خبر

پیش بینی بورس شنبه/ شاخص تا چه محدوده‌ای رشد می‌کند؟

پیش بینی بورس شنبه/ شاخص تا چه محدوده‌ای رشد می‌کند؟

344755 627 - پیش بینی بورس شنبه/ شاخص تا چه محدوده‌ای رشد می‌کند؟

اقتصاد۲۴-  شاخص بورس امروز در ساعات میانی معاملات توانسته بود تا یک میلیون و ۵۲۶ هزار واحد صعود کند. در نهایت ساعات پایانی روندی نزولی به خود گرفت و در رقم یک میلیون و ۵۲۱ هزار واحد ایستاد.

امیر شاهکرمی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز اظهار می‌کند: به علت عید فطر هفته آینده بورس نیمه تعطیل است و احتمالا در سه روز کاری روند متعادل رو به بالایی را تجربه کند.

وی توضیح می‌دهد: با نگاه به معاملات چند روز اخیر، گویا بورس تمایل به اصلاح جدی ندارد و گردش پول میان صنایع را به عنوان استراتژی خود انتخاب کرده است. سیاستی که نوید بازاری خوب و متعادل را در آینده نه چندان دور داده و امیدها را برای رسیدن شاخص کل به سقف دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی را تا پایان سال ۱۴۰۱ تقویت کرده است.


بیشتر بخوانید: شروع صعودی و پایان نزولی بورس


این کارشناس بازار سرمایه ادامه می‌دهد:  امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ شاخص کل با ۱ درصد تغییر مثبت توانست به عدد یک میلیون و ۵۲۱ هزار واحد برسد. گروه‌­های خودرویی، غذایی و انبوه سازی توانستند بیشترین حجم معاملات را به خود تخصیص دهند. همچنین عرضه اولیه آسیاتک امروز کمی فشار به بورس وارد کرد.

چه عواملی روی بورس تاثیر دارد؟

شاهکرمی اظهار می‌کند: تعیین و تکلیف برجام آینده بورس را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برجام و گشایش‌­های اقتصادی آن می‌­تواند بهبود تراز تجاری شرکت‌های صادراتی و تسهیل در تامین مواد اولیه را برای سایر شرکت‌­های تولیدی را در پی داشته و  مشکلات صنعت بانکداری ایران را نیز تا حدودی مرتفع کند. اما به نظر می‌رسد در حال حاضر طرف‌­های درگیر در مذاکرات تصمیم قاطع برای رسیدن به توافق را ندارند و گذشت زمان را به عنوان یک رویه مشترک انتخاب کرده‌اند.

این کارشناس بازار سرمایه در نهایت می‌گوید: قیمت­‌های جهانی کامودیتی­‌ها عامل دیگری است که روی بورس اثرگذار است. سیاست­‌های فدرال رزرو آمریکا، جنگ روسیه و اوکراین و شیوع مجدد کرونا در چین عواملی هستند که عامل نوسان بازارهای جهانی شده‌اند. با توجه به آنکه بازار سرمایه ایران به قیمت جهانی نفت بیش از سایر کامودیتی­‌ها عکس العمل نشان می‌­دهد و طی روزهای اخیر قیمت نفت بالای ۱۰۰ دلار در حال معامله است، نوسانات قیمت کامودیتی­‌ها را نمی­‌توان به عنوان یک تهدید برای بازار سرمایه به حساب آورد.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی