آمازون از نظر حجم از بزرگترین رودخانه جهان نامگذاری شده است – اشاره ای به هدف نهایی این کارآفرین برای تبدیل شدن به فروشگاه همه چیز.

در با این حال، در روزهای اولیه تأسیس شرکت، بزوس برای اولین بار تصمیم گرفت تا شرکت را Cadabra Inc. نامگذاری کند. این یک بازی در مورد «آبراکادابرا» بود، یک تعجب جادوگران در طول یک حقه جادویی فریاد می زنند. این نام زمانی که مردم شروع به اشتباه گرفتن آن با کلمه “جسد” کردند، به پایان رسید. بزوس سپس به چند نام دیگر نگاه کرد تا اینکه به Relentless.com جذب شد. او و همسر سابقش، مک کنزی اسکات، دامنه وب را برای Relentless خریداری کردند – حتی امروز، تایپ کردن Relentless.com در مرورگر وب، شما را به صفحه اصلی آمازون هدایت می کند.

در این فیلم، بینندگان بزوس را تماشا می کنند که جلوی فرهنگ لغت را می گذراند تا اینکه روی کلمه “Amazon” فرود آمد. و به این ترتیب Amazon.com متولد شد، زیرا دات‌کام به مشتریان ما می‌گوید که ما منحصراً در اینترنت وجود داریم، بزوس در فیلم می‌گوید.

۲٫ ایده خود را باور کنید

بزوس در D.E در رتبه های بالاتری قرار گرفت. شاو، در نهایت به جوانترین معاون ارشد در صندوق تامینی تبدیل شد. رئیس وقت بزوس، دیوید شاو (با بازی مارکوس لمونیس، که در سود CNBC بازی می کند)، به آینده اینترنت علاقه مند بود و بزوس را به تحقیق در مورد ارزش پیشنهادی و پتانسیل رشد آن سوق داد. او سپس به این واقعیت برخورد کرد که وب با ۲۳۰۰ درصد در سال رشد می کند.

و بنابراین بزوس با ایده خود به شاو نزدیک شد. اگرچه با آن شور و شوقی که بزوس احتمالاً به آن امیدوار بود مواجه نشد – شاو سعی کرد بزوس را از ترک یک موقعیت مالی مطمئن منصرف کند تا ابتدا وارد یک استارتاپ شود. در این فیلم، شاو حتی می‌گوید که این ایده را دوست دارد، اما فعالانه بزوس را از پیگیری آن منصرف می‌کند. همانطور که برای همه واضح است، بزوس تصمیم گرفت این توصیه را نادیده بگیرد.

۳٫ بازار خود را بشناسید و بدانید چه زمانی باید آن را کنار بگذارید

تصمیم برای گرفتن – یا دور شدن – از پیشنهاد خرید به جوش می آید. به چند عامل، مانند شیرین بودن معامله و اینکه آیا یک کارآفرین فکر می کند زمان مناسبی برای فروش است، طبق سازمان کارآفرینان، یک شبکه مستقر در الکساندریا، ویرجینیا. هشدار اسپویلر: با نزدیک شدن به پایان فیلم بزوس ، می‌بینیم که خود بزوس تصمیم می‌گیرد که بفروشد یا نه.

زمانی که آمازون برای اولین بار شروع به کار کرد، Barnes & Noble با صدها فروشگاه و درآمد تقریباً ۲ میلیارد دلاری بر صنعت کتاب‌فروشی تسلط داشت. در سال ۱۹۹۵ در حالی که کتابفروشان مستقل تعطیل شده بودند. در همین حال، بزوس قصد داشت بزرگترین کتابفروشی آنلاین را با منابع کمی ایجاد کند. به گفته فروشگاه همه چیز، کتابی از برد، بزوس با لئونارد ریجیو، رئیس بارنز اند نوبل ملاقات کرد، که ظاهراً به رئیس آمازون گفته بود که غول آجر و ملات وب سایت خود را راه اندازی خواهد کرد و آمازون را در هم خواهد شکست. سنگی که به دنبال ظهور آمازون است.

ریجیو از B&N به بزوس پیشنهاد همکاری داده است – و فیلمبزوس نیز این را به تصویر می‌کشد، نشان دادن یک جلسه پرتنش بین این دو که در آن ریجیو پیشنهاد خرید آمازون را به مبلغ ۱ میلیون دلار قبل از راه‌اندازی وب‌سایت خود می‌دهد. بزوس کنار می‌رود و به تیم گیج‌شده‌اش تأکید می‌کند که اگر قبلاً پیشنهاد خریدی دریافت کرده‌اند، باید به دنبال چیزی باشند.

آنهایی که مایلند بزوسرا ببینند ممکن است تا آگوست منتظر بمانند، طبق گفته یک نماینده رسانه برای فیلم. این نماینده به اشتراک گذاشت که این فیلم ممکن است اکران کوتاه مدت در سینماها را دریافت کند، اما از به اشتراک گذاشتن محل فرود فیلم خودداری کرد زیرا “شبکه هنوز در حال انجام توافقات نهایی است.”

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی