عمومی

آیا می خواهید به بزرگترین اهداف بلندمدت خود برسید؟ علم می‌گوید که از اثر وحشتناک «برآمدگی منفی» اجتناب کنید

آیا می خواهید به بزرگترین اهداف بلندمدت خود برسید؟
علم می‌گوید که از اثر وحشتناک «برآمدگی منفی» اجتناب کنید

تصور کنید می‌خواهید در این سه ماهه فروش را ۷۰ درصد افزایش دهید. پرش بزرگ، مطمئنا، اما شما فکر می کنید که می توانید آن را انجام دهید. در عوض، سه ماهه را ۶۷ درصد افزایش می‌دهید.

چه احساسی دارید؟ طبق تحقیقات که اخیراً در علوم روانشناسی منتشر شده است، شما قطعاً ناامید می‌شوید.

بدتر از آن، به احتمال بسیار کمتر احتمال دارد که با نتایج بعدی مطابقت داشته باشید — خیلی کمتر افزایش دهید سه ماهه.

اگرچه افزایش ۶۷ درصدی، یک درآمد عظیم در فروش و درآمد بود.

دلیل؟ ما تمایل داریم پیشرفتی را که انتظارات ما را برآورده نمی‌کند — صرف نظر از اینکه این پیشرفت چقدر قابل توجه بوده است — به عنوان یک شکست کامل در نظر می‌گیریم. روانشناسان آن را اثر توده‌ای منفی می‌نامند، که وقتی از اصلاحات قطعی کوتاهی می‌کند، دستاوردها را نادیده می‌گیرد – علی‌رغم تفاوت‌هایی که در بهبود وجود دارد.

بگویید. به نظر می رسد هرگز نمی توانید پولی پس انداز کنید، و این ماه یک هدف بزرگ تعیین کرده اید: می خواهید ۱۰۰۰ دلار پس انداز کنید. به اندازه کافی عجیب، چه ۹۰۰ دلار پس انداز کنید، چه ۶۰۰ دلار، یا «فقط» ۳۰۰ دلار، همه چیز یکسان است: مثل اینکه شکست خوردید. حتی اگر ۳۰۰ دلار خوب است، ۶۰۰ دلار بهتر است، و ۹۰۰ دلار بسیار عالی است – به خصوص با توجه به اینکه قبلاً هرگز نتوانسته اید پولی را کنار بگذارید. تفاوت در جایی که شروع کردید و آنچه انجام دادید بسیار زیاد است.

اما به نظر بزرگ نیست، زیرا شما این کار را نکردید. به هدف ۱۰۰۰ دلاری خود برسید.

و این بدان معناست که احتمال اینکه ماه آینده پس انداز کنید کمتر است: به عنوان محققان می‌نویسند،
“وقتی تلاش‌ها برای ریشه‌کن کردن یک مشکل با شکست مواجه می‌شوند، ممکن است افراد کوچک‌تر اما مهم را نادیده بگیرند. مراحلی که بوده و هنوز هم می توان انجام داد.”

به همین دلیل است که افرادی که تصمیم می گیرند ۱۰ پوند در ۳۰ روز کاهش دهند (که می تواند انجام شود) اما “فقط” موفق به انجام از دست دادن هشت احساس شکست خوردن — و احتمال کمتری دارد که سالم‌تر غذا بخورید و بیشتر ورزش کنید.

این موضوع در مورد sc جهانی تر ale از کسی بپرسید که ماموریتش این است که مطمئن شود همه افراد در جهان می توانند بخوانند و بنویسند اگر از پیشرفت انجام شده راضی هستند، و احتمالاً نه می گویند.

اگرچه در سال ۱۸۲۰ از هر ۱۰ نفر فقط یک نفر قادر به خواندن بود، و امروزه نزدیک از هر ۱۰ نفر، ۹ نفر قادر به خواندن هستند. (و در میان جمعیت جوان امروزی، این شانس بسیار بالاتر است زیرا بسیاری از جمعیت بی سواد امروزی نسبتاً قدیم.)

هنوز ، وقتی هدف شما ۱۰۰ درصد سواد است، مطمئناً چنین احساسی ندارید.

داستان دو نمودار

بنابراین چگونه می‌توانید با تأثیر برآمدگی منفی مبارزه کنید؟ چگونه می توانید به شکست در رسیدن به یک هدف – به ویژه یک هدف بزرگ – از احساس شکست کامل ادامه دهید؟

کلید این است که به جلو و عقب نگاه کردن اندازه گیری خود در برابر یک هدف مشخصا ارزشمند است. تلاش برای رسیدن به یک هدف، ارزیابی پیشرفت شما به سمت آن هدف برای اصلاح رویکرد، استراتژی‌ها، فعالیت‌های روزانه‌تان – اهداف از این جهت ارزشمند هستند که فرآیندی را که برای رسیدن به آن هدف ایجاد می‌کنید، آگاه می‌کنند.

اگر ندانید کجا می روید، نمی توانید تصمیم بگیرید که چگونه به آنجا برسید.

بنابراین قطعاً خود را با هدف خود بسنجید.

اما همچنین مطمئن شوید که به گذشته نگاه کنید و ببینید چقدر پیشرفت کرده اید.

اگر هدف شما افزایش فروش تا ۷۰ درصد بود و «فقط» به ۶۷ درصد رسیدید. ، هنوز: شما کسب و کار خود را به میزان قابل توجهی رشد داده اید. اگر امیدوار بودید ۱۰ پوند وزن کم کنید اما “فقط” هشت پوند از دست دادید، باز هم: مقدار قابل توجهی وزن از دست داده اید. اگر هدف شما سواد کامل است، و شما “فقط” نرخ را ۱ درصد افزایش داده اید، باز هم: این یک افزایش عمده در سواد است.

با نگاهی به گذشته، موفقیت شما مطلق است: به طور چشمگیری کسب و کار خود را رشد دادید. خیلی لاغرتر شدی شما به ۷۹ میلیون نفر کمک کردید خواندن و نوشتن بیاموزند.

از اهداف خود برای اطلاع رسانی به فرآیندهای خود استفاده کنید. از اهداف خود برای پیگیری پیشرفت خود و اصلاح هوشمند دوره استفاده کنید. خودتان را با اهدافتان بسنجید.

اما فراموش نکنید که به گذشته نگاه کنید و خودتان را با پیشرفتی که به دست آورده‌اید بسنجید، به خصوص اگر تلاش‌هایتان به اهدافتان نرسد. . شکست در رسیدن به یک هدف، فقط شکست دادن یک هدف دلخواه — و احتمالاً همیشه غیرقابل دسترسی است.

پیشرفت واقعی است. پیشرفت محسوس است. پیشرفت، هر چقدر هم کوچک باشد، دستاوردی است که باید به آن افتخار کرد — و از آن به عنوان انگیزه ای برای ادامه پیشرفت استفاده کرد.

از آنجا که نقاط عطف سرگرم کننده هستند، اما آنچه در نهایت به کجا ختم می شود، مهم است.

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی