عمومی

احساس گیر افتادن؟ این رفتارشناس گوگل می گوید که شما ممکن است داشته باشید افتادن در تله هویت

احساس گیر افتادن؟ این رفتارشناس گوگل می گوید که شما ممکن است داشته باشید
افتادن در تله هویت

همه ما آنجا بوده‌ایم، در موقعیتی که به نظر می‌رسد نمی‌توانیم از چرخیدن چرخ‌هایمان دست برداریم. . هر چقدر هم برای کاری تلاش و انرژی کنیم، به نظر می رسد به جایی نمی رسیم. دلسرد کننده و در برخی موارد حتی ویرانگر است.

برای خروج، به تغییر نیاز داریم. اما تغییر سخت است –مخصوصاً زمانی که احساس می کنیم همه چیز را امتحان کرده ایم — از هر زاویه ای. یا به این باور رسیده ایم.

طبق گفته مدیر اقتصاد رفتاری Google، مایا شانکار، آنچه ممکن است شما را از تغییر باز دارد، دشواری مربوط به عمل تغییر نیست، بلکه فقدان یک چیز ساده این عدم اعتماد به نفس. کمبود ارتباطات، کاریزما یا حتی پول هم نیست.

این یک گسست بین اینکه چگونه خودمان را می بینیم و چه کسی واقعا هستیم، ما را عقب نگه می دارد. به عبارت دیگر، چیزی که مردم را عقب نگه می‌دارد، برداشت محدود خودشان از اینکه می‌خواهند باشند یا باور دارند که هستند، است. شاید تعجب آور نباشد که کارآفرینان از بزرگترین متخلفان هستند.

تله هویت

در طول مصاحبه در پادکست رول غنی، شانکار توضیح داد که چگونه ما به عنوان انسان می‌توانیم زودتر به یک هویت شخصی بپردازیم و خود را از تغییر دور کنیم. در عوض، این تله هویتی، دلبستگی به کسی که می‌خواهید باشید ایجاد می‌کند، که می‌تواند توانایی شما را برای موفقیت در آن چیزی که واقعا هستید از بین ببرد.

تقریباً همه زمانی در آنجا بوده اند. این طبیعت انسانی و بخشی از توسعه ما است.

به عنوان مثال، شانکار در سنین بسیار جوانی به یک ویولونیست بسیار ماهر تبدیل شد. او که از عشقش به نواختن غرق شده بود، با هویت فرضی ویولونیست بودن بزرگ شد. زمانی که در دانشگاه ییل مشغول به تحصیل بود، انگشتش شکست و مجبور شد زندگی را مانند هر چیز دیگری در نظر بگیرد.

اما حتی چیزی به اعتبار ویولونیست حرفه ای بودن نیز یک باور محدود کننده است. به هر حال، این فقط یک جنبه از چیزی بود که شانکار را به او تبدیل کرد، نه کل تصویر.

شما فراتر از یک کلمه هستید 

به احتمال زیاد، اگر از یک بنیانگذار در سیلیکون ولی بپرسید که کیستند، آنها خواهند گفت که یک کارآفرین هستند. شاید آنها حتی آن را با صلاحیت اضافی “کارآفرین سریالی” جاز کنند تا به شما اطلاع دهند که مدتی در این کار بوده اند و چیزی شبیه یک دامپزشک کارکشته هستند.

اما حتی موفق ترین کارآفرینان به سادگی کارآفرین نیستند. اول از همه، آنها همیشه چیز دیگری هستند. یه چیز بزرگتر عنوان کارآفرین صرفاً جنبه ای از هویت آنهاست – نه تمامیت آن. برای مثال، استیو جابز فقط یک کارآفرین یا طراح نبود، بلکه یک مینیمالیست درخشان بود که عشق به سادگی باعث انقلاب طراحی شد. ایلان ماسک صرفاً یک بنیانگذار یا کارآفرین سریالی نیست، بلکه یک مبتکر نابغه، یک یادگیرنده مادام العمر و یک کارگر سرمایه گذاری وحشیانه است که ترفندی برای کارکردن ساعات فوق بشری.

از طریق خط خود پیدا کنید 

شانس همانطور که شانکار می‌گوید، خط شما بسیار بزرگ‌تر از برچسبی است که به خودتان چسبانده‌اید. چسبیدن به این برچسب می تواند شما را از پتانسیل بیشتر خود باز دارد. به عبارت دیگر، شما احتمالاً خیلی بیشتر از آن چیزی هستید که دوست دارید خود را به عنوان آن ببینید. اکثر مردم چنین هستند.

در مورد شانکار، او فقط یک ویولونیست باورنکردنی نبود. او همچنین کسی بود که دوست داشت با دیگران در سطح عمیق‌تری ارتباط برقرار کند – این دقیقاً همان چیزی بود که او را به نواختن موسیقی علاقه مند کرد. هنگامی که این موضوع مشخص شد، او خیلی بیشتر از یک ویولونیست شد. او یک ویولونیست و یک عصب شناس شناختی بسیار محترم، مشاور کاخ سفید و مدیر اقتصاد رفتاری در گوگل شد.

به‌عنوان یک فرهنگ، ما تا حد زیادی در دام برچسب‌ها گرفتار شده‌ایم، با وسواس نسبت به برندهای شخصی. و هویت ها شانکار می‌گوید، مشکل این است که اکثر آنها در واقع توسط برچسب‌هایی که انتخاب می‌کنند قدرت نمی‌گیرند، بلکه توسط آن‌ها متوقف می‌شوند. در تلاشی آگاهانه برای چیزی بودن، تمایلی به نادیده گرفتن اینکه واقعاً چه کسی هستیم، ناخودآگاه وجود دارد. برچسب‌هایی را که شما را محدود می‌کنند کنار بگذارید، و به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که خیلی بیشتر می‌شوید. شما بسیار بیشتر – و موفق تر.

نظرات ستون نویسان Inc.com که در اینجا بیان شده متعلق به خودشان هستند، نه ستون نویسان Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی