خبر

ارزش 261 میلیارد دلاری تبلیغات دیجیتالی در بازار اقتصاد فضای مجازی

ارزش ۲۶۱ میلیارد دلاری تبلیغات دیجیتالی در بازار اقتصاد فضای
مجازی

به گزارش آبرند به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ پژوهش ها نشان می دهد  هزینه های تبلیغاتی به طور فزاینده در حال افزایش است؛ به عنوان مثال در سال ۲۰۱۷ ارزش هزینه های تبلیغاتی در کل جهان در حدود ۰ میلیارد دلار و درسال ۲۰۱۸ به حدود  ۷٫۹۹ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال۲۰۱۷ (۵۳۴٫۸ میلیارد دلار) با رشدی بالغ بر ۴٫۳ درصد (سالانه) روبرو بوده است.

بررسی‌های انجام شده توسط Dentsu Aegis نشان میدهد که هزینه صرف شده برای تبلیغات در جهان در سال ۲۰۱۹ با رشد ۴ درصدی به ۶۲۵ میلیون دلار رسیده که در این میان سهم تبلیغات دیجیتالی با رشد سالانه ۱۱ درصدی بیش از ۲۶۱ میلیارد دلار است. همچنین میزان هزینه صرف شده برای تبلیغات دیجیتالی روی موبایل در سال ۲۰۱۹ برابر ۱۴۶/۱۷۲ میلیارد دلار بوده است و در سال ۲۰۲۰ با میانگین رشد سالانه ۱۶ درصدی به ۶۷۹/۲۰۲ میلیارد دلار خواهد رسید. در مقابل اما هزینه تبلیغات دیجیتالی روی دسکتاپ با میانگین سالانه ۳ درصدی در حال کاهش است و انتظار میرود این میزان در سال ۲۰۲۰ به ۴۰۵/۸۷ میلیارد دلار برسد.

گزارش «تکراسا» نشان میدهد که هزینه مربوط به تبلیغات در موتورهای جستجو در سال ۲۰۱۹ برابر ۶۷۳/۹۴ میلیارد دلار بوده است. بعد از موتورهای جستجو، بنرهای دیجیتالی، ویدئوهای آنلاین، شبکه‌های اجتماعی و در نهایت تبلیغات طبقه‌بندی شده به ترتیب بیشترین هزینه‌های صرف شده برای تبلیغات دیجیتالی در جهان را به خودشان اختصاص داده‌اند. جالب اینکه بسیاری معتقدند با رشد کاربران شبکه‌های اجتماعی در سالهای آینده، حجم بیشتری از تبلیغات دیجیتالی روانه این رسانه‌ها خواهند شد.

 انتظار می رود آمریکای شمالی کماکان بزرگترین بازار آگهی های تبلیغاتی دیجیتالی باشد و آسیا و اقیانوسیه با فاصله ای نزدیک آن را دنبال کنند. اروپای غربی نیز باصرف نیمی از آنچه در امریکای شمالی هزینه شده است در رتبه سوم قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

منبع: خبرگزاری تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا