عمومی

علم می گوید هر چه بیشتر از این بدهی، شادتر خواهی بود باش (نکته: پول نیست)

علم می گوید هر چه بیشتر از این بدهی، شادتر خواهی بود
باش (نکته: پول نیست)

اجازه دهید درباره جیسون به شما بگویم.

جیسون تیمی متشکل از ۱۵ نفر را رهبری می‌کند و به خود می‌بالد که بسیار سازنده است. او قبل از سحر بیدار است و از یک روال سختگیرانه پیروی می کند و قبل از اینکه بقیه اعضای خانواده از رختخواب بیرون بیایند به دفتر می رود. در طول روز، او به اکثر ایمیل‌ها و پیام‌های Slack در عرض چند دقیقه پاسخ می‌دهد و قبل از رفتن به خانه، یک روز طولانی کار می‌کند.

اما همه اعضای تیم جیسون سبک مدیریت او را دوست ندارند.

یکی از اعضای تیم می‌گوید: «او هرگز برای صحبت کردن در دسترس نیست. “ایمیل ها یک چیز هستند…اما گفتگوی رو در رو تقریبا غیرممکن است. او خیلی سرش شلوغ است.”

اخیراً، جیسون قیامت داشت . پس از کمی تأمل در خود، او متوجه شد که هدیه ای ارزشمند را در دست گرفته است، هدیه ای که باید آن را با دیگران به اشتراک بگذارد.

وقت گذاشتن به دیگران راهی ساده است که می‌توانید از روابطتان بیشتر بهره ببرید، که یکی از مزایای کلیدی هوش عاطفی است، توانایی درک و مدیریت احساسات. بیایید توضیح دهیم که چرا زمان با ارزش‌تر از پول است، تحقیقات درباره اهدای وقت خود چه می‌گوید، و چگونه انجام این کار می‌تواند به شما کمک کند شادی بیشتری را تجربه کنید.

(اگر اصل “هدیه زمان” را ارزشمند می دانید، ممکن است به دوره هوش هیجانی من علاقه مند شوید که شامل ۲۰ قانون دیگر است که به شما کمک می کند. هوش هیجانی خود را توسعه می‌دهید. این دوره را در اینجا ببینید.)

چگونه دادن وقت خود به دیگران باعث افزایش شادی و مشارکت می شود

“گرانبهاترین منبعی که همه ما داریم این است زمان،” استیو جابز معروف است. حق با اونه، البته؛ همیشه پول بیشتری برای بدست آوردن وجود دارد. اما زمان محدود است. به محض اینکه از بین رفت، دیگر از بین می رود.

به همین دلیل است که وقتی صحبت از گذراندن وقت می شود، بسیار مهم است که با نیت زندگی کنید. در عصری که به نظر می رسد همه چیز برای جلب توجه شما در حال مبارزه است، صرف وقت به روش هایی که بعداً پشیمان خواهید شد بسیار آسان است. در مقابل، وقتی وقت خود را با دیگران به اشتراک می گذارید، به آنها احساس ارزشمندی می کنید. این منجر به روابط قوی‌تر و عمیق‌تر می‌شود… که به نوبه خود منجر به احساس مشارکت بیشتر و شادی می‌شود.

تحقیقاتی برای پشتیبانی از این موضوع وجود دارد.

به عنوان مثال، شرکت تحقیقاتی گالوپ کشف کرد که احتمال اینکه کارمندانی که مدیران آنها جلسات منظمی با آنها داشته باشند، تقریباً سه برابر بیشتر از همتایانشان در محل کار مشغول هستند. جلسات منظم کارمندانی که ارتباط روزانه با مدیران خود داشتند بیشترین مشارکت را داشتند.

اما پاسخ دادن به ایمیل ها یک چیز است. نشان دادن علاقه شخصی دیگر است. مطالعه گالوپ همچنین نشان داد که کارمندان نه تنها در مورد نقش‌ها و مسئولیت‌های خود، بلکه در زندگی خارج از محل کار نیز به ارتباطات اهمیت می‌دهند.

البته این نوع سرمایه گذاری زمان بر است. اما وقت آن است که به خوبی سپری شود.

اما در مورد زندگی شخصی ما چه می شود؟

در یک مطالعه انجام شده توسط روانشناسان در دانشگاه زوریخ، از شرکت کنندگان خواسته شد تا در طول یک هفته با سه نفری که به آنها اهمیت می دادند ملاقات کنند تا به آنها “هدیه ای از زمان” بدهند. (هدیه باید بیشتر از زمانی باشد که به طور معمول برای هر فرد صرف می کنند). در مقایسه با گروه دیگری که در مورد خاطرات خود در یک مجله روزانه می نوشتند، «زمان دهندگان» خوشحالی بیشتری را گزارش کردند. هر چه مدت طولانی‌تر تمرین را ادامه دادند، خوشحالی بیشتری را گزارش کردند.

شما هم می‌توانید همین کار را انجام دهید.

این هفته، چرا برای هدیه زمان خود برنامه ریزی نمی کنید؟ به سادگی شخصی را انتخاب کنید که می خواهید مقداری از زمان خود را به او اختصاص دهید و سپس برنامه ریزی کنید تا کاری را با آن شخص انجام دهید که به طور معمول انجام نمی دهید.

دعوت کردن شخصی برای صرف غذا یا حتی صرفاً برای قهوه بیرون رفتن یا دعوت کردن
  • یک بازدید غافلگیرکننده، جایی که شما یک وعده غذایی یا دسر را برای به اشتراک گذاشتن می آورید
  • فرد خود را برای قدم زدن در پارک یا باغ
  • یک تماس مجازی با یک دوست قدیمی که برای همیشه در آن ندیده اید
  • مرخصی از کار برای گذراندن بعد از ظهر با همسر، فرزندتان، یکی دیگر از اعضای خانواده یا دوست
  • هر یک از این هدایای زمان نسبتاً ساده هستند، اما بسیار هم هستند. ارزشمند است، شاید بیشتر از آن چیزی که فکرش را می کنید.

    یک چیز، هر زمان که وقت خود را با دیگران به اشتراک می گذارید، در واقع برای ساختن کار می کنید. یک رابطه قوی تر و عمیق تر.

    اما این را نیز در نظر بگیرید: زمانی را که تنها می گذرانید به سختی به یاد می آورید–اما در زمانی را که با دیگران می گذرانید به یاد می آورید. بنابراین، با به اشتراک گذاشتن وقت خود با دیگران، سرمایه گذاری می کنید. شما در حال ساختن خاطرات برای آینده هستید.

    بنابراین، همانطور که برای هفته آینده برنامه ریزی می کنید، به یاد داشته باشید:

    زمان با ارزش ترین منبعی است که در اختیار دارید. عاقلانه خرجش کن زیرا وقتی از بین رفت، هرگز آن را پس نخواهید گرفت.

    نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خود آنها است، نه نظرات Inc.com.

    نمایش بیشتر

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دکمه بازگشت به بالا
    امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی