خبر

پیش‌بینی بورس فردا پنج‌شنبه ۲۴ اسفند

پیش‌بینی بورس فردا پنج‌شنبه ۲۴ اسفند

454213 131 - پیش‌بینی بورس فردا پنج‌شنبه ۲۴ اسفند

اقتصاد۲۴- شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ با افزایش ۱۳۵۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۷۸۲ هزار و ۹۸۷ واحد رسید و شاخص هم‌وزن امروز با افزایش ۱۹۲۷ واحد به رقم ۵۴۱ هزار و ۳۲ واحد رسید. در جریان معاملات روز جاری در بازار سرمایه کشور شاخص بورس تهران همچنان در محدوده یک میلیون و ۷۸۲ هزار واحدی ایستاده است تا تغییرات خاصی در این یکی دو روزه شاهد نباشیم و نقشه بازار تقریبا بدون تغییر بماند.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۶ میلیون و ۵۵۳ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز شستا و اخابر مورد استقبال اهالی بازار قرار گرفت و و اخابر به صف خرید سنگین نشست تا روی شاخص بورس تهران تاثیر مثبت داشته باشد. نکته قابل توجه امروز ورود گروه انبوه سازی به رتبه سوم ارزش معاملاتی بود.

اوج هیجان در بازار‌های جهانی

پس از اعلام ورشکستگی بانک سیلیکون، ولی و پس از آن بانک سیگنچر، به عنوان دومین و سومین ورشکستگی بزرگ بانکی آمریکا، بازار‌های جهانی روز‌های خاصی را سپری می‌کنند. با شروع معاملات کامودیتی‌ها طی روز گذشته، در ابتدا شاهد روند سبزی بودیم که عمده دلیل آن نیز به حمایت‌های فدرال رزرو و سازمان FDIC از سپرده‌گذاران این بانک‌ها و تاکید بر کنترل شرایط موجود بود. از سمت دیگر، اما همچنان نگرانی‌های زیادی در سراسر دنیا وجود دارد که موجب شد تا نوسانات در بازار‌های جهانی به اوج خود برسد و برخی کامودیتی‌ها نیز به دلیل احتمال ایجاد یک رکود سنگین در اقتصاد جهانی، بخشی از قیمت خود را از دست بدهند.

در سمت دیگر، اما نگاه متفاوتی وجود دارد. از آنجا که کارشناسان بخش عمده‌ای از ورشکستگی بانک سیلیکون، ولی را به افزایش‌های اخیر نرخ بهره آمریکا توسط فدرال رزرو طی یکسال گذشته نسبت می‌دهند، انتظار می‌رود که بانک مرکزی آمریکا برای جلوگیری از ایجاد یک بحران جدی، از سیاست‌های انقباضی شدید خود عقب نشینی کند و در نشست‌های بعدی شاهد افزایش‌های بیش از ۰.۲۵ درصدی نباشیم. این نگاه باعث شده است تا از سمتی شاهد تقاضای خوبی نیز برای کامودیتی‌ها باشیم و به نوعی می‌توان معاملات این روز‌های بازار‌های جهانی را مانند رقابتی بین دو نگاه متفاوت در نظر گرفت.


بیشتر بخوانید: اعلام جزئیات واریز مرحله دوم سود سهام عدالت


در زمان نگارش این گزارش، نفت برنت در زیر ۸۰ دلار نوسان می‌کند، طلا در ابتدای کانال ۱۹۰۰ دلاری قرار دارد، مس اعداد ۸۸۶۵ دلار را لمس می‌کند و روی نیز هنوز موفق نشده است که به ۳۰۰۰ هزار دلار برسد. از این رو می‌توان انتظار داشت که بخشی از روند بورس فردا نیز در واکنش به نوسانات قیمت کامودیتی‌ها باشد که این روز‌ها با خبر‌های مختلفی از حوزه ورشکستی بانک‌های آمریکا، روز‌های جالبی را سپری می‌کند.

تکنیکال شاخص بورس در روز‌های پایانی ۱۴۰۱

اگر به روند کوتاه مدت شاخص کل بورس تهران نگاهی بیاندازیم، به خوبی پیداست که این نمودار در کانالی صعودی در حال نوسان بوده که چندی پیش با برخورد به سقف این کانال، توانایی تداوم مسیر افزایش را از دست داد. با این حال، اما اگر کمی دقیق‌تر نگاه کنیم، به نظر می‌رسد که شاخص بورس در حال ایجاد یک الگوی پرچم بوده که دسته و پرچم آن با رنگ مشکی در تصویر مشخص شده است. حال باید منتظر ماند و دید که در روز‌های آینده مسیر کندل‌ها به چه سمتی خواهد بود که در صورت شکست سقف یا کف پرچم، می‌توان انتظار حرکتی در همان مسیر و به اندازه میله پرچم داشت. وضعیت اندیکاتور ایچی‌موکو نیز نشان می‌دهد که فعلا کندل‌ها در زیر خط تنکنسن قرار دارند و باید دید که آیا طی روز آتی خط کیجنسن که در حال حاضر فاصله زیادی با کندل‌ها دارد، صعودی خواهد شد یا خیر و سپس می‌توان با قطعیت بیشتری در این رابطه اظهار نظر کرد.

454214 200 - پیش‌بینی بورس فردا پنج‌شنبه ۲۴ اسفند

پیش‌بینی بورس فردا

بنابر نکات ذکر شده در بالا و همچنین در صورت ثبات شرایطی که هم‌اکنون در بازار ارز، خبر‌های سیاسی و اقتصادی، بازار‌های جهانی و… حاکم است، می‌توان پیش بینی کرد که بورس فردا شرایط بهتری را نسبت به روز‌های گذشته سپری کند و اکثر نماد‌ها بتوانند روز سبزی داشته باشند.

منبع: فردای اقتصاد

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی