خبر

آخرین اخبار از زمان بازگشایی نماد سرخابی‌ها

آخرین اخبار از زمان بازگشایی نماد سرخابی‌ها

345269 291 - آخرین اخبار از زمان بازگشایی نماد سرخابی‌ها

اقتصاد۲۴– میثم فدایی با اشاره به عملکرد پارسال بازارهای فرابورس ایران گفت: عرضه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در کنار تلاش‌های این بورس برای افزایش نقدشوندگی بازار سرمایه از جمله اقدامات قابل ذکر فرابورس طی سال گذشته بوده است.

مدیرعامل فرابورس ایران افزود: با توجه به رفع ابهامات بازار سرمایه از جمله موارد مرتبط با بودجه و همچنین ثبات در تصمیم‌گیری حوزه‌های مختلف، از ابتدای امسال شاهد ثبات در بازار سرمایه بودیم، به طوری که تاکنون شاخص فرابورس بیش از ۱۲ درصد رشد کرده است و در صورت عدم تغییر متغیرهای مرتبط با بازار سرمایه شاهد تداوم روند فعلی خواهیم بود.

۶ درصدی شدن دامنه نوسان بازار اولی‌ها تجربه خوبی بود

وی اذعان داشت: در دیماه سال گذشته جلسات مرتبط با افزایش دامنه نوسان نمادها برگزار و تصمیم‌گیری‌های اولیه‌ای آغاز شد تا به تدریج دامنه نوسان افزایش پیدا کند و البته شرط اصلی اعمال افزایش دامنه نوسان هم رسیدن بازار سرمایه به شرایط متعادل تعیین شد؛ که خوشبختانه با رفع ابهامات بورس و رسیدن به شرایط متعادل در سالجاری، جلسات تخصصی در این زمینه برگزار و در نهایت مقرر شد دامنه نوسان بازارهای اول بورس و فرابورس به ۶ درصد افزایش پیدا کند.

فدایی افزود: این در حالی است که چون دامنه نوسان تقریبا دو دهه هست که در بازار اعمال می شود، پیشنهاد شد یک درصد به بازارهای اول بورس و فرابورس افزوده و پس از ۳ ماه تجربه و دریافت و بررسی گزارشات کارشناسی در مورد ادامه این روند تصمیم‌گیری شود.

مدیرعامل فرابورس ایران اظهار داشت: تجربه یک هفته افزایش اعمال دامنه نوسان در بازارهای بورس و فرابورس نشان می‌دهد در بسیاری از ساعات معاملاتی در نمادهایی که دامنه نوسان آنها افزایش پیدا کرده است، صف‌های خرید و فروش قابل اعتنایی دیده نشده و پیش‌بینی می‌کنیم که با افزایش یک یا دو پله‌ای دامنه نوسان در بازار اول طی ماه‌های آینده تقریبا هیچ صف خرید و یا فروش جدی در این بازارها ایجاد نشود و شاهد بازاری نقدشونده باشیم.

زمان بازگشایی نماد سرخابی‌ها فعلا مشخص نیست

وی در ادامه با اشاره به پذیره‌نویسی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در اسفند سال گذشته گفت: این اتفاق، تجربه جدیدی برای بازار سرمایه بود که نتیجه کار از این جهت که منابع پذیره‌نویسی به داخل باشگاه‌ها رفته تا از این طریق اقدام به اصلاح ساختار کنند، و همچنین برآورده شدن الزامات AFC و شفافیت مالی این دو باشگاه، مناسب بوده است.


بیشتر بخوانید: ۵ سیگنال مهم برای بورس/ وضعیت سهام عدالت تغییر می‌کند؟


فدایی ضمن موفق خواندن پذیره‌نویسی سرخابی‌ها، با اشاره به این که تمام تلاش خود را کردیم تا سرمایه‌گذاران با چشمان باز اقدام به حضور در این پذیره‌نویسی کنند، در خصوص زمان بازگشایی نماد سرخابی‌ها در فرابورس اذعان داشت: مراحل افزایش سرمایه استقلال در اداره ثبت شرکت‌ها به پایان رسیده، اما افزایش سرمایه باشگاه پرسپولیس کماکان در جریان است.

بر این اساس در خصوص گشایش نماد این دو باشگاه نباید عجله کرد و باید تلاش کنیم شفافیت بیشتری از آنها به بازار سرمایه مخابره کنیم. ضمن این که باید این باشگاه‌ها متقاضی بازگشایی نماد باشند و موضوعاتی چون تامین منابع بازارگردانی آنها اتفاق بیفتد تا مطابق این موارد، نماد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در بازار سرمایه بازگشایی شود.

آخرین خبرها از بازگشایی نماد بانک دی

مدیرعامل فرابورس ایران همچنین اذعان داشت: پیگیری‌های زیادی در خصوص بازگشایی نماد دو بانک دی و آینده و سایر نمادهای متوقف در فرابورس داشتیم که در برخی از این نمادها از جمله “وملل” موفق به بازگشایی نماد شدیم.

منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی