عمومی

آیا واقعاً با کسی «کلیک» کردید؟ پیشنهادات مطالعه جدید روشی برای گفتن با پشتوانه تحقیقاتی

آیا واقعاً با کسی «کلیک» کردید؟ پیشنهادات مطالعه جدید
روشی برای گفتن با پشتوانه تحقیقاتی

گاهی اوقات وقتی با فرد جدیدی ملاقات می‌کنید، چه هم بنیانگذار احتمالی یا آخرین مسابقه Tinder شما، فقط احساس می کنید با آنها “کلیک” می کنید. مکالمه به راحتی انجام می شود، شما به طور طبیعی همدیگر را درک می کنید، و کل آشنایی با فرآیند شما لذت بخش و بدون دردسر است.

این تجربه ای است که همه ما داشته ایم، اما چه چیزی باعث آن می شود و آیا به هر حال وجود دارد که بدانیم مطمئنید که هر دو طرف به همان اندازه که فکر می کنید در مورد این برخورد احساس خوبی داشتند؟ علم جدید مفید پاسخ هایی ارائه می دهد.

علم توضیح می دهد که چه چیزی باعث می شود با کسی “کلیک” کنید.

قبل از اینکه به جزئیات تحقیق جدیدی بپردازیم که اخیراً در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم، شایان ذکر است که چرا این موضوع عجیب و غریب ارزش مطالعه دارد. . جهان، همانطور که همه ما می دانیم، بر اساس روابط اجرا می شود. بنابراین چه به دنبال همکاران کارآفرین هستید، چه به دنبال دوستان جدید، چه یک دوست عاشقانه شریک، اگر درک دقیقی از اینکه با کسی «کلیک» کرده‌اید یا نه، کمک می‌کند. اشتباه را اندازه گیری کنید و ممکن است بلافاصله با رد شدن روبرو شوید یا افشای دردناکی که شما آنطور که فکر می کردید همسو نمی کنید.

برای کشف علم “کلیک کردن”، محققان خارج از دارتموث ۳۲۲ مکالمه بین افراد غریبه را ضبط کردند. سپس از شرکت کنندگان خواستند تا سطح ارتباط خود را ارزیابی کنند و فاصله بین پاسخ ها را در طول مکالمه زمان بندی کردند. یک الگوی بسیار واضح ظاهر شد. هر چه زمان‌های پاسخ در طول مکالمه سریع‌تر باشد، دو طرف بیشتر احساس می‌کنند که «کلیک کرده‌اند».

و این فقط خود شرکای مکالمه نبودند که احساس کردند سخنرانان زمانی که وقفه‌های سخنرانی کوتاه‌تر بودند، ارتباط نزدیک‌تری با هم دارند. در یک آزمایش بعدی، محققان همان کلیپ ها را به ناظران خارجی نشان دادند. هنگامی که آنها به طور مصنوعی زمان پاسخگویی را با دستکاری ویدیوها کوتاه کردند، ناظران شرکای مکالمه را به عنوان ارتباط نزدیک تری ارزیابی کردند.

“به طور متوسط، حدود یک چهارم ثانیه فاصله بین چرخش در طول مکالمه وجود دارد،” محقق تالیا ویتلی توضیح داد. “وقتی افراد احساس می کنند تقریباً می توانند جملات یکدیگر را تمام کنند، فاصله ۲۵۰ میلی ثانیه ای را می بندند، و این زمانی است که دو نفر در حال کلیک کردن هستند.”

به طور خلاصه، به نظر می‌رسد که «کلیک کردن» با کسی اساساً به مکالمه منجر می‌شود که بدون مکث طولانی یا وقفه‌های ناخوشایند جریان دارد. این با مطالعات قبلی مطابقت دارد که نشان می‌دهد کاریزما ارتباط نزدیکی با زمان پاسخ. هرچه سریعتر به پاسخ پاسخ دهید، احتمالاً جذاب تر خواهید بود.

استفاده از یافته ها.

این احتمالاً برای کسی که به خروجی چشم دوخته است در حالی که ناامیدانه تلاش می کند تا ببینید که در مرحله بعد چه بگویید به یک شریک مکالمه ای که چندان همخوانی ندارد. همه ما ناهنجاری گفتگوهای پر از دست انداز و کند را تجربه کرده ایم. اما محققین پشت این مطالعه اصرار دارند که تأیید علمی این واقعیت را داشته باشند که احساس ارتباط اجتماعی با ریتم مکالمه ارتباط تنگاتنگی دارد و ارزش عملی دارد.

اول، این اعتبار علمی غریزه ما برای قضاوت در مورد مکالمات بر اساس مکث آنها است. هرچه کوتاهتر و کمتر باشد، احتمال اینکه با کسی کلیک کرده باشید بیشتر است. بنابراین، اگر پس از یک مکالمه سریع، به این نتیجه رسیدید که با آن نامزد شغلی یا همکار جدید کلیک کرده اید، احتمالاً حق با شماست.

“ما باید برای سلامت روحی و جسمی خود با آن هماهنگ باشیم”، یکی دیگر از محققان، اما تمپلتون، به مجله Discover گفت ، بحث در مورد زمان پاسخ. “ما می‌خواهیم افرادی را پیدا کنیم که ما را جذب کنند. این چیز زیبایی است که ما این سیگنال را داریم.”

اما تمپلتون همچنین پیشنهاد کرد که این مطالعه ممکن است کاربرد علمی تخیلی بیشتری نیز داشته باشد – به مهندسان کمک می کند تا هوش مصنوعی هایی را توسعه دهند که با انسان ها بهتر کلیک کنند. او در همان مقاله می‌گوید: «مردم به دنبال ارتباط اجتماعی هستند، در حالت ایده‌آل، آنها می‌توانند آن را از یک انسان دیگر دریافت کنند. اما احتمالاً فضایی برای ارتباط با روبات‌ها نیز وجود دارد.»

اگر در حال توسعه ربات‌های چت نیستید، این بینش را در فایل ذهنی “چیزهای بی اهمیت جالب” خود ثبت کنید. اما این بینش که “کلیک” یک پدیده واقعی و قابل اندازه گیری است و تا حد زیادی به ریتم سریع رفت و برگشت یک مکالمه می رسد، هر روز مفید است. این یافته نه تنها می تواند به شما اطمینان دهد که دیوانه نیستید که احساس کنید با کسی “کلیک” کرده اید، بلکه می تواند به شما کمک کند فقط با افزایش سرعت مکالمه، مکالمات آینده را به سمت احساسات بیشتر ارتباط هدایت کنید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی