عمومی

روزی که استیو جابز به یک استارباکس زنگ زد و سفارش داد 4000 لاته: قدرت طنز و داستان سرایی

روزی که استیو جابز به یک استارباکس زنگ زد و سفارش داد
۴۰۰۰ لاته: قدرت طنز و داستان سرایی

استیو جابز از پاورپوینت متنفر بود. یکی از بنیانگذاران اپل زمانی گفت: “کسانی که می دانند درباره چه چیزی صحبت می کنند، نیازی به پاورپوینت ندارند.”

در در همان زمان، جابز به ارائه‌ها علاقه داشت – به‌ویژه ارائه محصولات. او دوست داشت لحظات نمادین خود را «یک چیز دیگر…» بسازد، نتیجه‌گیری را بلوف کند و سپس وانمود کند که اوه، او فراموش کرده بود اولین MacBook Pro یا اولین iPod Shuffle یا فروشگاه iTunes را معرفی کند.

و دوست داشت از طنز برای ملموس و غیر قابل حذف کردن ویژگی های محصول جدید استفاده کند.

نمونه موردی: اولین معرفی آیفون در سال ۲۰۰۷ کنفرانس MacWorld. خود نسخه ی نمایشی، در حالی که بیش از یک ساعت طول می کشد، عالی است. جابز در ارتباط با فناوری با استفاده کار بسیار خوبی انجام می دهد. ما معمولاً اهمیتی نمی‌دهیم که یک محصول یا عملکرد، لزوماً چگونه کار می‌کند، اما قطعاً اهمیت می‌دهیم که یک محصول یا عملکرد چگونه برای من مفید باشد.) 

در پایان بخش دستگاه های اینترنتی ارائه، جابز چیزی را معرفی کرد “که واقعاً قابل توجه است، Google Maps در iPhone.” (در حالی که در گذشته خنده دار بود، اما در آن زمان اپل عملکرد نقشه های قابل اجرا نداشت.)

از آنجایی که جابز می دانست که می خواهد یک فنجان قهوه بعد از ارائه، او مکان های نزدیک استارباکس را جستجو کرد. ساده به نظر می‌رسد، اما آن‌طور که واکنش تماشاگران نشان می‌دهد، انقلابی بود. او یک استارباکس را انتخاب کرد، اطلاعات آنها را جمع آوری کرد و از داخل برنامه Maps تماس گرفت.

“صبح بخیر”، a کارمند استارباکس گفت. «چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟»

«لطفاً می‌خواهم ۴۰۰۰ لات سفارش بدهم.» جابز گفت. حضار خندیدند. می گوید: شوخی کردم. “تعداد اشتباه است. متشکرم. خداحافظ.”

حضار بلندتر خندیدند و به تشویق تشویق شدند.

اما موثر است، زیرا یک عملکرد پیشگامانه را با موارد استفاده روزمره مرتبط می کند.

حتما اکثریت مخاطبان قهوه می نوشند. پیوند دادن یک عملکرد جدید، توانایی استفاده از تلفن خود برای جستجوی یک کافی شاپ در نزدیکی، به کمی طنز — استیو جابز که ۴۰۰۰ لاته سفارش می دهد — آینده را به روشی به یادماندنی به حال متصل می کند.

بعد از همه، r تحقیقات نشان می دهد طنز یادآوری را بهبود می بخشد. تحقیقات دیگر نشان می دهد طنز توجه را افزایش می دهد، افراد را متقاعد کننده تر، و حتی باعث می شود مردم بیشتر را دوست داشته باشید. (نه اینکه جابز برای دوست داشتن مخاطبان MacWorld به کمک نیاز داشته باشد.)

به جای توصیف ویژگی‌های آیفون، جابز نشان داد که چه ویژگی‌هایی دارد. می‌تواند انجام دهد، و با کمک به مخاطبان می‌تواند دقیقاً آنچه را که دستگاه می‌تواند برای آنها انجام دهد، ارائه‌اش بسیار مرتبط‌تر شود.

و با افزودن کمی طنز غیرمنتظره — استیو جابز مطمئناً یکی از آخرین افرادی بود که هر کسی تصور می کرد که یک استارباکس شوخی کند — او همچنین آن را به یاد ماندنی تر کرد.

<. div class="standardText" readability="34">

هر زمان که نیاز به متقاعد کردن یا متقاعد کردن داشته باشید، هدف شماست.

روی کاری که می خواهید مردم انجام دهند تمرکز نکنید. روی کاری تمرکز کنید که وقتی مخاطبان مزایای آن را فهمیدند، می‌خواهند انجام دهند.

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی