عمومی

ذهنیت رشد برای موفقیت بسیار مهم است، اما نخبگان به همین دلیل است نوازندگان همچنین مقدار کمی از طرز فکر ثابت را برای دستیابی می پذیرند اهداف بزرگ

ذهنیت رشد برای موفقیت بسیار مهم است، اما نخبگان به همین دلیل است
نوازندگان همچنین مقدار کمی از طرز فکر ثابت را برای دستیابی می پذیرند
اهداف بزرگ

طبق تحقیقاتی که در مورد موفقیت و موفقیت توسط کارول دوک، روانشناس استنفورد انجام شده است، اکثر مردم خواه آگاهانه یا نه ——————– target=”_blank” href=”http://www.chronicle.com/article/Carol-Dwecks-Attitude/65405/”>یکی از دو دیدگاه ذهنی در مورد استعدادها:

ذهنیت ثابت: اعتقاد به اینکه هوش، توانایی و استعداد ذاتی و نسبتا ثابت هستند.

کسی با ذهنیت ثابت ممکن است فکر کند، “اعداد و ارقام هرگز مورد من نبوده است… بنابراین احتمالاً نباید برای راه اندازی یک کسب و کار تلاش کنم.”

ذهن رشد:اعتقاد به هوش، توانایی و استعداد می توان با تلاش یاد گرفت و آن را بهبود بخشید.

شخصی با ذهنیت رشد ممکن است فکر کند، احتمالاً به چیزهایی مانند ” من در مدرسه ریاضیات خوب نبودم، اما با کمی زمان و تلاش می توانم جنبه مالی اداره یک کسب و کار را درک کنم.”

واضح است که پذیرش یک طرز فکر رشد سودمند است.

فرض کنید شما همانی هستید که هستید، و نمی‌توانید تغییر کنید. شما چه هستید — اینکه باهوش نیستید، یا با استعداد نیستید، یا یک رهبر طبیعی نیستید، و غیره — و هنگامی که شرایط سخت می‌شود و شروع به مبارزه می‌کنید، تقریباً بلافاصله احساس می‌کنید غرق شده و حتی درمانده می‌شوید. ‏، زیرا آنچه «هستید» به اندازه کافی خوب نیست.

بنابراین از تلاش کردن دست بردارید. (یا در وهله اول هرگز شروع به تلاش نکردید، زیرا تصور می‌کردید که برای هر چیزی که تصور می‌کردید به آن دست یابید کوتاهی نمی‌کنید.)

اما موضوع اینجاست. در حالی که ذهنیت ثابت و رشد معمولاً به عنوان متضاد در نظر گرفته می‌شوند — شما یکی یا دیگری را دارید — ذهنیت ثابت و رشد ذهنیت‌های جداگانه‌ای هستند.

در واقع، شما می‌خواهید هر دو را داشته باشید.

کسی مانند مارک کوبان را بگیرید. وقتی در مورد بهترین سرمایه‌گذاری‌هایش سؤال شد، این چیزی است که او گفت:

برخی از بهترین سرمایه‌گذاری‌هایی که تا کنون انجام داده‌ام، سرمایه‌گذاری روی خودم بوده است. وقتی برای اولین بار شروع به کار می کنید، ممکن است شغلی داشته باشید یا نداشته باشید. تو هیچ پولی نداری شما در مورد شغل خود در عدم اطمینان کامل هستید.

چیزی که در اوایل یاد گرفتم این است که اگر تلاش کنم، تقریباً هر چیزی را می توانم یاد بگیرم. ممکن است زمان زیادی طول بکشد، اما با تلاشی که به خودم فناوری یاد دادم، به خودم یاد دادم که برنامه‌ریزی کنم… زمان‌بر بود – به‌طور دردناکی – اما این سرمایه‌گذاری روی خودم سودی برای بقیه بخش‌ها داشته است. زندگی من.

یاد گرفتم که یادگیری واقعاً یک مهارت است … و با ادامه یادگیری تا امروز، می توانم رقابت کنم و از بیشتر مردم پیشی بگیرم، زیرا واقعیت این است که بیشتر مردم برای یادگیری وقت نمی گذارند. .. و این همیشه به من یک مزیت رقابتی می دهد.

کوبایی معتقد است تلاش به نتایج منجر می شود. او اشتباهات و شکست ها را فرصتی برای پیشرفت می داند. او پشتکار را کلید رسیدن به اهداف دشوار می‌داند.

کوبایی به وضوح دارای ذهنیت رشد است.

اما او همچنین ذهنیت ثابتی را به کار می‌گیرد. او معتقد است که استعداد طبیعی لازم برای عملکرد در سطح نخبگان را دارد. او معتقد است که می تواند «تقریباً هر چیزی را بیاموزد». اعتقاد کوبا به خودش؟ چه به صورت ذاتی، چه از طریق تجربه، یا صرفاً از روی انتخاب — زیرا شما به سادگی می توانید انتخاب کنید که به خود ایمان داشته باشید — این مشکل حل می شود.

کوبایی معتقد است که از آن دسته افرادی است که می تواند موفق شود… و سپس برای تبدیل باور به واقعیت تلاش می کند.

این برای هر مجری نخبه در هر کاری صادق است. یک طرز فکر ثابت به شما کمک می‌کند بر احساس تردید خود غلبه کنید: اینکه به اندازه کافی باهوش، سازگار، یا به اندازه کافی برای رسیدن به آنچه امیدوارید به دست آورید، وقف ندارید. یک طرز فکر ثابت به شما کمک می کند که مایل به ریسک باشید، زیرا معتقدید توانایی ذاتی شما به شما کمک می کند تا بر هر چالشی غلبه کنید.

و سپس طرز فکر رشد به تلاش برای غلبه بر شکست موقت، درس گرفتن از اشتباهات، ادامه مسیر و در نهایت رسیدن به هدف کمک می کند.

ذهن رشد چیز خوبی است.

اما یک طرز فکر ثابت نیز همینطور است، به خصوص زمانی که به این معناست که شما دارای یک باور تزلزل ناپذیر به خودتان هستید.

بنابراین ذهنیت ثابت و رشد را به عنوان یک “یا” ندانید. این دو طرز فکر را به‌عنوان «و» ببینید.

زیرا احتمال موفقیت شما بسیار زیاد است… زمانی که کمی از هر دو را بپذیرید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات آنها از Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی