عمومی

چگونه VC Chris Sacca قصد دارد تریلیون ها در آب و هوا به دست آورد تغییر دادن

چگونه VC Chris Sacca قصد دارد تریلیون ها در آب و هوا به دست آورد
تغییر دادن

در سال ۲۰۱۷، سرمایه گذار و کارآفرین کریس ساکا تصمیم گرفت تا اسپرزهای خود را قطع کند. ساکا که یک سرمایه‌گذار اولیه در اوبر، توییتر، اینستاگرام و استرایپ از طریق شرکت مخاطره‌آمیزش Lowercase Capital بود، علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری نداشت. همانطور که او در نشست مجازی شرکت‌های نوآورانه‌ترین شرکت‌ها در Fast Company در هفته گذشته گفت: “من در کوسه تانک–و من این تجربه را دوست داشتم–اما می‌توانم بگویم “باشه، بازی عالی، ابزار شگفت انگیز آشپزخانه… اما آیا واقعاً این همان کاری است که من می خواهم در ۵۰ سال آینده زندگی ام انجام دهم؟ آیا به این دلیل است که می خواهم به بچه هایم بگویم نمی توانم بیرون بیایم و بازی کنم؟ زیرا دارم روی شما کار می کنم ابزار کوچک آشپزخانه؟”

این بحران وجودی، Sacca را به راه‌اندازی Lower Carbon Capital سوق داد که بیش از ۸۰۰ میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های فناوری آب و هوا جمع‌آوری کرده است. چیزهایی مانند پرورش کلپ، استخراج لیتیوم، قدرت همجوشی و سیمان کربن صفر. به قول ساکا، کسب‌وکارهایی که درآمد واقعی دارند، «کربن را از آسمان می‌مکند و برای ما زمان می‌خرند تا سیاره را از بین ببریم».

این واقعیت که کسب‌وکارهای فناوری آب و هوا در مجموعه Lower Carbon در حال کسب درآمد هستند، نشان‌دهنده تغییر در قابلیت اقتصادی این بخش است. ساکا می‌گوید: «اولین نسل از VC‌های فناوری آب و هوا در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کردند که اصول اقتصادی آن منطقی نبود. این شرکت‌ها برای شروع بسیار گران بودند. او می‌گوید که این VCها باید به لابی‌گری برای یارانه‌های دولتی و تغییرات نظارتی تکیه می‌کردند تا فناوری آب و هوا قابل دوام باشد. اما اکنون، پیشرفت‌ها در فناوری‌هایی مانند محاسبات ابری، یادگیری ماشینی، همجوشی هسته‌ای و زیست‌شناسی مصنوعی به شرکت‌هایی که با تغییرات آب و هوایی مبارزه می‌کنند، قدمی بلند گذاشته است. و این به معنای بازدهی بزرگ برای سرمایه گذاران است.

به عنوان مثال، Heart Aerospace را در نظر بگیرید، یک شرکت هواپیماهای مسافربری تمام الکتریکی در مجموعه Lower Carbon که وعده می دهد تمام الکتریکی خود را داشته باشد. هواپیمای مسافربری تا سال ۲۰۲۶ گواهی تجاری دریافت کرد. هنگامی که بنیانگذار آن، اندرس فورسلوند چند سال پیش برای درخواست سرمایه‌گذاری به ساکا آمد، قول داد که یک هواپیمای ۱۹ نفره تمام برقی با تیمی بسازد که بتواند در داخل هواپیمای مذکور جا شود.

وقتی ساکا قابلیت اجرای این طرح را با بوئینگ و ایرباس بررسی کرد، غول‌های هواپیما گفتند که امکان‌پذیر نیست. اما مدل‌سازی محاسباتی چیز دیگری را پیشنهاد می‌کرد. فورسلوند به جای شروع کار ساخت یک هواپیمای آزمایشی واقعی، آشیانه ای در سوئد اجاره کرد و در گوشه ای با دانشمندان کامپیوتر و مهندسان هوافضا نشست. ساکا می‌گوید: «آنها کل هواپیمای لعنتی را روی رایانه ساختند و شبیه‌سازی‌هایی را اجرا کردند که در زندگی واقعی بیش از یک دهه طول می‌کشید». Heart Aerospace با بودجه «تک رقمی» میلیون‌ها توانست از آن مدل دیجیتالی برای ساخت یک نمونه اولیه استفاده کند که درآمد شرکت را از صفر دلار به میلیاردها دلار در پیش سفارش، از جمله از مسا، شریک هواپیمایی یونایتد.

پیشرفت‌های فناوری که استارت‌آپ‌های کارآمدتری ایجاد کرده‌اند، ممکن است کلید تغییر روند تغییرات آب و هوا باشد. کریس ساکا می گوید، زیرا اکنون که فناوری آب و هوا قابل دوام است، پول ساز بزرگی است.

“ثروتی که در حال حاضر در فناوری آب و هوا تولید می شود، تمام ثروتی را که تا به حال توسط کل اینترنت تولید شده است تحت الشعاع قرار خواهد داد. “ساکا استدلال می کند. “منظورم این است که ما در حال حاضر شرکت هایی در مجموعه خود داریم که معتقدیم ارزش بازار چند تریلیون دلاری خواهند داشت. صرف نظر از اینکه به حمل و نقل انرژی، مواد غذایی، مصالح ساختمانی و مدیریت، مواد شیمیایی صنعتی – هر چه که باشد – هر زمان نگاه کنید. شما کربن را از این معادله خارج می کنید، فقط فرصتی برای خود ایجاد کرده اید که پول بیشتری به دست آورید.”

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی