عمومیمقالات

چگونه تبعیض در محیط کار بر زنان سیاه پوست تأثیر می گذارد سلامتی و رفاه

چگونه تبعیض در محیط کار بر زنان سیاه پوست تأثیر می گذارد
سلامتی و رفاه

سینتیا واتسون پس از طرح شکایت آزار جنسی علیه یک همکار در محل کارش در سال ۲۰۰۹، می‌گوید که او را در دفتر طرد کردند. او به عنوان یک مزاحم شناخته شد و نگرانی های او نادیده گرفته شد. او گفت که مدیرش شوخی‌های جنسی انجام می‌دهد و در نتیجه آن چیزی که واتسون احساس می‌کرد یک محیط کاری خصمانه است.

به یاد می‌آورد: «مثل اینکه هیچ‌کس از من حمایت نمی‌کرد – هیچ‌کس در بخش من، حتی همکارانم،» واتسون، ۵۰ ساله. “من مانند یک فرد خارجی در بخش خود بودم.”

تا زمانی که همتایان سفیدپوست او حوادث مشابهی را گزارش کردند، سرانجام بخش او اقدام کرد.

این تجربه طول کشید. تاثیری بر سلامت روان او واتسون، یک مددکار اجتماعی دارای مجوز که برای یک آژانس فدرال کار می کند، با افسردگی بالینی، اضطراب و اختلال استرس پس از سانحه تشخیص داده شد. او تحت درمان قرار گرفت و مجبور شد چند هفته از کار مرخصی بگیرد.

این شغلی بود که او دوست داشت. واتسون می گوید: «من از کار با مشتریان لذت بردم. “من در کاری که انجام دادم خوب بودم.” اما او می گوید که این وضعیت رشد شغلی او را متوقف کرده است. او معتقد است که او را گلوله سیاه کرده اند و شهرتش خدشه دار شده است.

تبعیض محل کار و سلامت زنان سیاه پوست

جوسلین فرای، رئیس مشارکت ملی برای زنان و خانواده ها، اشاره می کند که زنان رنگین پوست بیشتر در معرض آزار و اذیت جنسی و تبعیض بارداری هستند. در ژوئن ۲۰۲۲، این سازمان اشاره کرد که زنان باردار سیاه‌پوست «احتمالاً با نژادپرستی بیشتری مواجه خواهند شد. الف>، تبعیض و آزار و اذیت در محل کار. زنان سیاه پوست در ایالات متحده بیشتر از زنان در هر گروه نژادی دیگری در اثر بارداری یا زایمان جان خود را از دست می دهند.”

“تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می دهد زنان سیاه پوستی که با مشکلات تبعیض آمیز در محل کار مواجه می شوند. فرای می‌گوید: پیامدهای سلامتی ضعیفی را تجربه می‌کنند که به سلامت و رفاه کلی آنها آسیب می‌زند.

برای مثال، مشارکت ملی خاطرنشان می‌کند که «پیامدهای سلامتی مضر با بار انباشته استرس ناشی از نژادپرستی مرتبط است. طی قرن‌ها نژادپرستی نهادی و بین‌فردی در محل کار ایجاد شده است.»

یک اثر تروما مانند بر سلامت زنان سیاه پوست

بیش از ۱۵ سال است که سیرا کارتر، دکترا، استادیار روانشناسی در دانشگاه ایالتی جورجیا، این نوع تحقیقات را انجام داده است. از جمله مطالعه تأثیر نژادپرستی بر سیاهپوستان آمریکایی. در سال ۲۰۲۱، او به انتشار مطالعه روی ۵۵ زن سیاه‌پوست کمک کرد «که چقدر گزارش دادند. آنها در معرض تجربیات آسیب زا، مانند سوء استفاده از دوران کودکی و خشونت فیزیکی یا جنسی، و تبعیض نژادی قرار گرفته اند. کارتر و تیم تحقیقاتی او دریافتند که «نژادپرستی تأثیری آسیب‌زا بر سلامت زنان سیاه‌پوست دارد» و «همسویی منظم با تهدید نژادپرستی می‌تواند از ابزارهای مهم تنظیم بدن مالیات بگیرید و سلامت مغز را بدتر کنید. او به مطالعاتی اشاره می‌کند که افزایش اختلالات روانی را در افرادی که تهدید مستمر نژادپرستی را تجربه کرده‌اند، نشان می‌دهد.

به عنوان مثال، در یک مطالعه در سال ۲۰۲۲ منتشر شده در روان پزشکی زیستی: علوم اعصاب شناختی و تصویربرداری عصبی، محققان خاطرنشان کردند که تبعیض نژادی تأثیر منفی بر انسان دارد. سلامت – به طور خاص، پتانسیل افزایش خطر ابتلا به اختلالات پزشکی را داشت.

اگرچه تحقیقات نشان داده است که چگونه «استرس مزمن نژادپرستی می‌تواند زیر پوست نفوذ کند و یک بقایای بیولوژیکی از پیامدهای سلامت پایدار برای سیاه پوست به جای بگذارد. آمریکایی‌ها در طول زمان، از جمله خطر نامتناسب برای سکته مغزی و بیماری آلزایمر، این یکی از اولین [مطالعاتی] بود که بررسی کرد مغز چگونه ممکن است به تجربیات تبعیض نژادی بالاتر و فراتر از سایر عوامل استرس‌زا واکنش نشان دهد. a href=”https://www.washingtonpost.com/health/racism-brain-impact-black-women/2021/09/24/15260c00-1a51-11ec-bcb8-0cb135811007_story.html” target=”_blank”> واشنگتن پست.

محیط کاری خصمانه واتسون که در کارش تحمل می کرد اغلب اشک او را رها می کرد. او می گوید نتوانست بخوابد. او ورزش را متوقف کرد و دیگر نمی خواست با دوستانش معاشرت کند. او نمی‌توانست در محل کار تمرکز کند و عصبانی بود.

واتسون می‌گوید: «به نظر می‌رسید کسی به من گوش نمی‌دهد.

شرکت ها باید در مورد تغییر عمدی باشند

در نهایت، واتسون یک سرپرست جدید پیدا کرد و محیط کار او بهبود یافت. او می گوید، اما حدود سه سال طول کشید. شش سال پس از گزارش آزار جنسی خود، او ترفیع گرفت و در سال ۲۰۱۵ به بخش دیگری منتقل شد.

فرای می‌گوید، بارها، شرکت‌ها اتهامات تبعیض یا آزار و اذیت را زیر فرش می‌گیرند. آنها تسویه حساب انجام می دهند یا بیانیه تنوع، حقوق صاحبان سهام و شامل (DEI) ایجاد می کنند. برخی از شرکت‌ها حتی ممکن است یک تسهیل‌کننده DEI استخدام کنند یا آموزش‌های متنوعی را در سطح شرکت برای کارمندان برگزار کنند.

فرای می‌گوید این نوع پروفرما فرهنگ سازمان را تغییر نمی‌دهد.

«این در مورد واقعاً کاوش عمیق و عمدی در مورد بررسی است: مشکلات، عدالت و مشکلات ضد تبعیض چیست؟ آن چیزهایی که گروه های مختلف مردم با آن مواجه هستند چیست و چگونه می توانم آنها را برطرف کنم؟ فرای می گوید. تجارب زنان سیاه‌پوست، لاتین‌ها، همه افراد ساختمان ما چیست و چگونه می‌توانیم پاسخگو باشیم؟ چه کارهایی می توانیم انجام دهیم؟ آیا مردم سیاست‌هایی دارند؟ پیاده‌سازی چگونه به نظر می‌رسد؟

Frye می‌گوید کار DEI باید فراتر از ارائه یک سیاست باشد. او می‌گوید شرکت‌ها باید مایل به کشف تبعیض چگونه خود را نشان می دهد در محل کار و در مورد نحوه برخورد شرکت با مشکلات خاص عمدی باشید.

درک کاری که برای پایان دادن به محل کار باید انجام شود تبعیض

فرای می گوید: «کارفرمایان زیادی وجود دارند که ممکن است نیت بسیار خوبی داشته باشند، اما آنها باید بفهمند که کار واقعاً چیست.

تبعیض و تعصب که در محل کار ریشه دوانده است یک مشکل سیستماتیک در بسیاری از تنظیمات سازمانی است که یک شبه اتفاق نیفتاده است. فرای اشاره می کند و خاطرنشان می کند که شرکت ها باید متعهد به انجام کارهای لازم برای رهایی از تبعیض و تعصب و پاسخگویی مردم باشند. مواقعی وجود دارد که شرکت ها از اینکه متوجه شوند مشکل دارند می ترسند. اما، این مشکل به حال خود رها می شود و در فرهنگ شرکت گنجانده می شود.

«اغلب، آنچه ما در مورد آن صحبت می کنیم، تعصبات و شیوه هایی هستند که ریشه دوانده و بنابراین در نحوه عملکرد یک موجودیت گنجانده می شوند. فری می‌گوید سپس رفع آن سخت می‌شود. «به نفع یک کارفرما است که سعی کند چیزی را در جوانه بند بیاورد – یا وقتی چیزی پیدا کرد، واقعاً فکر کند، چگونه می توانم این مشکل را برطرف کنم؟ چه کاری باید انجام دهم؟

در نهایت، محیط های کاری تبعیض آمیز که موفقیت زنان سیاه پوست را دشوار می کند، برای رفاه اقتصادی و اجتماعی خانواده های سیاه پوست مضر است. فرای می گوید اقتصاد کلی. وقتی زنان سیاه‌پوست و به طور کلی زنان از نیروی کار خارج می‌شوند، پیامدهای اقتصادی گسترده‌ای وجود دارد. زنان برای مشارکت در اقتصاد کلی مورد نیاز هستند.

«برای کارفرمایان مهم است که درک کنند که این کاری است که آنها باید عمدی در مورد آن داشته باشند. این چیزی نیست که به خودی خود اتفاق بیفتد. فرای می گوید: ما از این طریق از شر تبعیض، نژادپرستی و تبعیض جنسی خلاص نمی شویم. “شما باید واقعا مراقب باشید که در چه مرحله ای قرار دارد، و باید مایل باشید که اقدامات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که محل کار شما به گونه ای عمل می کند که عاری از تعصب و تبعیض باشد.”

این مقاله در ابتدا در ماه می/ژوئن ۲۰۲۳ ظاهر شد مجله SUCCESS. عکس از fizkes/Shutterstock

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی