عمومی

آیا تجربه کاربری بر سئو و رتبه بندی گوگل تاثیرگذار است؟

آیا تجربه کاربری بر سئو و رتبه بندی گوگل تاثیرگذار
است؟

مطمعناً تاثیر تجربه کاربری در سئو بر هیچکس پوشیده نیست. عمل بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) در طول ۱۵ سال گذشته تغییرات چشمگیری را تجربه کرده است. هنگامی که سئو برای اولین بار در صحنه حاضر شد، به سرعت کشف شد که مدیران وب‌سایت‌ها می‌توانند نتایج جستجو را دستکاری کنند و تنها با چیدمان کلمات کلیدی مورد نظر، تا آنجا که ممکن است سایت خود را رتبه‌بندی کنند. عملی که به عنوان «پر کردن کلمات کلیدی» شناخته می‌شود.

این موضوع، رتبه‌بندی جستجوی بینگ و گوگل را منحرف کرد؛ چرا که وب‌سایت‌هایی با کیفیت پایین و «هرزنامه» توانستند از وب‌سایت‌های معتبر سبقت بگیرند. در پاسخ به این نتیجه نامطلوب، موتورهای جستجو چندین دور به‌روزرسانی الگوریتم را ارائه کردند و به طور دائمی نحوه رتبه‌بندی‌ وب‌سایت‌ها را تغییر دادند.

در حال حاضر، گوگل و بینگ هر کدام از صدها عامل مختلف، با سطوح اهمیت متفاوت، برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند که به اطمینان از نتایج جستجوی با کیفیت بالا برای کاربرانشان کمک می‌کند.

بنابراین، در حالی که دنبال کردن کلمات کلیدی مورد نظر و به دست آوردن بک‌لینک‌های با کیفیت همچنان مهم هستند، امروزه این‌ها به طور فزاینده‌ای به بخش کوچکتری از معما تبدیل می‌شوند. موتورهای جستجو در حال حاضر از عوامل مبتنی بر داده برای تعیین میزان مرتبط بودن وب‌سایت شما با یک جستجوی خاص استفاده می‌کنند. اینها شامل عواملی مانند کیفیت رابط کاربری وب شما است که با معیارهای کاربر شما اندازه‌گیری می‌شود و اینجاست که تجربه کاربری (UX) وارد عمل می‌شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد تجربه کاربری در سئو و رتبه بندی گوگل اطلاعات کامل کسب کنید.

svg%3E - آیا تجربه کاربری بر سئو و رتبه بندی گوگل تاثیرگذار
است؟

تجربه کاربری یا USER Experience  چیست؟

تجربه کاربری، بررسی نحوه درک و تعامل کاربران با یک رابط وب‌سایت است. هدف اصلی آن ایجاد یک تجربه وب کاربر محور، با تمرکز بر “نقاط ضعف” است، نقاطی که کاربر توسط رابط گیج می‌شود. تاثیر تجربه کاربری در سئو به عوامل متعددی بستگی دارد که عبارتند از:

  • توجه به بهبود سرعت و پرفرمنس سایت
  • توجه به طراحی ریسپانسیو و سازگار با نسخه موبایل
  • توجه به قصد و نیت کاربر (search intent)
  • توجه به بهینه‌سازی محتوا

طراحی UX موثر به کاربران شما کمک می‌کند تا آنچه را که به دنبال آن هستند، بیابند. همچنین به جذب مخاطبان شما کمک می‌کند و این تأثیر مثبتی بر معیارهای مختلف کاربر که گوگل و بینگ در رتبه‌بندی جستجوی خود به کار می‌برند، دارد. تمرکز بر ایجاد تجربه کاربری جذاب، تأثیری «پایین‌تر» بر رتبه‌بندی جستجوی شما خواهد داشت. به عبارتی وقتی مخاطبان خود را خوشحال می‌کنید، در حقیقت گوگل و بینگ را خوشحال می‌کنید.

svg%3E - آیا تجربه کاربری بر سئو و رتبه بندی گوگل تاثیرگذار
است؟

Rank Brain آغاز تاثیر تجربه کاربری در سئو

همه می‌دانید که سئو چیست و حالا با مفهوم اینکه تجربه کاربری چیست هم آشنا شدید. هر زمان که کاربر کلمه یا عبارتی را در موتور جستجو تایپ می‌کند، یک فرمول ریاضی مرتبط‌ترین نتایج را نشان می‌دهد.

Rank Brain با استفاده از کلمه “بردار”، ارتباطات ریاضی یا روابط کلمات و عبارات متفاوت است. هنگامی که کاربر یک پرس‌وجو ناشناخته را تایپ می‌کند، Rank Brain از کلمه بردارها برای ایجاد نتایجی که به احتمال زیاد با هدف کاربر مطابقت دارد، استفاده می‌کند.

 Rank Brain فرآیند یادگیری را با استفاده از پایگاه داده‌ای از موجودیت‌ها به عنوان بلوک‌های سازنده الگوریتم خود بهبود می‌بخشد. این موجودات متشکل از افراد، مکان‌ها یا چیزهای دیگر هستند. برای بهبود ارتباط جستجو، داده‌ها به طور مداوم به سیستم وارد می‌شوند.

همانطور که کاربران Google به تعامل با موتور جستجو ادامه می‌دهند، Rank Brain به یادگیری و اصلاح موارد جستجوی خود (یا هدف جستجو در مقابل نتایج) ادامه می‌دهد. گوگل قبلا اعلام کرده بود که Rank Brain سومین عامل مهم در تعیین رتبه‌بندی SERP است.

پیش از این، Rank Brain حدود پانزده درصد از کل جستجوهای آنلاین را پوشش می‌داد. اما مدتی است، هوش مصنوعی اکنون تقریباً تمام عبارات جستجوی تایپ‌شده در گوگل را به خود اختصاص می‌دهد. این آن را به یکی از مهم‌ترین “سیگنال‌ها” تبدیل می‌کند که رتبه‌های جستجو را شناسایی می‌کند.

svg%3E - آیا تجربه کاربری بر سئو و رتبه بندی گوگل تاثیرگذار
است؟

فاکتورهای سنجش UX از نظر گوگل

نرخ پرش و نرخ تبدیل تنها مواردی نیستند که تاثیر تجربه کاربری در سئو را تشکیل می‌دهند؛ بلکه بر عملکرد بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) شما نیز تأثیر می‌گذارد.

اهمیت USER Experience در سئو بسیار بالا است. گوگل هنگام رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در نتایج جستجو، عنصر تجربه کاربری را در نظر می‌گیرد. هرچه تجربه کاربری شما بهتر باشد، امتیاز مثبت بیشتری برای شما خواهد داشت. سپس این واقعیت وجود دارد که UX به زودی به خودی خود به یک عامل رتبه‌بندی تبدیل خواهد شد. از سال ۲۰۲۱، گوگل وب‌سایت‌ها را بر اساس ” page experience” رتبه بندی می‌کند.

در ادامه برخی از معیارهای اندازه‌گیری تجربه کاربری صفحه، طبق سند توسعه‌دهنده Google آمده است:

  • تعامل: وب‌سایت باید بازدیدکنندگان را جذب کند.
  • عملکرد بارگذاری: زمان پاسخ سریع سرور باعث عملکرد بهتر می‌شود.
  • ثبات بصری: محتوا نباید در حین بارگذاری صفحه به اطراف بپرد.
  • سازگاری با موبایل: کاربران باید بتوانند از طریق موبایل به صفحه دسترسی داشته باشند و از همان تجربه کاربران دسکتاپ لذت ببرند.
  • امنیت: صفحه باید روی HTTPS اجرا شود.
  • ایمنی مرور: مرور ایمن مشکلات امنیتی از جمله بدافزار، صفحات فریبنده، دانلودهای مضر و دانلودهای غیر معمول را بررسی می‌کند.
  • وجود میان‌افزارهای مزاحم: این ممکن است شامل جنبه‌هایی مانند پنجره‌های بازشو و تبلیغاتی باشد که به تجربه اصلی خواندن و مشاهده نفوذ می‌کنند. محتوا می‌بایست به راحتی در دسترس باشد.

svg%3E - آیا تجربه کاربری بر سئو و رتبه بندی گوگل تاثیرگذار
است؟

عوامل تاثیرگذار بر UX سایت برای بهبود سئو

در این بخش از مقاله تاثیر تجربه کاربری در سئو و نقش تجربه کاربری در سئو، به عوامل تاثیرگذار این حوزه در سئو خواهیم پرداخت.

توجه به قصد و نیت کاربر (search intent)

برآورده کردن هدف جستجوی کاربران شما مسلماً مهم‌ترین چیز برای Google است. گوگل در تلاش است تا به هر فردی که جستجو می‌کند مرتبط‌ترین و مفیدترین پاسخ را ارائه دهد. موفقیت کل تجارت آنها به این بستگی دارد. اگر افراد پس از جستجو از نتایج خود راضی نباشند، به موتور جستجوی دیگری مراجعه خواهند کرد.

اگر می‌خواهید در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالایی کسب کنید، باید هدف جستجوی مخاطبان خود را درک کنید و سعی کنید محتوایی مطابق با نیازهای آنها ایجاد کنید.

تاثیر هدف Transactional کاربران بر UX

این نوع جستجوگرها ممکن است به دنبال اطلاعات بیشتر باشند، بنابراین ممکن است از عباراتی مانند “بررسی” یا بررسی محصول استفاده کنند، یا ممکن است برای کمک به تصمیم‌گیری خود، مقالات “ده رتبه برتر” به سبک فهرستی را جستجو کنند.

اهمیت هدف Navigational کاربران بر تجربه کاربری

با آگاهی نسبت به تاثیر تجربه کاربری در سئو حالا نوبت به Navigational می‌رسد. این امر مربوط زمانی است که هدف جستجوی کاربر شامل موردی خاص می‌شود و کاربر قبلاً نام تجاری یا وب‌سایت را می‌داند. با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، جستجوگران اطمینان حاصل می‌کنند که دقیق‌ترین و مفیدترین نتایج را برای درخواست خود دریافت می‌کنند.

تاثیر هدف Informational کاربران بر USER Experience 

قطعا برای شما هم پیش آمده به دنبال اطلاعاتی در مورد یک موضوع خاص بوده باشید که ندانید چگونه آن را در گوگل سرچ کنید. در این گونه مواقع، Informational به میان می‌آید. یعنی شما با سرچ کلمات مترادف، به سمت کلمات اصلی و هدف خود هدایت می‌شوید.

اغلب، کاربران زمانی که در بخش ابتدایی مراحل خرید هستند، با این قصد جستجو را آغاز می‌کنند. به طور مثال، احتمال دارد در حال آغاز یک پروژه جدید بازسازی خانه یا تحقیق درباره خرید احتمالی باشند.

دانستن اینکه چگونه این نوع هدف جستجو را هدف قرار دهید به شما کمک می‌کند تا رتبه وب سایت خود را بهبود بخشیده و ترافیک بیشتری را به ارمغان بیاورید. در ادامه نکاتی وجود دارد که شما را قادر می‌سازد این کار را انجام دهید.

  • اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما به خوبی سازماندهی شده و به راحتی قابل پیمایش است. افرادی که به جستجوی اطلاعات می‌پردازند می‌خواهند آن را به سرعت و به راحتی پیدا کنند.
  • از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع خود برای کمک به دیده شدن و رتبه‌بندی استفاده کنید. مطمئن شوید که سایت شما در صفحات نتایج جستجو بالا ظاهر می‌شود.
  • به سؤالاتی که مردم معمولاً آنلاین می‌پرسند، پاسخ دهید. از ویژگی «People also Ask» گوگل به عنوان نقطه آغاز استفاده کنید.
  • در نهایت، محتوای ارزشمندی ارائه دهید که نیازهای مخاطبان شما را برآورده کند. جستجوگران اطلاعاتی به دنبال اطلاعات دقیق و قابل اعتماد هستند؛ بنابراین مطمئن شوید که وب سایت شما ارائه می‌دهد!

توجه به بهینه‌سازی محتوا

تولید محتوا با تاثیر تجربه کاربری در سئو بی‌ربط نیست. بهینه‌سازی محتوا زمانی است که محتوایی را به گونه‌ای ایجاد می‌کنید که برای یافتن و مصرف هر چه بیشتر افراد بهینه شده باشد. مطمئن شوید که محتوای شما به گونه‌ای قالب‌بندی، نوشته و از نظر فنی ساخته شده است که برای موتور جستجو مناسب باشد. روشی که به عنوان سئو شناخته می‌شود، می‌تواند به رشد ترافیک شما کمک کند.

هنگامی که محتوای خود را بهینه می‌کنید، اساساً محتوای موجود در صفحات وب را قالب‌بندی می‌کنید تا اطمینان حاصل کنید که می‌توان آن را به راحتی توسط موتورهای جستجو فهرست و دسته‌بندی کرد. این به نوبه خود یافتن محتوای شما را آسان‌تر می‌کند و نرخ کلیک شما را افزایش می‌دهد.

باتوجه بر تاثیر تجربه کاربری در سئو، بهینه‌سازی محتوا بخشی اساسی از استراتژی محتوای شماست که نباید از آن غافل شوید. بدون بهینه‌سازی محتوا، یافتن محتوای شما توسط هر کسی به صورت آنلاین بسیار دشوارتر خواهد بود.‌

تشبیه آن به عدم تولید محتوا کار سختی نیست. ایجاد و انتشار محتوای آنلاین تضمینی برای دریافت ترافیک نیست. بدون مولفه بهینه‌سازی محتوا، هیچ ارزشی از ایجاد محتوای خود استخراج نخواهید کرد. در اینجا چند دلیل دیگر برای توجه به بهینه‌سازی محتوا وجود دارد:

  • رتبه بالاتر در موتورهای جستجو (که به طور کلی به معنای ترافیک بیشتر به وب‌سایت شما است)
  • سرنخ‌های ورودی خود را افزایش دهید
  • افزایش اعتبار دامنه
  • افزایش درآمد
  • آگاهی از برند ایجاد کنید
  • یک کانال توزیع محتوا مقرون‌به‌صرفه ایجاد کنید که عملاً به تنهایی اجرا شود

svg%3E - آیا تجربه کاربری بر سئو و رتبه بندی گوگل تاثیرگذار
است؟

توجه به طراحی ریسپانسیو و سازگار با نسخه موبایل

طراحی ریسپانسیو رویکردی است که نشان می‌دهد طراحی و توسعه باید به رفتار و محیط کاربر بر اساس اندازه صفحه نمایش، پلتفرم و جهت‌گیری پاسخ دهد. این تمرین شامل ترکیبی از شبکه‌ها و طرح‌بندی‌ انعطاف‌پذیر، تصاویر و استفاده هوشمندانه از پرسش‌های رسانه‌ای CSS است.

همانطور که کاربر از لپ تاپ خود به iPad سوئیچ می‌کند، وب‌سایت باید به طور خودکار برای تطبیق وضوح، اندازه تصویر و توانایی‌های اسکریپت تغییر کند. احتمال دارد کاربر مجبور باشد تنظیمات دستگاه خود را نیز در نظر داشته باشد.

اهمیت الگور یتم Index First Mobile در سئو

Index First Mobile روشی است که توسط گوگل برای خزیدن صفحات وب با نسخه‌های موبایل به عنوان اولویت استفاده شده و در تاثیر تجربه کاربری در سئو نقش دارد. نسخه موبایل هم به عنوان نقطه شروع برای ربات خزنده گوگل و هم به عنوان یک عامل تعیین‌کننده برای رتبه‌بندی یک صفحه عمل می‌کند.

اگر قبلاً مقداری ترافیک از «گوگل ربات تلفن هوشمند» دیده‌اید، به این معنی است که این نوع نمایه‌سازی قبلاً شروع شده است.

عبارت “اولویت ایندکس موبایل” به این معنی نیست که گوگل فقط به دنبال نسخه موبایل سایت شما خواهد بود. اگر هنوز نسخه موبایل ندارید، به جای آن از نسخه دسکتاپ استفاده می‌شود. با این حال، این به شدت بر رتبه شما تأثیر می‌گذارد، زیرا الگوریتم‌ها به نفع گزینه‌های ساده و سازگار با موبایل کار می‌کنند.

این فقط در مورد الگوریتم نیست، یک نسخه موبایل به خوبی بهینه‌شده، ضروری است. این به دلیل تاثیر UX بر سئو و تعداد کاربرانی است که از دستگاه‌های قابل حمل، مرور می‌کنند. قطعا با این توضیحات متوجه اهمیت تجربه کاربری در سئو شده باشید.

قبل از Index First Mobile ، گوگل ابتدا نسخه دسکتاپ را خزیده بود. با توجه به اطلاعاتی که در یک سایت دسکتاپ جمع‌آوری شده بود، رتبه‌بندی برای دسکتاپ و موبایل مشخص می‌شد.

حالا درست برعکس است. گوگل سایت‌ها را با استفاده از یک ربات موبایل بررسی می‌کند و رتبه‌بندی را به طور کامل از این منظر تعیین می‌کند. گوگل تنها در صورتی به دسکتاپ تبدیل می‌شود که نسخه موبایل وجود نداشته باشد.

با این حال، هنگامی که گوگل به نسخه دسکتاپ روی می‌آورد، عدم بهینه‌سازی موبایل منجر به رتبه‌بندی ضعیف می‌شود، حتی اگر سایت شما دارای بهینه‌سازی دسکتاپ درجه یک باشد. اجازه نداریم بگوییم که بهینه‌سازی دسکتاپ بی‌فایده است، اما بهینه‌سازی فقط برای دسکتاپ اکنون منطقی نیست.

svg%3E - آیا تجربه کاربری بر سئو و رتبه بندی گوگل تاثیرگذار
است؟

اهمیت فاکتور AMP در سئو

سرعت بارگذاری صفحات ممکن است به دو کاهش عمده بستگی داشته باشد، اول سرعت اتصال به اینترنت و دوم حجم فایل وب سایت. اگرچه هیچ کدام بدون دیگری نمی‌توانند کار کنند و تاثیر تجربه کاربری در سئو در هر دو نقش دارد، گاهی اوقات اتفاقی که می‌افتد این است که حتی پس از داشتن یک اتصال اینترنتی مناسب، باز کردن برخی صفحات وب به مدت طولانی، طول می‌کشد.

بنابراین، کاری که ما در بخشی از بهبود وب‌سایت یا صفحه خود می‌توانیم انجام دهیم این است که حجم فایل‌ها را کاهش دهیم تا حتی یک صفحه بهینه‌شده بتواند از نظر فنی با استفاده از اتصال آهسته بارگذاری شود. AMP در اینجا وارد عمل می‌شود، جایی که به سازنده صفحه یا متخصص سئو کمک می‌کند تا نسخه تلفن همراه سایت‌هایشان را استاندارد کنند.

مزیت اصلی AMP سرعت است. اگر وب‌سایت شما در حال حاضر برای کاربرانی که اتصال تلفن همراه ۳G دارند بسیار کند بارگذاری می‌شود، با استفاده از AMP می‌توانید سرعت بارگذاری فوری را افزایش دهید.

در ژوئیه ۲۰۱۸ گوگل فاش کرد که “به‌روزرسانی سرعت” در دستگاه‌های تلفن همراه برای همه کاربران منتشر می‌شود. این به‌روزرسانی در الگوریتم رتبه‌بندی به این معنی است که نتایج جستجو می‌تواند مانع از بارگذاری بسیار کند صفحات وب شود.

اگرچه تنها یک عامل رتبه‌بندی جزئی است، اما سرعت بارگذاری صفحه ممکن است پیامدهای دیگری برای عملکرد صفحه داشته باشد. اخیراً، مطالعات گوگل نشان می‌دهد که با افزایش سرعت بارگذاری یک صفحه از ۱ ثانیه به ۵ ثانیه، نرخ پرش ۹۰ درصد افزایش می‌یابد. بنابراین، حتی اگر سایت شما به اندازه کافی آهسته بارگذاری نمی‌شود تا سرعت به‌روزرسانی را راه‌اندازی کند، یک صفحه موبایل با سرعت بارگذاری سریع برای کاربران شما مفید خواهد بود.

همچنین عملکرد سرور با استفاده از AMP افزایش می‌یابد. اگر ترافیک زیادی از انواع دستگاه‌های تلفن همراه به وب‌سایت خود دریافت می‌کنید، صفحات AMP می‌توانند فشار را بر سرورهای شما کاهش دهند.

svg%3E - آیا تجربه کاربری بر سئو و رتبه بندی گوگل تاثیرگذار
است؟

توجه به بهبود سرعت و پرفرمنس سایت

در بازاریابی دیجیتال، عملکرد وب‌سایت به طور کلی به سرعت بارگیری و نمایش محتوا توسط یک صفحه وب اشاره دارد. همه اینها بخشی از تاثیر تجربه کاربری در سئو و کلید موفقیت آنلاین است.

عملکرد وب‌سایت همچنین می‌تواند به طور کلی‌تر برای اشاره به تأثیر کلی وب‌سایت بر یک تجارت مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، زمانی که بازاریابان دیجیتال در مورد عملکرد وب‌سایت صحبت می‌کنند، ما معمولاً در مورد سرعت بارگذاری یک سایت صحبت می‌کنیم.

عملکرد وب‌سایت را می‌توان با تعداد خطاهای سرور و اندازه صفحات وب دانلود‌شده اندازه‌گیری کرد. ممکن است زمان بارگذاری صفحه نیز نامیده شود. یک سایت با پاسخگویی سریع مزایای زیادی دارد، از جمله:

  • تجربه کاربری بهتر: اگر نمی‌خواهید مشتریان ناامید آن را ترک کنند، وب‌سایت شما باید سریع باشد.
  • رتبه‌بندی بالاتر: Google Page Speed Index به وب‌سایت‌های سریع‌تر با رتبه‌بندی بالاتر در نتایج جستجو پاداش می‌دهد.
  • وفاداری مشتری: هر چه خرید برای مشتریان آسان‌تر باشد، احتمال وفاداری آنها بیشتر می‌شود.
  • نرخ تبدیل بهبودیافته: عملکرد وب‌سایت می‌تواند بر نرخ تبدیل تأثیر بگذارد؛ زیرا زمان بارگذاری کندتر منجر به نرخ رها شدن بالاتر می‌شود.
  • ترافیک بهتر تلفن همراه: بازدیدکننده تلفن همراه شما نتایج سریع می‌خواهد. اگر عملکرد وب سایت تلفن همراه ضعیف باشد، احتمال زیادی وجود دارد که دیگر آنها را نبینید.

توجه به طراحی سایت

طراحی سایت و تاثیر تجربه کاربری در سئو سایت بسیار حائز اهمیت است. طراحی یک سایت مدرن و جذاب مسلماً کاربر را مجذوب خود خواهد کرد و باعث می‌شود که کاربر تصمیم بگیرد در صفحه شما باقی بماند. بهتر است در طراحی نیز با دقت عمل وارد شوید و بهترین گزینه را به نمایش بگذارید تا به رتبه برتر گوگل دست پیدا کنید.

svg%3E - آیا تجربه کاربری بر سئو و رتبه بندی گوگل تاثیرگذار
است؟

اهمیت ساختار صحیح navigation های سایت

بسیاری از مردم فکر می‌کنند ناوبری وب‌سایت فقط به مردم می‌گوید که کجا بروند و چه کاری انجام دهند. در واقع، خیلی بیشتر از این کار می‌کند. نحوه ساختار ناوبری وب‌سایت شما برای عملکرد سایت شما بسیار مهم است.

موتورهای جستجو از ناوبری وب‌سایت شما به عنوان یکی از عوامل اصلی هنگام تعیین رتبه سایت شما استفاده می‌کنند. به طور کلی، ناوبری به تبدیل و ترافیک سایت کمک می‌کند. همه چیز از ساختار منو و برگه‌های شناسایی محتوای شما تأثیر زیادی بر نحوه عملکرد وب‌سایت شما دارد، هم برای موتورهای جستجو و هم برای تجربه کاربر.

اهمیت دسترسی آسان (Accessibility) برای کاربران

دسترسی به وب به این معنی است که وب‌سایت‌ها، ابزارها و فناوری‌ها به گونه‌ای طراحی و توسعه می‌یابند که افراد دارای معلولیت بتوانند از آنها استفاده کنند. به طور خاص، افراد می‌توانند:

دسترسی به وب شامل تمام ناتوانی‌ها از جمله مواد زیر است:

  • شنوایی
  • شناختی
  • عصبی
  • فیزیکی
  • سخن، گفتار
  • دیداری

دسترسی به وب همچنین برای افراد بدون معلولیت مفید است، به عنوان مثال:

  • افرادی که از تلفن‌های همراه، ساعت‌های هوشمند، تلویزیون‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های دارای صفحه نمایش کوچک، حالت‌های ورودی مختلف و غیره استفاده می‌کنند.
  • افراد مسن با تغییر توانایی‌های ناشی از افزایش سن
  • افراد دارای «ناتوانی موقت» مانند دست شکسته یا عینک گم‌شده
  • افرادی که “محدودیت‌های موقعیتی” دارند، مانند نور شدید خورشید یا در محیطی که نمی‌توانند به صدا گوش دهند
  • افرادی که از اتصال اینترنت کند استفاده می‌کنند یا پهنای باند محدود یا گرانی دارند

svg%3E - آیا تجربه کاربری بر سئو و رتبه بندی گوگل تاثیرگذار
است؟

سخن پایانی

مجله دکتر ویز که همواره در مسیر آموزش دقیق و مفید مخاطبان خود گام برداشته، در این مقاله به بررسی تاثیر تجربه کاربری در سئو پرداخت. ما سعی کردیم تمام نکات لازمه در این زمینه را برای شما شرح دهیم تا با آشنایی و دانش کامل به امور خود در این زمینه بپردازید. اگر به دنبال دریافت آموزش‌های بیشتری هستید می‌توانید همچنان وب‌سایت آموزشی ما را دنبال کنید و از مقالات آموزشی ما بهره‌مند شوید. ما در سایت دکتر ویز خدمات سئو سایت و مشاوره سئو را نیز ارائه می‌دهیم.

سوالات متداول

 

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی