عمومی

آیا یکپارچه سازی نرم افزار همیشه بهترین حرکت است؟

آیا یکپارچه سازی نرم افزار همیشه بهترین حرکت است؟

کارآفرینان دوست دارند یکپارچه سازی نرم افزار را دنبال کنند. مطمئناً این کار مزایایی دارد، مانند آسان‌تر کردن رابط‌های کاربری برای پیمایش، بهبود بهره‌وری کارکنان، و اشتراک گذاری داده ها بین پلتفرم ها. اما آیا ادغام انواع مختلف نرم افزارهای کاربردی همیشه حرکت درستی است؟

یکپارچه سازی نرم افزار چیست؟

در صورتی که آشنایی ندارید، اجازه دهید در مورد اصول یکپارچه سازی نرم افزار صحبت کنیم. این یک عبارت شلوغ و مبهم است که به راحتی می توان آن را اشتباه تفسیر کرد. یکپارچه‌سازی نرم‌افزار به سادگی به این معناست که چندین نوع نرم‌افزار را در نظر بگیرید و آنها را به‌گونه‌ای به هم متصل کنید که به آنها امکان کار با هم را بدهد.

این می‌تواند به این معنی باشد. کشیدن داده ها از یک برنامه نرم افزاری تا بتوان از آن در برنامه نرم افزاری دیگر استفاده کرد. همچنین می‌تواند به معنای چیز بسیار پیچیده‌تری باشد، مانند ترکیب عملکرد دو پلتفرم مختلف برای ایجاد یک پلتفرم فوق‌العاده.

برای برای مثال، می‌توانید نرم افزار ERP خود را با نرم افزار تعمیر و نگهداری خود ادغام کنید، از تمام اطلاعات مربوط به تعمیر و نگهداری خود بهره ببرید و از آن با نرم افزار برنامه ریزی منابع خود برای اتخاذ تصمیمات هوشمندانه تر در سطح بالا استفاده کنید.

به‌طور معمول، سازمان‌ها معمولاً از یکپارچه‌سازی نرم‌افزار برای کنار هم قرار دادن عملکردهای بسیاری از برنامه‌های کوچک‌تر استفاده می‌کنند، دقیقاً به روشی که Voltron از چندین روبات کوچک‌تر مونتاژ می‌شود.

مزایای بالقوه یکپارچه سازی نرم افزار

یکپارچه سازی نرم افزار دارای مقدار زیادی است پتانسیل موس، به خصوص اگر آن را به درستی انجام دهید.

  • در بهره وری و صرفه جویی در زمان. ادغام نرم افزار این توانایی را دارد که در وقت شما صرفه جویی کنید و کارایی را ساده کنید. به جای اینکه بین دو نرم افزار مختلف به جلو و عقب بپرید، ممکن است کارمندان شما بتوانند همه کارها را در یک نقطه انجام دهند. همچنین ممکن است بتوانید ارتباطات بین این پلتفرم‌ها را خودکار کنید و در تلاش دستی بیشتر صرفه‌جویی کنید.
  • دسترس‌پذیری. معمولاً کارمندان به‌جای یادگیری، برای پیمایش یک یا دو پلتفرم زمان بسیار آسان‌تری دارند. بسیاری از آنها ساده‌سازی عملکرد نرم‌افزار شما منجر به دسترسی بیشتر می‌شود، که به نوبه خود به کارمندان اعتماد به نفس و روحیه بالاتری می‌دهد.
  • اتوماسیون. اتوماسیون به طور فزاینده ای اولویت بالایی برای کسب و کارهای مدرن است و این یکی از رایج ترین انگیزه ها برای یکپارچه سازی نرم افزار در ابتدا است. محل. اگر همه داده‌های خود را در یک مکان دارید، یا اگر به طور همزمان از بسیاری از خدمات مختلف استفاده می‌کنید، می‌توانید گردش‌های کاری پویا ایجاد کنید که به تنهایی اجرا شوند.
  • ثبات. حفظ همه موارد. اطلاعات و گردش کار شما در یک مکان به شما امکان می دهد منبعی از حقیقت را ایجاد کنید و به شما کمک می کند تا به ثبات بیشتری در سراسر سازمان خود دست یابید.

معایب و آسیب پذیری های نرم افزار. یکپارچه‌سازی

با این‌حال، به راحتی می‌توان شیفته ادغام نرم‌افزار شد و آن را یک کالای خالص دید. اغلب، رهبران سازمانی برخی از معایب و آسیب‌پذیری‌های یکپارچه‌سازی نرم‌افزار را نادیده می‌گیرند.

  • مشکلات امنیتی. اجازه دهید در مورد امنیت سایبری صحبت کنید. هر ادغام نرم افزار جدیدی که ایجاد می کنید، آسیب پذیری های جدیدی را معرفی می کند. اگر ۱۵ برنامه مختلف با هم کار می کنند، یک آسیب پذیری تنها در یکی از این برنامه ها می تواند کل سیستم را نابود کند. علاوه بر این، APIهایی که پلتفرم‌های مختلف را به یکدیگر متصل می‌کنند، می‌توانند آسیب‌پذیری‌های خاص خود را معرفی کنند.
  • پیچیدگی فنی. همانطور که پلت‌فرم‌های نرم‌افزاری بیشتری را ادغام می‌کنید، پیچیدگی فنی بیشتری را به خود اضافه می‌کنید. سیستم. با بزرگ‌تر شدن و نامرتب‌تر شدن، مدیریت موفقیت‌آمیز آن سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.
  • عملکرد مشکل است. راه‌اندازی تماس‌های ساده API و تبادل داده نسبتاً آسان است و باید جریان داشته باشد. به نرمی. اما اگر نرم‌افزاری را با هدف ایجاد عملکردهای جدید پویا ادغام می‌کنید، احتمالاً در این مسیر با مشکلاتی مواجه خواهید شد. این می‌تواند منجر به اختلال در بهره‌وری و جریان کار شود – و در موارد نادر، منجر به قطع کامل یا از دست رفتن داده‌ها شود.
  • هزینه. یکپارچه‌سازی نرم‌افزار همیشه تا حدودی گران است. حتی اگر از منابع داخلی برای اتصال دو پلتفرم به یکدیگر به روشی ساده و سرراست استفاده می‌کنید، ممکن است چندین ساعت طول بکشد تا از عملکرد مناسب اطمینان حاصل کنید. و البته، اگر شما نرم افزار را به طور نادرست یا ناکارآمد ادغام کنید، در نهایت پول بیشتری خرج خواهید کرد. این امر به ویژه در صورتی صادق است که یک آسیب پذیری امنیتی جدید در نهایت منجر به نقض داده شود.
  • مشکلات آینده. فقط به این دلیل که نرم افزار یکپارچه شما اکنون کار می کند به این معنی نیست که برای همیشه کار خواهد کرد. به‌روزرسانی‌های جدید برای هر پلت‌فرم وابسته می‌تواند باعث خرابی یا مشکلات دیگری شود که نیاز به حل فوری دارد.

ساخت نرم‌افزار از ابتدا

به‌جای اینکه نرم‌افزاری را که می‌خواهید از منابع مختلف مستقل به هم متصل کنید، همیشه می‌توانید نرم‌افزار سفارشی خود را از ابتدا بسازید. این یک مصیبت زمان بر و پرهزینه است، به خصوص اگر همزمان در تلاش برای مدیریت یک سازمان موجود در مجموعه ای از برنامه های نرم افزاری موجود هستید. با این حال، در درازمدت، ممکن است ارزش سرمایه گذاری را داشته باشد.

همانطور که دیدیم، یکپارچه سازی نرم افزار اغلب یک مشکل است. حرکت درست این می تواند سازمان شما را کارآمدتر، سازمان یافته تر و سودآورتر کند. اما کاملاً مفید نیست، و استفاده صحیح از آن می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر ندانید چه کاری انجام می دهید. مطمئن شوید که خطرات و معایب مرتبط با یکپارچه‌سازی نرم‌افزار را قبل از تکیه بر سخت‌افزار آن درک کرده‌اید.

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی