عمومی

چگونه بحران های شهرت آنلاین را مدیریت کنیم

چگونه بحران های شهرت آنلاین را مدیریت کنیم

بحران شهرت آنلاین زمانی رخ می دهد که هر نوع اطلاعات منفی مرتبط با شرکت شما شروع به انتشار کند. یک بررسی منفی تنها یک بحران شهرت نیست. اما اگر تجربه منفی آن مشتری با شرکت شما به طور فعال در چندین کانال رسانه‌های اجتماعی مورد بحث قرار می‌گیرد، به الگوهای رفتاری تبدیل می‌شود و بین دوستان به اشتراک گذاشته می‌شود – این یک بحران شهرت است.

مشکلات شهرت نه تنها در نتیجه رخ می‌دهد. از مشتریان ناراضی کارمندان ناراضی (گذشته) می توانند ناامیدی خود را در ملاء عام بیان کنند. یا یک حمله بدافزار می‌تواند منجر به سوء تفاهم‌های ناخوشایند یا حتی نشت داده‌ها شود.

ممکن است دلایل زیادی برای بحران شهرت وجود داشته باشد، در واقع آنقدر زیاد است که به ندرت هیچ برندی نمی‌تواند خود را در برابر آن ایمن بداند. رسانه های اجتماعی بال های نظرات منفی داده اند. خیلی آسان است که ناگهان نام برند شما در یک زمینه منفی در سراسر وب ذکر شود، چه کسب و کار شما بزرگ باشد یا کوچک. ممکن است خلاص شدن از آن ردپای منفی منفی سال‌ها طول بکشد.

در حالی که هر کسب و کاری از مواجه شدن با یک شهرت می ترسد بحران، دانستن نحوه واکنش در صورت وقوع، برای بهبودی سریع ضروری است.

۱ . مطمئن شوید که اولین کسی هستید که می‌دانید

هر چه زودتر متوجه شوید که یک بحران شهرت در راه است (یا در حال حاضر اتفاق افتاده)، بهتر است. یک بحران اغلب به محض اینکه کسب و کار برای روشن کردن و اصلاح وضعیت وارد می شود، از بین می رود. یک استراتژی گوش دادن به رسانه های اجتماعی که به خوبی تنظیم شده است، یک راه موثر برای اطمینان از اینکه تیم شما و شما بلافاصله از نظرات یا انتشارات منفی مطلع می شوید، است.

svg%3E - چگونه بحران های شهرت آنلاین را مدیریت کنیم

۲٫ وضعیت را سریع اما به طور کامل بررسی کنید

در حالی که دریافت هشدار مهم است، برای پاسخ دادن به نظرات فوراً عجله نکنید. سعی کنید از احساساتی شدن بیش از حد خودداری کنید و ساکت بمانید تا زمانی که بدانید واقعا چه اتفاقی افتاده است.

احساسات می توانند اوضاع را بسیار بدتر کنند. اگر مشتری یا مشتریانی ناراضی وجود دارد که نارضایتی خود را ابراز می کند، پاسخ دهید که در حال بررسی موضوع هستید و آنها را به روز نگه می دارید. اگر مشکلی سریعاً برطرف شد (مثلاً بازپرداخت یا پاکسازی وب‌سایت)، مطمئن شوید که در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف شده است.

۳٫ یک پاسخ رسمی منتشر کنید

زمانی که متوجه شدید چه خبر است، می‌توانید پاسخ رسمی برند خود را ارسال کنید. از همه کانال های رسانه دیجیتال خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که افراد زیادی در دسترس هستند. اینها شامل سایت شما، کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، و سایر کانال‌های خارج از سایت، مانند بیانیه‌های مطبوعاتی می‌شوند.

در اینجا فهرستی عالی از مطالعات موردی بازیابی بحران، و در اینجا نمونه‌های انتشار مطبوعاتی تا بتوانید منابعی را برای زمانی که به آنها نیاز دارید آماده کنید.

پاسخ رسمی شما باید بی طرف و حرفه ای باشد. به خاطر داشته باشید که این بیانیه های مطبوعاتی می توانند برای نام تجاری شما رتبه بندی شوند، بنابراین به جای آنچه که واقعاً اتفاق افتاده است، روی آنچه انجام شده است تمرکز کنید. شما باید احساسات را کنترل کنید و آن را به سمت مثبت هدایت کنید.

svg%3E - چگونه بحران های شهرت آنلاین را مدیریت کنیم

۴٫ مکث کنید، سپس تاثیر را ارزیابی کنید

مکث مهم است زیرا شما و تیمتان به زمان نیاز دارید تا احساسات را کنار بگذارید و ادامه دهید. . حتی بزرگ‌ترین رسوایی‌ها نیز در نهایت از بین می‌روند، زیرا مردم علاقه خود را برای بحث بیشتر درباره آنها از دست می‌دهند.

بعد از چند ماه، می‌توانید به عقب برگردید و تأثیر آن را ارزیابی کنید و همچنین بفهمید که از چه نوع درس‌هایی آموخته‌اید. وضعیت.

اما قبل از آن خود و تیمتان را با چیز دیگری مشغول کنید. سعی کنید کاری مفید و در عین حال حواس پرتی انجام دهید. این زمانی است که یک مینی پروژه فصلی را شروع کنید تا از نام تجاری خود فاصله بگیرید و چیز جدیدی را امتحان کنید. Namify می‌تواند ایده‌های زیادی را به شما ارائه دهد. به نوعی همیشه فقط با نگاه کردن به نام‌های سرگرم‌کننده پیشنهاد شده از آن الهام می‌گیرم.

یا کلمه کلیدی خود را از طریق Text Optimizer اجرا کنید تا ایده‌هایی برای محتوا پیدا کنید تا خودتان را مشغول نگه دارید. این زمان خوبی برای ایجاد چیزی جدید است، روی آهنرباها را هدایت کنید، یا حتی یک دوره آموزشی راه اندازی کنید.

svg%3E - چگونه بحران های شهرت آنلاین را مدیریت کنیم

بعد از گذشت مدتی، شروع به تحقیق کنید که این بحران شهرت چه نوع ردپایی ایجاد کرده است و چگونه می‌توانید تأثیر را از بین ببرید. نام خود را در Google جستجو کنید و نام تجاری خود را از طریق ابزارهای تکمیل خودکار Google برای دیدن اینکه آیا اثری از آن حادثه باقی مانده است یا خیر. این مهم است که سعی کنید دارایی های خود را برای همه پیشنهادات Google که Google برای نام تجاری شما نشان می دهد رتبه بندی کنید.

این ابزار نام برند شما را از طریق پیشنهادات تکمیل خودکار Google اجرا می کند و آنها را با استفاده از هر حرف الفبا گسترش می دهد که به شما امکان می دهد تصویر کامل از نحوه جستجوی نام شما به دنبال هر پیشنهادی با مفاهیم بالقوه منفی باشید و برای پاسخگویی به تمام آن عبارت‌های جستجو محتوا ایجاد کنید:

svg%3E - چگونه بحران های شهرت آنلاین را مدیریت کنیم

۵٫ آن را شخصی نگیرید

شخصی گرفتن این موقعیت ها بسیار آسان است. با این حال، حقیقت این است که حتی سازمان‌هایی که به خوبی سازماندهی شده‌اند و به فرهنگ خود افتخار می‌کنند، ممکن است به ناچار با بحران شهرت مواجه شوند. اشتباهات و سوء تفاهم ها اتفاق می افتد. و این همان چیزی است که هر برندی باید برای مقابله با آن آماده باشد. شما این را دارید.

۶٫ اهرم حمایت از مشتری

در مواقع بحران، مشتریان وفادار شما می توانند بهترین حامیان شما باشند. مشتریان راضی را تشویق کنید تا تجربیات مثبت خود را به اشتراک بگذارند و روایت منفی را متعادل کنید. توصیفات معتبر آنها می تواند اعتبار شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و به ترمیم شهرت آنلاین شما کمک کند.

۷٫ نظارت و رفع نگرانی‌ها در سایت‌های بررسی

به طور فعال سایت‌های بررسی محبوب مانند Yelp، Google Reviews و پلتفرم‌های خاص صنعت را زیر نظر بگیرید. نظرات منفی را به صورت حرفه ای بررسی کنید و در صورت امکان راه حل ارائه دهید. نشان دادن تعهد خود به رضایت مشتری در تالارهای گفتمان عمومی می تواند تأثیر چند بررسی منفی را کاهش دهد.

۸٫ در ارتباط با جامعه شرکت کنید

در رویدادهای اجتماعی شرکت کنید یا برنامه های خیریه را آغاز کنید. مشارکت مثبت در خدمات اجتماعی می تواند تصویر برند شما را تقویت کند و احساسات منفی را تحت الشعاع قرار دهد. این فعالیت‌ها تعهد شرکت شما فراتر از عملیات تجاری را نشان می‌دهند.

۹٫ تلاش های روابط عمومی دیجیتال خود را تقویت کنید

در پی بحران شهرت، در روابط عمومی دیجیتال سرمایه گذاری کنید. با نشریات آنلاین معتبر همکاری کنید تا داستان، دستاوردها یا ابتکارات اجتماعی برند خود را به نمایش بگذارید. پوشش مطبوعاتی مثبت می تواند نقشی اساسی در شکل دهی مجدد ادراک عمومی داشته باشد.

۱۰٫ محتوای آنلاین خود را دوباره ارزیابی و به روز کنید

محتوای آنلاین موجود خود، از جمله وب سایت، وبلاگ و نمایه های رسانه های اجتماعی خود را بررسی کنید. آنها را به روز کنید تا ارزش ها و پیام های فعلی برند شما را منعکس کنند. محتوای جدید و مرتبط می‌تواند به کاهش نتایج جستجوی منفی در طول زمان کمک کند.

۱۱٫ یک تجزیه و تحلیل احساسات انجام دهید

از ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل احساسات استفاده کنید تا درک فعلی مردم از نام تجاری خود را بسنجید. درک احساسات عمومی می‌تواند استراتژی محتوا و تلاش‌های ارتباطی شما را برای رسیدگی به حوزه‌های نگرانی خاص راهنمایی کند.

۱۲٫ آموزش شبیه سازی بحران را اجرا کنید

تیم خود را برای بحران های احتمالی آینده با تمرین های شبیه سازی آماده کنید. آموزش مدیریت بحران تضمین می‌کند که تیم شما برای مدیریت سریع و مؤثر موقعیت‌های مشابه، مجهزتر است و آسیب‌های احتمالی را به حداقل می‌رساند.

۱۳٫ یک کمپین بازیابی ایجاد کنید

یک کمپین بازاریابی استراتژیک با تمرکز بر بازیابی نام تجاری برنامه ریزی کنید. این می تواند شامل برجسته کردن پیشرفت های اخیر، نمایش پیشنهادات جدید یا تکرار ارزش های اصلی برند شما باشد. یک کمپین خوب می‌تواند به تغییر روایت و جوان‌سازی تصویر برند شما کمک کند.

۱۴٫ فرهنگ شفافیت را پرورش دهید

در داخل، فرهنگ باز بودن و پاسخگویی را پرورش دهید. وقتی تیم شما اهمیت حفظ حضور مثبت آنلاین را درک کند، می‌تواند فعالانه در حفظ شهرت برند کمک کند.

۱۵٫ از داده‌ها برای اطلاع از استراتژی‌های آینده استفاده کنید

داده‌های بحران را تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید چه چیزی باعث آن شده است و چگونه تکامل یافته است. از این بینش‌ها برای اطلاع‌رسانی به استراتژی‌های بازاریابی و ارتباطی آینده خود استفاده کنید، و از رویکرد انعطاف‌پذیرتر برای مدیریت شهرت اطمینان حاصل کنید.

تلفیق این استراتژی‌ها در رویکرد خود برای مدیریت بحران‌های شهرت آنلاین می‌تواند یک برنامه جامع و فعال نه تنها برای مدیریت ارائه دهد. وضعیت فعلی، بلکه برای ساختن یک نام تجاری انعطاف‌پذیرتر برای آینده.

مدیریت بحران اعتبار آنلاین: استراتژی‌های بازیابی مؤثر

در عصر دیجیتال امروز، بحران شهرت آنلاین می‌تواند به طور ناگهانی رخ دهد. ، وجهه برند شما را تهدید می کند. برای پیمایش در چنین موقعیت‌هایی و بهبود سریع، این مراحل ضروری را دنبال کنید:

  • آگاهی سوئیفت: با استفاده از ابزارهایی مانند Awario از بحران‌های احتمالی شهرت مطلع شوید. تنظیم هشدارهای بی‌درنگ برای اشاره‌های منفی به شما کمک می‌کند به سرعت پاسخ دهید.
  • درک کامل: قبل از واکنش، موضوع را به‌طور کامل بررسی کنید. از پاسخ های احساسی خودداری کنید و بر درک موقعیت از همه جهات تمرکز کنید.
  • پاسخ رسمی:یک پاسخ رسمی ایجاد کنید و آن را در پلتفرم های مختلف دیجیتالی توزیع کنید: وب سایت، کانال های رسانه های اجتماعی و بیانیه های مطبوعاتی از لحن حرفه ای استفاده کنید و بر اقدامات انجام شده برای رسیدگی به وضعیت تاکید کنید.
  • تأثیر بلندمدت را ارزیابی کنید: زمان بگذارید تا گرد و غبار بنشیند. پس از چند ماه، تأثیر این حادثه را بر شهرت برند خود ارزیابی کنید و درس های آموخته شده را شناسایی کنید.
  • نگرش را حفظ کنید: از شخصی سازی موقعیت خودداری کنید. حتی برندهای معتبر نیز با بحران مواجه هستند. تیم خود را برای مقابله با چالش ها و تبدیل آنها به فرصت های رشد آماده کنید.

<. /tr>

مرحله توضیحات عملکردهای کلیدی
آگاهی سوئیفت با استفاده از ابزارهایی مانند Awario مطلع باشید. هشدارهای بی‌درنگ را برای اشاره‌های منفی تنظیم کنید تا به سرعت پاسخ دهند. – از ابزارهای گوش دادن اجتماعی استفاده کنید – هشدارهای هم‌زمان را تنظیم کنید – اشاره‌های منفی را رصد کنید – به بحران‌های احتمالی به سرعت پاسخ دهید< /td>
درک کامل بررسی موضوع را به طور جامع قبل از واکنش نشان دهید. از پاسخ های احساسی خودداری کنید و موقعیت را از همه جهات درک کنید. – اطلاعاتی در مورد موضوع جمع آوری کنید – از واکنش های احساسی اجتناب کنید – زمینه و جزئیات بحران را درک کنید
پاسخ رسمی یک پاسخ رسمی بسازید و توزیع کنید آن را در سراسر سیستم عامل های دیجیتال. لحن حرفه ای خود را حفظ کنید و بر اقدامات انجام شده برای رسیدگی به وضعیت تأکید کنید. – پاسخ رسمی را آماده کنید – در وب سایت، رسانه های اجتماعی و بیانیه های مطبوعاتی به اشتراک بگذارید – از لحن حرفه ای استفاده کنید – مراحل انجام شده برای حل مشکل را برجسته کنید
ارزیابی تأثیر بلندمدت به احساسات خود زمان بدهید. تاثیر بحران بر شهرت برند را پس از چند ماه ارزیابی کنید. درس های آموخته شده و فرصت های رشد را شناسایی کنید. – صبر کنید تا احساسات فروکش کنند – تاثیر بحران را ارزیابی کنید – درس ها و پیشرفت ها را شناسایی کنید – بحران را به عنوان یک فرصت رشد در نظر بگیرید
چشم انداز را حفظ کنید از شخصی سازی موقعیت خودداری کنید. بدانید که حتی برندهای معتبر نیز با بحران مواجه هستند. تیم خود را برای مقابله با چالش‌ها آماده کنید و آنها را به‌عنوان فرصت‌هایی برای رشد در نظر بگیرید. – از شخصی‌سازی بحران اجتناب کنید – تشخیص دهید که چالش‌ها برای همه برندها اتفاق می‌افتد – تیم را برای مدیریت بحران تجهیز کنید – رویکرد چالش ها به عنوان فرصت هایی برای بهبود و رشد.

سوالات متداول

بحران شهرت آنلاین چیست؟

بحران شهرت آنلاین زمانی رخ می‌دهد که اطلاعات منفی مربوط به شرکت شما به طور گسترده منتشر شود. این می تواند شامل چندین بررسی منفی، بحث در کانال های مختلف رسانه های اجتماعی، ایجاد الگوهای رفتاری و به اشتراک گذاری در بین دوستان باشد. یک بررسی منفی ممکن است یک بحران ایجاد نکند، اما توجه منفی گسترده می‌تواند به تصویر برند شما آسیب جدی وارد کند.

چه چیزی باعث مشکلات شهرت می‌شود؟

مشکلات شهرت می‌تواند از منابع مختلفی نشات بگیرد. به غیر از مشتریان ناراضی، کارمندان ناراضی گذشته می توانند ناامیدی خود را به طور عمومی بیان کنند. حملات بدافزار همچنین می‌تواند منجر به سوء تفاهم یا نشت داده‌ها شود و بر شهرت برند شما تأثیر بگذارد.

آیا هر برندی از بحران شهرت مصون است؟

هیچ برندی نمی تواند خود را کاملاً از بحران شهرت در امان بداند. با رواج رسانه های اجتماعی، بدون در نظر گرفتن اندازه کسب و کار، نظرات منفی می توانند به سرعت منتشر شوند. نام برند شما می‌تواند به صورت منفی در سرتاسر وب ذکر شود، و این امر آمادگی برای رسیدگی به چنین موقعیت‌هایی را ضروری می‌سازد.

چگونه می‌توانم به طور فعال به بحران شهرت رسیدگی کنم؟

اولین کسی هستم که می‌دانم. در مورد یک بحران بالقوه حیاتی است. یک استراتژی گوش دادن به رسانه های اجتماعی را اجرا کنید تا فوراً به تیم خود در مورد نظرات یا انتشارات منفی هشدار دهید. ابزارهایی مانند Awario، با ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و قابلیت‌های اعلان، می‌توانند به شما کمک کنند تا از مشکلات احتمالی جلوتر بمانید.

چگونه باید به بررسی یک وضعیت بحرانی برخورد کنم؟

با دریافت هشدار، در مقابل میل به واکنش فوری مقاومت کنید. موضوع را به طور کامل بررسی کنید تا وضعیت را به طور کامل درک کنید. از پاسخ های احساسی خودداری کنید، به خصوص اگر بحران شامل مشتریان ناراضی باشد. اعلام کنید که در حال بررسی هستید و به طرف‌های متضرر اطمینان دهید که به‌روزرسانی‌ها ارائه می‌شوند.

در هنگام ایجاد یک پاسخ رسمی چه چیزی را باید در نظر بگیرم؟

هنگامی که درک واضحی از وضعیت پیدا کردید، آن را منتشر کنید. یک پاسخ رسمی از کانال های رسانه های دیجیتال خود، از جمله وب سایت، رسانه های اجتماعی و انتشارات مطبوعاتی خود برای اطمینان از دسترسی گسترده استفاده کنید. لحن خنثی و حرفه ای خود را حفظ کنید و اقدامات انجام شده برای رسیدگی به موضوع را به جای تمرکز بر ویژگی های بحران برجسته کنید.

چگونه باید من تأثیر بلندمدت بحران شهرت را ارزیابی می‌کنم؟

مدتی زمان بگذارید تا احساسات اولیه برطرف شوند. پس از چند ماه، تأثیر بحران را بر شهرت برند خود ارزیابی کنید. درس های آموخته شده از موقعیت را شناسایی کنید و تعیین کنید چگونه می توانید از مسائل مشابه در آینده اجتناب کنید.

<برای حفظ دیدگاه در طول بحران چه اقداماتی را باید انجام دهم؟

از شخصی سازی بحران خودداری کنید. حتی سازمان هایی که به خوبی سازماندهی شده اند نیز می توانند با چالش های شهرت مواجه شوند. تیم خود را برای رسیدگی به چنین موقعیت‌هایی آماده کنید و آنها را به‌عنوان فرصت‌هایی برای رشد و بهبود در نظر بگیرید.

آیا می‌توان بحران را از طریق حواس‌پرتی کاهش داد؟

درگیر شدن در فعالیت‌های سازنده و حواس‌پرتی در طول پیامدهای یک بحران بحران می تواند سودمند باشد شروع یک مینی پروژه فصلی یا کشف ایده های خلاقانه را در نظر بگیرید. ابزارهایی مانند Namify می‌توانند الهام‌بخش تلاش‌های جدید باشند.

چگونه می توانم به تأثیر طولانی مدت بحران شهرت رسیدگی کنم؟

با بررسی نتایج جستجوی Google و استفاده از ابزارهای تکمیل خودکار Google، تأثیر باقیمانده بحران شهرت را بررسی کنید. برای رفع هرگونه پیشنهاد منفی مرتبط با نام تجاری خود، محتوا ایجاد کنید. با گذشت زمان، روی رتبه‌بندی دارایی‌های مثبت تمرکز کنید تا بر دارایی‌های منفی غلبه کنید.

چه طرز فکری را باید در طول بحران شهرت اتخاذ کنم؟

در حالی که طبیعی است که چنین موقعیت‌هایی را شخصی کنید، اما ضروری است که به یاد داشته باشید که حتی سازمان های تثبیت شده نیز می توانند با چالش هایی روبرو شوند. اشتباهات و سوء تفاهم ها در هر کسب و کاری اتفاق می افتد. یک رویکرد پیشگیرانه و استراتژیک برای هدایت و بهبودی مؤثر از بحران شهرت اتخاذ کنید.

تصویر: عناصر Envato


بیشتر در: بازاریابی آنلاین
منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی