عمومیمقالات

چگونه خشم می تواند کل روز شما را تحت تاثیر قرار دهد

چگونه خشم می تواند کل روز شما را تحت تاثیر قرار دهد

من از اول صبح چک کردن اخبار را متوقف کردم. در واقع، من به هیچ رسانه اجتماعی نگاه نمی‌کنم (و فقط گاهی اوقات ایمیلم را مرور می‌کنم) قبل از اینکه فهرستی طولانی از کارهای صبح را بررسی کنم که برای من تنظیم می‌کند برای یک روز پربار. تختخوابم را مرتب می‌کنم، صبحانه می‌خورم، ویتامین‌هایم را مصرف می‌کنم، کمی ورزش می‌کنم، مدتی را با بچه‌هایم می‌گذرانم و چیزهایی را که می‌خواهم در روز انجام دهم، می‌نویسم.

چرا صبح تلفنم را چک نکردم

این به سادگی نیست بنابراین من روز خود را با عادات سالم—اگرچه این بخشی از آن است. حتی این هم نیست که بخواهم از تماشای صفحه نمایش در صبح خودداری کنم – همچنین ایده بدی نیست. دلیل دوری از کامپیوتر و گوشی هوشمندم چیست؟ برای اجتناب از خشم و ناامیدی که صبح‌ها را پس از خواندن یک تیتر سیاسی وحشتناک دیگر یا مشاهده هجوم خشم و بدبینی در فیس‌بوک تحت الشعاع قرار می‌داد. داشتن این نوع منفی بافی که اول صبح با شما روبرو می شود راهی برای بیدار شدن نیست. احساس می‌کردم تمام دنیا ساعت ۶ صبح مشت کرده‌اند. حتی اگر دستکش‌هایم را نبستم، آدرنالین همچنان در وجودم بالا می‌رفت.

در واقع، حتی مدت‌ها پس از اینکه طعمه کلیک خشم‌انگیز از ذهن من خارج شد، اثرات آن هنوز قابل توجه بود. من در طول روز تحریک پذیر خواهم بود. من حتی زمانی که به خوبی می دانستم که بعداً پشیمان خواهم شد، انتخاب های غذایی بدی انجام می دادم. بدون اخطار به بچه هایم ضربه می زدم و خودم را با این طغیان غافلگیر می کردم. من هرگز نتوانستم به طور دقیق تشخیص دهم که چه چیزی باعث ناراحتی من شده است تا زمانی که تصمیم گرفتم در رسانه های اجتماعی استراحت کنید. اینطور نبود که در سمت اشتباهی از تخت بیدار شده بودم. این بود که قبل از اینکه کاملاً بیدار شوم، به سمت آیفون خود می چرخیدم و پیمایش می کردم.

اثرات منفی خشم در روز شما

این عصبانیت می تواند خیلی بیشتر از آنچه فکر می کنید روی شما تأثیر بگذارد. از دست دادن زنگ ساعت در صبح، پیمایش در اخبار، نشستن در ترافیک خشم انگیز در رفت و آمد شما. چیزهای زیادی وجود دارند که پتانسیل خشم را دارند. این عصبانیت می تواند بر انواع تصمیماتی که انتخاب می کنید تأثیر بگذارد.

مطالعه ۲۰۲۱ منتشر شد در Frontiers in Neuroscienceبه تأثیرات خشم و غم و اندوه بر تصمیمات بین زمانی توجه کرد (تصمیماتی که “از مردم می خواهند که بین هزینه ها و منافعی که در مقاطع زمانی مختلف اتفاق می افتد معاوضه کنند”). در آن، محققان دریافتند که خشم افراد را به سمت ترجیح دادن پاداش های فوری سوق نمی دهد. بلکه باعث شد برای به تأخیر انداختن رضایت برای پاداش های بالاتر. محققان بر این باورند که «احساس اطمینان و پتانسیل بالای مقابله‌ای ناشی از عصبانیت می‌تواند افراد را وادار کند که با وسوسه پاداش‌های فوری، به جای پاداش‌های تاخیری، مبارزه کنند، اطمینانی که ممکن است منجر به مشکلاتی در مسیر شود. اگر عصبانیت انگیزه انتخاب‌های شما باشد و به دنبال پاداش‌های بالاتری باشید که بعداً برآورده می‌شوند، چه مدت برای مقابله با عواقب آن باقی خواهید ماند. این عواقب چه می تواند باشد؟

جلوگیری از اثرات خشم

البته، هیچ راهی برای جلوگیری از عصبانیت یا تأثیر آن بر تصمیمات ما وجود ندارد. یک مقاله NPR 2019 به یک “نظرسنجی NPR-IBM Watson Health” اشاره می کند که نشان می دهد “حدود ۸۴٪ از افراد مورد بررسی گفتند که آمریکایی ها امروز در مقایسه با یک نسل پیش.» نه تنها این، بلکه «۴۲ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که در سال گذشته عصبانی‌تر از زمان گذشته بودند». در مجموع ۷۱ درصد از این شرکت‌کنندگان حداقل گاهی از اخبار خشمگین می‌شدند و ۱۸ درصد از شرکت‌کنندگان زیر ۳۵ سال «اغلب هنگام استفاده از رسانه‌های اجتماعی عصبانی بودند».

بنابراین، اگر محرک‌های خشم در اطراف ما هستند، چگونه با نیروی خشم مبارزه کنیم تا به طور بالقوه به تصمیمات ما و روز ما آسیب نرساند؟

می‌توانیم با قرار دادن خود در معرض عناصر کمتر خشم‌انگیز شروع کنیم. در صورت نیاز آن دکمه unfollow را بزنید. برای مدتی از توییتر خارج شوید. کاهش مصرف رسانه هایی که ما را عصبانی می کند مهم است. اما وقتی عصبانیت بدون هشدار به شما حمله می کند، به استراحت کمک می کند تا خود را آرام کنید. مراقبه‌ی ذهن آگاهی (روشی که من استفاده می‌کنم) می‌تواند یک تغییر کلی در حفظ بازی باشد اثرات پایدار خشم در خلیج می‌توانید از برنامه‌ای مانند Headspace استفاده کنید یا اگر وضعیت عاطفی هنوز متزلزل است. بازگشت به زمان حال قبل از اینکه به جلو بروید می تواند ذهن شما را پاک کند و به شما کمک کند مطمئن شوید که بهترین تصمیمات را در بلندمدت می گیرید.

این مقاله در ژانویه ۲۰۱۸ منتشر شده و به روز شده است. عکس توسط gpointstudio/Shutterstock

Gemma Hartley 150x150 - چگونه خشم می تواند کل روز شما را تحت تاثیر قرار دهد

جما هارتلی یک نویسنده مستقل تمام وقت است که در رنو، نوادا زندگی می کند. آثار او در واشنگتن پست، CNBC، Glamour، Women’s Health، Redbook و موارد دیگر ظاهر شده است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی