عمومی

وقتی تمایلی به انجام کاری ندارید چه کاری انجام دهید

وقتی تمایلی به انجام کاری ندارید چه کاری انجام دهید

در تمام تعاملاتم با مردم، هرگز کسی را پیدا نکردم، صرف نظر از سطح موفقیتش، که گاهی اوقات خود را به سادگی نمی‌خواهد کارهایی را که نیاز دارد انجام دهد. این بخشی از طبیعت انسان است که مواقعی وجود داشته باشد که علیرغم تمام کارهایی که باید انجام دهیم – و حتی میل به انجام آنها – متوجه می شویم که مایل به انجام هیچ کاری نیستیم. آنچه که افراد موفق را از کسانی که وضعیت موجود را حفظ می کنند جدا می کند، کاری است که ما در آن لحظات بسیار مهم در زمان انجام می دهیم. وقتی تصمیم می گیریم، افراد موفق انتخاب می کنند انگیزه درونی را بیابند الف> که ما را قادر می‌سازد تا از رضایت خود غلبه کنیم و در عمل ادامه دهیم. من متوجه می شوم که من به طور منظم با این موضوع در زندگی خود مواجه می شوم، بنابراین استراتژی های موفقیت زیر صرفاً تکنیک های آسمانی نیستند، بلکه راه های اثبات شده ای هستند برای اینکه خود را وادار به بلند شدن و رفتن کنید حتی زمانی که تمایل به انجام کاری ندارید. .

صادقانه ارزیابی کنید که آیا به استراحت نیاز دارید یا نه.

این معمولاً اولین کاری است که وقتی متوجه می شوم نمی خواهم به یک عمل خاص برسم، انجام می دهم. واقعیت این است که گاهی اوقات ما بسیار سخت کار می‌کنیم و بی‌حالی که احساس می‌کنیم واقعاً بدن و احساسات ماست که به ما می‌گویند که ما به سادگی نیاز به استراحت دارد. اینجاست که صداقت فکری واقعی می‌طلبد، زیرا گاهی حتی زمانی که نیازی به استراحت نداریم، ذهن ما همچنان به ما می‌گوید که انجام می‌دهیم – و گاهی اوقات واقعاً به استراحت نیاز داریم.

من مثال خوبی برای شما می زنم—من به خصوص ورزش کردن را دوست ندارم، اما تقریباً هر روز این کار را انجام می دهم. گاهی اوقات قبل از رفتن به باشگاه، خودم را به این فکر می‌کنم که چگونه نمی‌خواهم بروم. بیشتر اوقات من فقط احساس تنبلی می کنم. با این حال، گاهی اوقات متوجه می شوم که بدنم به استراحت نیاز دارد. بنابراین هر از گاهی، یک یا دو روز از تمرین کردن استراحت خواهم کرد. فواید این دو چیز است: یکی، بدن من استراحت می کند تا خود را بازسازی کند. دوم، بعد از یکی دو روز، شروع به از دست دادن تمریناتم می کنم و مشتاقانه منتظر بازگشت به باشگاه هستم.

به عنوان مثال دیگر—شاید شما فروشنده ای هستید که به مدت یک هفته مستمر، شبانه روز با مشتریان تماس گرفته است. شما یک روز صبح از خواب بیدار می شوید و دیگر حوصله انجام آن را ندارید. برای اینکه به خود فرصت استراحت بدهید، صبح استراحت کنید. به یک کافی شاپ بروید و روزنامه را بخوانید. به محدوده رانندگی بروید و چند توپ گلف بزنید. یک استراحت کنید و سپس به آن برگردید!

کوچک شروع کنید.

من در مرحله‌ای از برنامه تمرینی خود هستم که یک روز معمولی برای من شامل ۳۰ تا ۴۵ دقیقه ورزش هوازی و حدود ۳۰ دقیقه وزنه‌برداری است. بنابراین وقتی می بینم که نمی خواهم بلند شوم و به باشگاه بروم، گاهی اوقات تعهد می کنم که بروم و فقط یک تمرین کوچکتر انجام دهم. به جای اینکه تصمیم بگیرم که نروم، متعهد می شوم که ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ورزش هوازی و ۱۵ تا ۳۰ دقیقه وزنه برداری انجام دهم. این به دو دلیل سودمند است. یکی، من در واقع آن روز کمی ورزش می کنم. و دوم، وقتی نمی‌خواهم به سمت عمل حرکت کنم، من را از وارد شدن به چرخه تسلیم باز می‌دارد.

شاید شما نویسنده‌ای هستید که نمی‌خواهید امروز بنویسید. به جای روز طولانی نوشتن که برنامه ریزی کرده بودید، تصمیم بگیرید که حداقل چند مقاله جدید را تشریح کنید. شما هنوز مقداری کار را انجام خواهید داد، و پس از آن ممکن است متوجه شوید که در نهایت خود را در حال و هوای نوشتن قرار داده اید.

روال خود را تغییر دهید.

من متوجه شده ام که چیزی که ذهن من را سالم نگه می‌دارد بیشترین کالری‌ها را می‌سوزاند، مانند انجام هر روز ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی تردمیل. حالا اجازه دهید خیلی رک بگویم: من دویدن روی تردمیل را بسیار کسل کننده می دانم. معمولاً می‌توانم خودم را مجبور به انجام آن کنم، اما گاهی اوقات نیاز دارم که روال خود را تغییر دهم. بنابراین به جای ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی تردمیل، تمرینات هوازی خود را به چندین قسمت تقسیم می کنم. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی تردمیل، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در چرخه دراز کشیدن، ۵ تا ۱۰ دقیقه با دستگاه پارویی، ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پله پله و سپس به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه به تردمیل برمی گردم. من هنوز ورزش می کنم، اما خیلی کمتر حوصله ام سر می رود.

در عوض، شاید شما در حال ساخت و ساز هستید و یک هفته است که روی لوله کشی کار می کنید و یکنواخت می شود. امروز لوله کشی را انجام ندهید! برو کادر داخل دفتر.

به خودتان پاداش دهید.

یک راه که من برای انجام کاری به خودم انگیزه می دهم وقتی حوصله انجام آن را ندارم این است که به خودم بگویم اگر کاری را که باید انجام دهم، به خودم پاداش کوچکی می دهم. به عنوان مثال، ممکن است به خودم بگویم اگر بلند شوم و به باشگاه بروم، می‌توانم ۵ تا ۱۰ دقیقه از ورزش تردمیل خود را کنار بگذارم، که روتین تمرینی من را کوتاه‌تر می‌کند و به خودم اجازه می‌دهم چند دقیقه در جکوزی بنشینم. دقیقه اضافی هی، کار می کند!

شاید شما یک دلال وام مسکن هستید که احساس خوابیدن در خانه دارید. به خود بگویید که بعد از بسته شدن سه وام مسکن بعدی، فرزندان خود را به نمایشگاه یا همسرتان را به سینما خواهید برد. شاید با دوستان قدیمی خود یک شب در شهر بگذرانید.

عمل را با لذت به جای درد وصل کنید.

روانشناسان مدتهاست به ما گفته اند اینکه ما انسانها تمایل داریم هر عملی را با لذت یا درد مرتبط کنیم. تونی رابینز با چیزی که او آن را «تداعی‌های عصبی» می‌نامد، این موضوع را بیش از پیش محبوب کرده است. هنگامی که خود را فاقد انگیزه می بینیم، این احتمال وجود دارد که عملی را که به آن فکر می کنیم به جای لذت، با درد مرتبط می کنیم. به عنوان مثال، وقتی در نظر دارم در هر روز به باشگاه سلامتی نروم، معمولاً رفتن و ورزش کردن را با نداشتن وقت، درد ورزش و وزنه‌برداری یا کسالت دویدن طولانی مدت روی تردمیل همراه می‌کنم. دوره زمانی. کاری که می توانم برای ارتباط مجدد انجام دهم این است که به خودم یادآوری کنم که با وارد شدن به ورزش و انجام تمریناتم احساس بهتری نسبت به خودم داشته باشم، وزن کم می کنم و بیشتر عمر خواهم کرد. این برای من لذت می آورد. وقتی شروع به پخش این نوع نوارها در ذهن خود می کنیم، نیروی محرک درونی خود را آزاد می کنیم و نگرش خود را تغییر می دهیم در مورد اقدامی که در نظر داریم.

شاید شما مشاوری هستید که واقعاً نمی‌خواهید روز خود را صرف گوش دادن به صحبت‌های مردم کنید. ارتباط شما ممکن است این باشد که خسته کننده خواهد بود، یا اینکه در حالی که بیرون آفتابی است در داخل خواهید بود. در عوض، خود را دوباره با حقیقت موضوع مرتبط کنید: کسی به دلیل مراقبت و نگرانی شما وضعیت بهتری خواهد داشت. به مشتریان خود فکر کنید، پیشرفتی که اخیراً انجام داده اند و چگونه شما بخشی از آن بوده اید.

این مقاله در ژوئن ۲۰۰۹ منتشر شده و به روز شده است. عکس از G-Stock Studio/Shutterstock 

Trendsetters Leaderboard 728 x 90 - وقتی تمایلی به انجام کاری ندارید چه کاری انجام دهید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی