خبر

استقبال وزارت صمت از توان تولید داخل مواد اولیه شوینده‌ها

استقبال وزارت صمت از توان تولید داخل مواد اولیه
شوینده‌ها

به گزارش بازار، محسن صفدری مدیرکل دفتر شیمیایی و پلیمری وزارت صمت گفت: سالاانه حدود ۵۰ هزار تن الکل چرب که پایه‌ای گیاهی دارد و به عنوان ماده اولیه در تولید شوینده‌ها شناخته می‌شود از کشورهای جنوب شرق آسیا به ویژه مالزی وارد می‌شود.

وی افزود: این ماده وارداتی به عنوان ماده اولیه اصلی صنایع شوینده به خصوص پودرشوینده، مایع ظرفشویی، لباس شویی و دستشویی محسوب می‌شود که به صورت ۱۰۰ درصدی به آن وابستگی داریم.

صفدری ادامه داد: نوسانات قیمتی این نوع مواد اولیه شوینده‌ها در سال‌های اخیر نشان از کاهش قیمت جهانی داشته است طوری که قیمت هر تن آن از سه هزار و ۳۰۰ دلار در سال گذشته امسال به کمتر از هزار و ۴۰۰ دلار رسیده است.

مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت اضافه کرد: اگر قیمت هر تن مواد اولیه را هزار و ۴۰۰ دلار محاسبه کنیم، سالانه ۷۰ تا ۸۰ میلیون دلار، نیاز به واردات این محصول و خروج ارز از کشور داریم.

وی افزود: از طرفی مواد اولیه الکل شیمایی که یک نوع از مواد اولیه شوینده‌ها است در کشور وجود دارد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای مواد اولیه الکل‌های چرب گیاهی وارداتی باشد.

صفدری ادامه داد: طبق برآوردهایی که برخی از شرکت‌های تولیدی در نظر گرفته اند با حدود ۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری می‌توان نیاز داخلی را به مواد اولیه وارداتی شوینده ها، برطرف کرد.

مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت گفت: از صنعتگران و واحدهای تولیدی که امکانات مالی و فنی برای تولید مواد اولیه محصولات شوینده در کشور دارند دعوت می‌کنیم تا مطالعات شان را در اختیار وزارت صمت قرار دهند و ما هم با اختیاراتی که داریم در بحث مجوزها و معرفی به بانک برای تامین مالی، موضوعات را پیگیری کنیم تا بتوانیم از خروج ارز جلوگیری و به عرصه صادرات این محصول ورود کنیم.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی