عمومی

از قانون 70-20-10 برای نوآوری استفاده کنید

از قانون ۷۰-۲۰-۱۰ برای نوآوری استفاده کنید

همه چیز می شود اختلال شد. امروزه ده ها صنعت در میان اختالل قرار دارند. عدم قطعیت همه جا وجود دارد. خودروهای الکتریکی صنعت خودروسازی را متحول کرده اند. مزارع خورشیدی به سرعت جایگزین نیروگاه های زغال سنگ می شوند. مراقبت های بهداشتی در حال گذار به سلامت از راه دور است. و لیست ادامه دارد.

وقتی راه حل های جدید مدل های کسب و کار قدیمی را دوباره اختراع کنید. شیفته نوآوری های مخرب آسان است. تسلا، کوین‌بیس، شاپیفای و تعداد زیادی از شرکت‌های دیگر سرفصل‌های نوآوری را می‌دزدند. بسیاری از کارآفرینان و نوآوران شرکتی به طور یکسان می خواهند چیز بزرگ بعدی را درست مانند این نمادها ایجاد کنند. منطقی است.

مبتکران واقعی از انواع مختلفی از نوآوری استفاده می کنند

در روزهای اولیه نتفلیکس، با یکی از مدیران آنها در دفتر شرکتشان در سیلیکون ولی ملاقات داشتم. از او پرسیدم که نتفلیکس چگونه به نوآوری نزدیک شده است. او با چهره ای متحیر پاسخ داد و گفت: “نتفلیکس نوآوری است.”

مدیر اجرایی نتفلیکس به کل شرکت به عنوان تعریفی از خود نوآوری مخرب نگاه کرد. و این بود. Blockbuster و دیگر فروشگاه‌های کرایه ویدیو را متحول کرد. با این حال، با گذشت زمان، نتفلیکس انواع مختلفی از نوآوری را برای تقویت و گسترش مدل کسب و کار خود اعمال کرد. این به طور مداوم الگوریتم های توصیه های خود را به روز می کند تا تجربه کاربر را بهتر و بهتر کند. شروع به تولید محتوای برند خود کرد. نتفلیکس در واقع یک نوآوری مخرب بود، اما زمانی که شرکت خود را تثبیت کرد، از اشکال دیگر نوآوری برای متمایز کردن و رشد خود استفاده کرد.

نوآوری به رویکرد نمونه کارها نیاز دارد

بیش از یک دهه پیش، گوگل مفهومی به نام قانون ۷۰-۲۰-۱۰ را معرفی کرد. این شرکت از این قانون برای کمک به کارکنان خود برای درک نحوه تخصیص منابع و پروژه ها استفاده کرد. از آن زمان، این مفهوم تبدیل به مفهومی شده است که در بسیاری از صنایع برای کمک به اطمینان از تمرکز کامل بر انواع مختلف نوآوری مهم برای رقابت امروز و ایجاد راه‌حل‌های فردا استفاده می‌شود.

قانون ۷۰-۲۰-۱۰ نوآوری را به سه نوع تقسیم می کند. یک رویکرد سالم به نوآوری بر هر سه تمرکز دارد:

  • نوآوری اصلی: تغییرات کوچک در محصولات، خدمات و فرآیندهای موجود
  • نوآوری مجاور: بازارهای جدید، دسته بندی محصولات یا سایر پیشرفت های عمده در کسب و کار اصلی
  • نوآوری مخرب: تغییر دهنده بازی که صنایع را مختل می کند یا فضاهای بازار کاملاً جدیدی ایجاد می کند

قانون ۷۰-۲۰-۱۰ می گوید که ۷۰ درصد از زمان و منابع سازمانی افراد باید صرف فعالیت های مرتبط با پیشرفت کسب و کار اصلی به روش های کوچک از طریق بهبود مستمر. ۲۰ درصد باید روی مجاورت‌هایی متمرکز شود که از طریق سرمایه‌گذاری‌های بزرگ‌تر، کسب‌وکار اصلی را به روش‌های مهمی پیش می‌برد. ۱۰ درصد باید به کاوش در فرصت‌های مخرب آسمان آبی اختصاص یابد.

قانون را به تناسب بازی خود تغییر دهید

من با شرکت های زیادی کار کرده ام که سعی می کنند قانون ۷۰-۲۰-۱۰ را کپی کنند. بسیاری با مشکل مواجه می شوند زیرا تخصیص ۷۰-۲۰-۱۰ با تجارت آنها سازگار نیست. همه نمی توانند یا نمی خواهند مانند گوگل کار کنند. توصیه من این است که قانون را اعمال کنید، اما درصدها را در صورت نیاز اصلاح کنید.

برخی شرکت‌ها اخلالگر نیستند. استراتژی صریح آنها این است که “پیرو سریع” باشند. در حالی که آنها ممکن است محیط خارجی را زیر نظر بگیرند تا مطمئن شوند که کور نمی شوند، اما نمی خواهند زمان یا تلاش زیادی را به تحقیق و توسعه مورد نیاز برای ایجاد یک نوآوری مخرب از ابتدا اختصاص دهند. بنابراین، آنها این قانون را تغییر می دهند تا با کسب و کار خود مطابقت داشته باشد، بنابراین چیزی شبیه به ۸۰-۱۸-۲ است. آن‌ها هنوز از سه نوع نوآوری استقبال می‌کنند، اما به روشی که برای آنها کار می‌کند.

نوآوری مهم نیست. اندازه شرکت یا صنعت هر سه نوع نوآوری را به روش خود در آغوش بگیرید و امروز در موقعیت رقابت قرار خواهید گرفت و همزمان آینده خود را خلق می کنید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی