خبر

خودروهای برقی کمترین تعرفه واردات را خواهند داشت| برنامه جامع تولید خودروهای برقی بزودی منتشر می شود

خودروهای برقی کمترین تعرفه واردات را خواهند داشت| برنامه
جامع تولید خودروهای برقی بزودی منتشر می شود

بازار؛ گروه خودرو: شنیده ها حاکی از آن است که وزارت صمت تعرفه های ۲۰ تا ۱۷۵ درصدی برای واردات خودروهای کارکرده و صفرکیلومتر تدوین کرده است. این درحالی است که وزارت صمت به دنبال واردات خودروهای الکتریکی و هیبریدی است، در صورتی که این نوع تعرفه ها صحت داشته باشد، شاید محصولات با قیمت مناسب در بازار عرضه نشود. چرا که یکی از اهداف واردات خودرو تنظیم گری بازار با کاهش قیمت محصولات است. برای بررسی این موضوع با منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت به گفت و گو پرداختیم:

وزارت صمت برنامه جامع در خصوص برقی سازی خودروسازان را تدوین کرده است

* به عنوان پرسش نخست، باتوجه به برنامه واردات خودروهای الکتریکی و هیبریدی به کشور، آیا خودروسازان داخلی به سمت برقی سازی حرکت خواهند کرد؟

وزارت صمت برنامه جامع در خصوص برقی سازی خودروسازان را تدوین کرده است، این برنامه در سه مرحله اجرا و بزودی این برنامه توسط وزارت صمت منتشر می شود.

* آیا در کشور توان تولید خودروهای برقی وجود دارد؟ در صورت تولید خودروهای برقی برای تامین باتری آن ها نیاز به تعامل با شرکت های خارجی وجود دارد؟

در خودروهای برقی فناوری به سه دسته پایه، صنعتی و شبکه تولید خودرو تقسیم می شود. در شبکه تولید خودرو، همزمان با ساخت باید ارتقا محصول نیز انجام شود، زیرا تغییرات و انتهای فناوری در خودروهای الکتریکی دوره های کوتاه تری دارد. بنابراین در کشور از نظر فناوری های پایه و صنعتی توام با نمونه سازی وضعیت خوبی وجود دارد.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - خودروهای برقی کمترین تعرفه واردات را خواهند داشت| برنامه
جامع تولید خودروهای برقی بزودی منتشر می شود

محصولاتی که فاقد فناوری ساخت در داخل کشور باشند دارای کمترین تعرفه و خودروهایی که فناوری ساخت آن ها در داخل وجود داشته باشد، بیشترین تعرفه را خواهند داشت

* شنیده ها حاکی از آن است که برای واردات خودرو تعرفه های ۲۰ تا ۱۷۵ درصدی لحاظ می شود، آیا عوارض گمرکی برای خودروهای الکتریکی و هیبریدی کمتر خواهد بود؟

وزارت صمت سیاست تعرفه متغیر را دنبال می کند، بنابراین محصولاتی که فاقد فناوری ساخت در داخل کشور باشند دارای کمترین تعرفه و خودروهای که فناوری ساخت آن ها در داخل وجود داشته باشد، بیشترین تعرفه را خواهند داشت. در حقیقت تعرفه شناور برای واردات خودرو جهت پشتیبانی از تولید داخل لحاظ شده است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی