عمومی

AudioCraft: ابزار هوش مصنوعی که صدا و موسیقی را متحول می کند نسل

AudioCraft: ابزار هوش مصنوعی که صدا و موسیقی را متحول می کند
نسل

AudioCraft یک ابزار هوش مصنوعی مولد است که مرزهای ایجاد صدا و موسیقی را دوباره تعریف می کند. این ابزار پیشرفته که برای طیف وسیعی از برنامه‌ها، از موسیقی متن تبلیغات اینستاگرام گرفته تا آهنگ‌سازی حرفه‌ای، صدایی با کیفیت بالا و واقعی را بر اساس پیام‌های متنی تولید می‌کند.

AudioCraft سه‌گانه‌ای از مدل‌های هوش مصنوعی است: MusicGen ، AudioGen و EnCodec. MusicGen که با موسیقی متا و دارای مجوز خاص توسعه یافته است، موسیقی را از ورودی های متنی تولید می کند، در حالی که AudioGen، آموزش دیده بر روی جلوه های صوتی در دسترس عموم، صدا را از اعلان های مشابه تولید می کند.

رونمایی اخیر از نسخه پیشرفته رمزگشای EnCodec یک گام مهم به جلو را نشان می دهد و تولید موسیقی برتر را با مصنوعات کمتری امکان پذیر می کند. علاوه بر این، مدل‌های AudioGen از قبل آموزش‌دیده‌شده اکنون در دسترس هستند که ایجاد صداها و جلوه‌های محیطی مانند پارس سگ‌ها، بوق ماشین یا صدای پا را که روی یک کف چوبی پخش می‌شود، تسهیل می‌کند.

کلیه وزن ها و کدهای مدل AudioCraft منتشر شده است. با این ابتکار، توسعه دهندگان امیدوارند که زمینه صوتی و موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی را پیش ببرند و برای اولین بار به محققان و پزشکان به طور یکسان به این ابزارها دسترسی داشته باشند و آنها را قادر می سازد تا مدل های خود را بر اساس مجموعه داده های خود آموزش دهند.

هوش مصنوعی مولد مدت‌هاست که بر تصاویر، ویدیوها و متن‌ها تأثیر داشته است، اما کاربرد صوتی آن به دلیل پیچیدگی‌های موجود، عقب مانده است. ایجاد صدای با وفاداری بالا مستلزم مدل‌سازی دقیق سیگنال‌ها و الگوهای پیچیده در مقیاس‌های مختلف است. موسیقی، به‌ویژه، با ملیله‌ای غنی از الگوهای محلی و دوربرد و ساختار جهانی موسیقی که شامل سازهای متعددی است، چالش مهمی را به وجود می‌آورد.

مدل‌های خانواده AudioCraft می‌توانند صدایی با کیفیت برتر را با صدای بلند تولید کنند. سازگاری مدت با حفظ سهولت استفاده. در مقایسه با مدل‌های صوتی مولد قبلی، AudioCraft طراحی کلی را ساده می‌کند و کاربران را دعوت می‌کند تا مدل‌های توسعه‌یافته متا را کشف کنند و آنها را به توسعه مدل‌های خود تشویق می‌کند.

قابلیت‌های متنوع AudioCraft شامل موسیقی، صدا، فشرده‌سازی و تولید می‌شود و اینها را یکپارچه می‌کند. عناصر در یک پلت فرم یکپارچه قابلیت استفاده مجدد و انعطاف‌پذیری آن، آن را به ابزاری ارزشمند برای کسانی تبدیل می‌کند که به دنبال بهبود تولیدکننده‌های صدا، توسعه الگوریتم‌های فشرده‌سازی نوآورانه یا ایجاد مولدهای موسیقی پیچیده هستند.

با منبع‌دهی باز این مدل‌ها، AudioCraft پایه محکمی برای نوآوری‌های آینده ایجاد می‌کند. در تولید صدا و موسیقی، فرآیندی که بدون شک این فناوری نوآورانه آن را متحول خواهد کرد. سازندگان AudioCraft MusicGen را به‌عنوان شکل جدیدی از ابزاری با پتانسیل ایجاد انقلابی در ترکیب موسیقی به همان روشی که سینت سایزرها دهه‌ها پیش انجام می‌دادند، تصور می‌کنند.

به‌عنوان ابزاری هم برای نوازندگان حرفه‌ای و هم برای طراحان صدا، AudioCraft ابزار جدیدی را باز می‌کند. راه هایی برای خلاقیت و الهام این فناوری طوفان فکری و تکرار سریع روی ترکیب‌ها را تسهیل می‌کند و دیدگاه تازه‌ای در ایجاد صدا ارائه می‌دهد. با AudioCraft، جهان منتظر خلاقیت های جدید و پر جنب و جوشی است که کاربران می سازند.

برای آخرین مورد، ما را در اخبار Google.

تصویر: Fb


منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی