خبر

آغاز انتشار صورت مالی شرکت‌های دولتی در کدال

آغاز انتشار صورت مالی شرکت‌های دولتی در کدال

342774 803 - آغاز انتشار صورت مالی شرکت‌های دولتی در کدال

اقتصاد۲۴– از روز گذشته، ۲۹ فروردین ماه، بسیاری از شرکت‌های دولتی برای اولین بار صورت‌های مالی سال‌های ۹۸ و ۹۹ خود را به صورت عمومی در سامانه کدال منتشر کردند.
در میان اطلاعیه‌های منتشر شده، در این سامانه، نام شرکت‌هایی از جمله شرکت‌های آب، برق و گاز استانی، شرکت‌های خدمات بازرگانی، پالایشگاه‌ها، مناطق ویژه اقتصادی، شهرک‌های صنعتی، ایمیدرو، راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ارتباطات زیرساخت، فرودگاه امام خمینی، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و بسیاری دیگر از شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و بزرگان صنعت نفت و حفاری ایران به چشم می‌خورد.
روند افشای صورت مالی شرکت‌های دولتی، از شهریور ماه سال گذشته و پس از اعلام سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد آغاز شد. خاندوزی این اقدام را در راستای افزایش نظارت‌های عمومی بر عملکرد شرکت‌های دولتی و بهبود عملکرد آن‌ها دانسته بود.در اولین مرحله این اقدام، شرکت‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد از جمله، سازمان خصوصی سازی، سازمان حسابرسی و بانک‌های دولتی، صورت‌های مالی خود را افشا کردند و به نظر می‌رسد که اطلاعیه‌های این روز‌های شرکت‌های دولتی در سامانه کدال، از آغاز دور دوم شفاف‌سازی عملکرد دولت خبر دارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی