عمومی

فیسبوک پس از 15 سال صفحه ای را از اپل حذف می کند کتاب بازی. قرار نیست خوب تمام شود

فیسبوک پس از ۱۵ سال صفحه ای را از اپل حذف می کند
کتاب بازی. قرار نیست خوب تمام شود

اپل و فیس بوک به جز اینکه هر دو شرکت های فناوری بسیار بزرگ مستقر در سیلیکون ولی هستند، اشتراک زیادی ندارند. یکی با ارزش ترین شرکت جهان و سازنده محبوب ترین محصول جهان است. دیگری بزرگترین شرکت رسانه های اجتماعی جهان و یکی از دو بزرگ ترین پلتفرم تبلیغاتی (به همراه گوگل) است.

آنها تقریباً در مورد هر چیزی که به نظر می رسد، فلسفه های مختلفی دارند، به خصوص وقتی صحبت از حریم خصوصی می شود. شرکت‌ها در طول سال گذشته با هم اختلاف داشتند زیرا اپل ردیابی کاربران و جمع آوری داده ها برای تغذیه دستگاه تبلیغاتی خود را برای فیس بوک سخت تر کرده است. سال گذشته، اپل یک به روز رسانی به iOS که توسعه دهندگان را ملزم به قبل از ردیابی کاربران اجازه بگیرید. این تغییر برای کسب و کار فیس بوک ویرانگر بوده است.

اکنون، فیس بوک طرح جدیدی دارد و به نظر می رسد – حداقل در مورد سطح — بسیار شبیه کاری که اپل انجام می دهد. این طور به نظر می رسد زیرا فیس بوک یک صفحه را مستقیماً از playbook اپل خارج می کند. موضوع این است که من فکر نمی‌کنم این پایان خوبی داشته باشد. فکر نمی‌کنم فیس‌بوک با تلاش برای کپی کردن یکی از مؤثرترین نمایشنامه‌های اپل، اپل را شکست دهد. اتفاقاً این برای هر کسب و کاری صادق است.

در عرض یک دقیقه به اطلاعیه فیس بوک خواهیم رسید، اما ابتدا اجازه دهید نگاهی بیندازیم. چگونه به اینجا رسیدیم

شاید اطلاع رسانی متاورس مارک زاکربرگ در اکتبر گذشته را به خاطر بیاورید. زاکربرگ در حالی که توضیح می‌دهد که این شرکت در حال تغییر نام خود به متا است، گفت: “من معتقدم متاورس فصل بعدی اینترنت است.” با استفاده از هدست واقعیت مجازی (VR) فیلم تماشا کنید.

این اعلامیه اکثراً با پاسخ دقیقی روبرو شد که ممکن است انتظارش را داشته باشید، یعنی هیچ کس به طور خاص از خرج کردن همه چیز هیجان زده نیست. از زمان خود در دنیای مجازی حتی فراگیرتر که توسط فیس بوک کنترل می شود. شما ممکن است استدلال کنید: “اگر فقط مردم می توانستند ببینند که متاورز چقدر شگفت انگیز خواهد بود، در مورد احتمالات هیجان زده می شدند.” شاید. یا، شاید این احتمال بیشتر است که مردم نمی خواهند تمام روز از هدست های VR استفاده کنند.

مطمئناً، افراد زیادی هستند که فکر می‌کنند انجام بازی‌های ویدیویی VR سرگرم‌کننده است. و به اعتبار خود، Oculus، که همچنین متعلق به متا است، برخی از بهترین هدست‌های واقعیت مجازی مصرف‌کننده را امروزه در دسترس قرار می‌دهد.

با این حال، انجام یک بازی ویدیویی برای چند ساعت با پوشیدن هدست متفاوت است تا جلسه زوم کاری شما حتی بیشتر احساس شود، یا اینکه بتوانید در اتاقی پر از آواتارها بنشینید و جریان یک کنسرت را تماشا کنید. بیشتر مردم ترجیح می‌دهند این کارها را شخصاً انجام دهند.

یعنی فیسبوک مشکل دارد. این شرکت همه چیز را روی متاورس شرط بندی کرده است زیرا تنها راهی است که می تواند از محدودیت هایی که توسط صاحبان پلتفرم مانند اپل و گوگل اعمال شده است. باید مردم را وادار کند که در واقع زمان زیادی را در متاورژن سپری کنند، چیزی که ثابت نشده است آسان نیست.

بنابراین، اینطور است. چیزی را امتحان کنید که برای اپل کار کرده است. فیسبوک روز دوشنبه اعلام کرد که یک فروشگاه خرده‌فروشی را در ۹ می در برلینگیم، کالیفرنیا افتتاح می‌کند، جایی که مشتریان می‌توانند مواردی مانند دستگاه ویدئو کنفرانس پورتال فیس‌بوک و هدست‌های واقعیت مجازی آن را امتحان کنند. ظاهراً ایده این است که مردم اگر بتوانند آن را در یک فروشگاه فیزیکی امتحان کنند، به احتمال زیاد دیدگاه شرکت برای ساخت دنیای مجازی را خریداری خواهند کرد.

“وقتی مردم این فناوری را تجربه کنند، می توانند قدردانی بهتری از آن به دست آورند. اگر ما کارمان را درست انجام دادیم، مردم باید آنجا را ترک کنند. مارتین گیلیارد، رئیس فروشگاه متا، گفت: در بیانیه ای.

من دو مشکل واضح می بینم:

اولین مشکل این است که فیس بوک اپل نیست. فیسبوک یک شرکت سخت افزاری نیست. مطمئناً، چند دستگاه تولید می کند، اما این کار اصلی آن نیست. در نتیجه، اگر یک فروشگاه فیس‌بوک در گوشه و کنار باشد، فکر نمی‌کنم مردم بیشتر به متاورس خرید کنند. از قبل می‌توانید هدست Oculus را در هر فروشگاه Best Buy امتحان کنید.

دوم، موفقیت اپل در خرده فروشی در میان آنها بی نظیر است. شرکت های فناوری چیزهایی که باعث می‌شود مردم تمایل به خرید از فروشگاه اپل داشته باشند، چیزهایی نیستند که شما بتوانید آن‌ها را در استراتژی خود بالا ببرید و کپی کنید.

پیش‌بینی می‌کنم که فروشگاه فیس‌بوک احتمالاً مانند [هر شرکت فناوری دیگری را وارد کنید که اپل نیست، اما سعی کرده آن را کپی کند. استراتژی خرده فروشی]. هر کسی که به تلاش های مشابه توجه داشته است می تواند به شما بگوید که احتمالاً ایده بدی است.

اگر مایکروسافت، برای مثال، محصولات فیزیکی واقعی می‌سازد که افراد زیادی دوست دارند و پول خرج می‌کنند، نمی توان یک کسب و کار خرده فروشی فیزیکی را به کار انداخت ، چرا فیس بوک فکر می کند که می تواند؟ مایکروسافت حتی تنها نیست. گوگل چند مکان خرده فروشی دارد، اما هیچ کس واقعاً از آنجا خرید نمی کند.

ببینید، شکی نیست که متا باید کاری انجام دهد. زاکربرگ به معنای واقعی کلمه کل شرکت را روی استراتژی متاورس خود شرط بندی کرده است. اگر او نتواند مردم را وادار به خرید کند، فقط زمان زیادی است که فیسبوک با مشکل بزرگتری مواجه شود.

با این حال، مشکل هوا این نیست که مردم نیاز به صرف زمان در یک فروشگاه فیزیکی داشته باشند تا بفهمند پوشیدن هدست واقعیت مجازی و صرف تمام وقت خود در متاورس چگونه خواهد بود. مشکل این است که هیچ کس نمی خواهد این کار را انجام دهد. به همین دلیل است که نمی توانم فکر نکنم این تلاش پایان خوبی نخواهد داشت.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی