خبر

آخرین وضعیت تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان

آخرین وضعیت تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان

390974 790 - آخرین وضعیت تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان

اقتصاد۲۴– پس از آزادسازی سهام عدالت تعیین تکلیف سهام متوفیان و انتقال آن به وراث از جمله معضلاتی بود که از همان ابتدا مورد پیگیری مسوولان قرار گرفت و تصمیمات مختلفی در راستای اجرای هر چه سریع‌تر آن اتخاذ شد.

«پیمان حدادی»، دستیار ویژه سهام عدالت رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در نخستین روز‌های شهریورماه وعده تعیین تکلیف وراث سهام عدالت تا پایان شهریورماه را داده بود و در توییتی اعلام کرد: از ۴۹ میلیون سهامدار عدالت ظرف ۱۶ سال گذشته، ۳.۵ میلیون نفر فوت کرده‌اند.

در ادامه این توییت آمده بود: تکلیف سهام این ۳.۵ میلیون متوفی سهام عدالت تا پایان شهریور مشخص می‌شود.

با توجه به اعلام چنین خبری، اما هنوز وعده داده شده به مرحله تحقق نرسیده و همچنان وراث سهام عدالت چشم انتظار تعیین تکلیف انتقال سهام متوفیان هستند.


بیشتر بخوانید: خبر مهم وزیر اقتصاد درباره سهام عدالت


پیگیری‌ها حاکی از آن است که زیرساخت‌های لازم در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای اجرایی شدن این طرح آماده است؛ اما وجود برخی موانع منجر به تاخیر در تعیین تکلیف وراث سهام عدالت شده است.

بیش از دو سال است که نامه‌نگاری‌های مختلف از سوی سازمان بورس و وزارت اقتصاد با قوه قضاییه برای انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث صورت گرفته و در این نامه به تعیین تکلیف وراث این سهام به صورت الکترونیک اشاره شده؛ اما به نظر می‌رسد، هنوز فرایند‌های الکترونیک در قوه قضاییه عملیاتی نشده و مراجع ذی‌صلاح به دنبال راهکار دیگری در این زمینه هستند.

قرار است در جلسه آتی شورای‌عالی بورس در خصوص متوفیان سهام عدالت تصمیم‌گیری شود.

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی