خبر

ثبت‌نام وام ودیعه مسکن چه زمانی آغاز می‌شود؟

ثبت‌نام وام ودیعه مسکن چه زمانی آغاز می‌شود؟

354573 613 - ثبت‌نام وام ودیعه مسکن چه زمانی آغاز می‌شود؟

اقتصاد۲۴- ثبت‌نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۱ هنوز آغاز نشده است. هفته گذشته، عاقبت شورای عالی پول و اعتبار تکلیف این وام را روشن کرد، اما هنوز امکان ثبت‌نام متقاضیان این تسهیلات وجود ندارد.

برابر مصوبه اخیر شورای عالی پول و اعتبار، مستاجران تهرانیِ واجد شرایط می‌توانند در سال جاری تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام دریافت کنند. سقف مبلغ این تسهیلات برای مستاجران مقیم مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر به ترتیب ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان است.

نام‌نویسی از متقاضیان این وام بر عهده وزارت راه و شهرسازی است، اما با این حال هنوز درگاه ثبت‌نامی این وزارتخانه به روی متقاضیان بسته است.

درگاه وام ودیعه مسکن کی باز می‌شود؟

پیگیری‌ها از وزارت مسکن و شهرسازی نشان می‌دهد که سامانه اینترنتی این وزارتخانه مشکلی برای نام‌نویسی از متقاضیان ندارد و همه منتظر اعلام بانک مرکزی هستند.


بیشتر بخوانید: هشدار به مردم در مورد آگهی‌های پیش‌فروش خانه


به بیان دیگر متقاضیان واجد شرایط، در نهایت میان بانک‌های عامل مختلف تقسیم می‌شوند. تخصیص سهیمه متقاضیان هرکدام از بانک‌ها نیز با بانک مرکزی است. در نتیجه تا زمانی که این نهاد چراغ سبز نشان ندهد، نام‌نویسی از متقاضیان شدنی نیست.

مطابق این توضیحات میان شبکه بانکی و دستگاه‌های دولتی مثل وزارت مسکن و شهرسازی، یک کارتابل مشترک وجود دارد. در طرح‌هایی مثل ثبت‌نام وام ودیعه مسکن بانک مرکزی باید از طریق این کارتابل مشترک، متقاضیان واجد شرایط را به بانک عامل مربوط معرفی کند.

مادامی که این اتفاق نیافتد، وضعیت متقاضیان نامعلوم است و هیچ پیامکی برای معرفی به بانک ارسال نمی‌شود.

در نهایت اینکه وزارت راه وشهرسازی از بابت نام‌نویسی متقاضیان وام ودیعه مسکن جدید هیچ مشکلی ندارد و منتظر است تا بانک مرکزی بر اساس مصوبه اخیر شورای عالی پول و اعتبار، دستورالعمل نهایی را صادر کند تا نام‌نویسی از متقاضیان هرچه زودتر آغاز شود.

از طرف دیگر، پیگیری تجارت نیوز از بانک مرکزی نیز به این نتیجه رسید که شرایط نام‌نویسی از متقاضیان تا هفته آینده فراهم می‌شود.

همه این‌ها در حالی است که طولانی شدن زمان تصویب و ابلاغ پرداخت وام ودیعه مسکن به برخی شبهات نیز دامن زد، مثلا اینکه شاید پراخت این تسهیلات نیز مانند تسهیلات مربوط به وام فرزندآوری تابع برنامه‌های جوانی جمعیت و حمایت از خانواده باشد، موضوعی که به خودیِ خود بعید است صحت داشته باشد.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی