عمومی

سئو یا بهینه سازی سایت چیست؟ اهمیت آن در دنیای مارکتینگ امروز

سئو یا بهینه سازی سایت چیست؟ اهمیت آن در دنیای مارکتینگ
امروز

امروزه هدف کسب و کارها از داشتن سایت، صرفا جلب اعتماد مشتریان نبوده و برندینگ و افزایش مخاطب و مشتری از طریق سایت‌ها، تبدیل به یکی از گزینه‌های در دسترس به‌جای هزینه‌های زیاد برای تبلیغات شده است. گوگل به صاحبین مشاغل کمک می‌کند که بدون گسترش فضای کاری و تلاش فراوان، با قرار گرفتن در لیست سرچ گوگل بر اساس سرچ کلمات مرتبط به کسب‌وکار، سود کسب و کارشان را افزایش دهند. این عملیات یعنی بهبود جایگاه سایت در سرچ انواع کلمات مرتبط با فعالیت، برای سایت‌ها تحت عنوان سئو مطرح است. در این مقاله در مورد اینکه SEO چیست و چه اهمیتی دارد توضیحات کاملی می‌دهیم؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

سئو چیست ؟

امروزه کسب و کارها برای برندینگ و افزایش مخاطبانشان از گوگل استفاده می‌کنند. گوگل به صاحبین مشاغل کمک می‌کند که بدون گسترش فضای کاری و تلاش فراوان، با قرار گرفتن در لیست سرچ گوگل بر اساس سرچ کلمات مرتبط به کسب‌وکار، سود کسب و کارشان را افزایش دهند. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ همواره در حال تغییر و بروزرسانی هستند و صاحبین مشاغل برای بهبود کسب و کارشان باید خود را با این ابزارها همگام کنند. در حال حاضر اکثر بازاریابان متوجه شده‌اند که برای افزایش بازدید یک سایت، فاکتوری حیاتی به نام سئو وجود دارد. این قابلیت، یعنی بهبود جایگاه سایت‌ها در موتورهای جستجو نظیر گوگل سئو سایت نامیده می‌شود. در این مقاله در مورد اینکه SEO چیست و چه اهمیتی دارد توضیحات کاملی می‌دهیم؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

اهمیت سئو برای کسب و کارها

با شنیدن کلمه Seo سوالی که ممکن است ذهن شما را مشغول کند این است که SEO چیست و چه اهمیتی برای کسب و کارها دارد؟ سئو یکی از مهم‌ترین ابزارها برای بازاریابی دیجیتال است که به وب سایت کمک می‌کند تا در نتایج حاصل از موتورهای جستجو به صورت بهتری نمایش داده شود. زمانی که وب سایت یا وبلاگ خود را بر اساس سئو بهینه سازی کنید، بازدیدکنندگان بیشتری پیدا خواهید کرد و در صورت ارائه محصولات، فروش بیشتری خواهید داشت. علاوه بر این، سئو سایت باعث بهبود کیفیت وبلاگ یا وب سایت می‌شود و آن را کاربر پسندتر خواهد کرد.

بهینه‌سازی سایت و بهبود تجربه کاربری

موتورهای جستجو، وب سایت‌هایی را نمایش می‌دهند که بتوانند به خوبی روی موبایل نشان داده شوند، سیگنال کاربری مناسبی داشته باشند و در آن از مطالب، عکس‌ها و ویدیوهای مرتبط با موضوع استفاده شده باشد. زمانی که شما سایت خود را با استفاده از seo بهینه سازی می‌کنید، به طور خودکار در حال بهبود تجربه کاربری خواهید بود.

اکثر بازدیدها از نوع سرچ ارگانیک هستند

تحقیقی که بر روی سایت‌های مختلف انجام شد، نشان داد که ۶۴ درصد از ترافیک ارجاعی از نوع سرچ ارگانیک است. سرچ یکی از مهم‌ترین منابع ترافیک برای کسب و کارها محسوب می‌شوند.

افزایش کاربران و فروش محصولات

سئو معمولاً کاربرانی را به سایت شما هدایت می‌کند که محصولات شما را خریداری می‌کنند. به عبارت دیگر، سئو وب سایت باعث فروش بیشتر محصولات می‌شود؛ در حالی که دیگر روش‌های جذب مخاطب فروش کمتری به دنبال دارند.

در صورتی که میخواهید در کسب و کار آنلاین خود، بهترین عملکرد و افزایش فروش را داشته باشید، بهترین پیشنهاد سفارش سئو سایت است.

برای سفارش سئو سایت خود در دکتر ویز، کلیک کنید.

انواع سئو

یکی از پرتکرارترین سوالات پس از سئو چیست در گوگل، عبارت انواع سئو چیست است. امروزه همه افراد به اهمیت Seo سایت پی برده‌اند و به دنبال یادگیری اصول آن و بهینه‌سازی سایت‌های خود هستند. سئو سایت دارای انواع مختلفی است که هر یک از آن‌ها تکنیک‌های خاصی دارد. در ادامه به انواع سئو وب سایت می‌پردازیم:

سئو داخلی

سئو داخلی یا On Page SEO باعث تولید محتوای باکیفیت و بهبود رتبه سایت خواهد شد. از زمان ساخت سایت باید سئو داخلی را بر اساس استانداردها رعایت کنید تا ساختار آن برای گوگل تعیین شود. با رعایت اصول سئو داخلی، مطالب سایت مانند زنجیره به هم متصل می‌شوند و پیوستگی و انسجام درون سایت به وجود می‌آید.

سئو خارجی

سئو خارجی یا Off Page SEO مانند بک لینک یکی از روش‌های‌ بهینه‌سازی سایت است. در این نوع از سئو‌ سایت، تمرکز بیشتر بر روی ورود مخاطبان از دیگر سایت‌ها است و موتور جستجوی گوگل برای جذب ترافیک مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. همیشه موتور جستجوی گوگل و افزایش ترافیک از آن باعث موفقیت سایت شما نخواهد شد. گاهی اوقات باید روش‌های دیگر را برای ورود کاربران امتحان کنید. برای استفاده از سئو خارجی باید محتوایی در دیگر سایت‌ها ایجاد کنید و این امکان را برای مخاطبان فراهم کنید که از طریق آن وارد سایت شما شوند.

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید که با نام white hat SEO نیز شناخته می‌شود، بهترین روش برای ارگانیک سایت است و تجارت آنلاین پایدار برای شما ایجاد می‌کند. اگر سئو سایت خود را بر اساس سئو کلاه سفید انجام دهید، ترافیک انسانی را بهبود می‌بخشید و می‌توانید رتبه بالایی در جستجوی گوگل به دست آورید. اگر به دنبال بهبود رتبه سایت در گوگل در زمان مناسبی هستید و نمی‌خواهید مجازات‌های گوگل شامل حال شما شوند، باید از این نوع سئو وب سایت استفاده نمایید.

سئو کلاه سیاه

همه افراد دوست دارند که سریعا به رتبه بالایی در جستجوی گوگل دست یابند؛ به همین دلیل اکثر آن‌ها به سراغ سئو کلاه سیاه یا black hat SEO می‌روند. در این نوع Seo سایت از تاکتیک‌های زیرکانه مثل به کار بردن بیش از حد کلمه کلیدی، برای افزایش رتبه در کمترین زمان استفاده می‌شود. این روش شاید برای مدت کوتاهی بازدیدکنندگان شما را افزایش دهد؛ اما پس از چند بار تکرار، گوگل متوجه آن خواهد شد و شما را مجازات خواهد کرد. حتی ممکن است شما را در لیست سیاه قرار دهد تا دیگر نتوانید رتبه‌بندی شوید.

سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری یا Gray-Hat SEO نوعی سئو وب سایت است که بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه قرار می‌گیرد. در این نوع از سئو سایت برای بهبود رتبه از روش‌هایی استفاده می‌شود که گوگل قوانین روشن و واضحی در رابطه با آن‌ها اعلام نکرده است. به عبارت دیگر این روش‌ها باعث جریمه شدن سایت شما نخواهند شد. محتوایی که در سئو کلاه خاکستری تولید می‌شود مانند سئو کلاه سفید بر اساس اصول اخلاقی نیست، اما همانند سئو کلاه سیاه نیز مخرب نخواهد بود.

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال، باید در زیر ساخت و پایه سایت رعایت شود. اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن بهبود رتبه داشته باشید، باید سئو تکنیکال یا سئو در برنامه نویسی را به درستی رعایت کنید. در این نوع از سئو وب سایت، اصول سئو باید در طراحی، برنامه نویسی، بهینه‌سازی، سرعت سایت و لینک گذاری‌ها رعایت شود.

سئو محلی

سئو محلی، همانطور که از نامش پیدا است برای کسب و کارهای محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به شما کمک می‌کند تا به صورت محلی مشتریان بیشتری برای خدمات خود داشته باشید. شما می‌توانید منطقه‌ای که فروشگاهتان در آنجا در حال فعالیت است را معرفی کنید تا افراد آن منطقه شما راحت‌تر پیدا کنند.

اهداف سئو

از سئو وب سایت برای اهداف مختلفی استفاده می‌شود و هدف آن فقط محدود به افزایش رتبه در موتور جستجو نمی‌شود. در ادامه به اهداف سئو سایت اشاره می‌کنیم:

افزایش فروش

بسیاری از افراد به منظور فروش محصولات و کسب درآمد، اقدام به افتتاح سایت می‌کنند. در حال حاضر به دلایل مختلفی مانند نبود شغل، کسب درآمد و فروش محصولات از طریق اینترنت بسیار رونق گرفته است. برای فروش اینترنتی نیز مهم‌ترین قدم، افتتاح یک وب سایت متناسب با نیازهای مشتریان است. صاحبین مشاغل اینترنتی برای افزایش فروش باید از سئو برای وب سایت خود استفاده کنند. سئو سایت به شما کمک می‌کند که بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشید و در نتیجه افزایش فروش خواهید داشت. حتی اگر می‌خواهید از روش غیرمستقیم مثل تبلیغات کسب درآمد کنید، باز هم باید سئو وب سایت را رعایت نمایید.

افزایش ورودی

یکی از اصلی‌ترین اهداف سئو وب سایت، افزایش ورودی و ترافیک است که با استفاده از آن می‌توانید رتبه سایت را افزایش دهید. در واقع با کمک انواع سئو که در بخش گذاشته به آن اشاره کردیم، می‌توانید ترافیک و ورودی بالایی به دست آورید و بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهید.

برندینگ

سئو سایت به شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجو بهتر دیده شوید، محتوای خود را به افراد بیشتری نشان دهید و در نتیجه برند خود را بسازید. برندسازی نوعی استراتژی قدیمی در بازاریابی محسوب می‌شود، اما Seo سایت به شما کمک می‌کند تا در دنیای دیجیتال امروزه این کار را با هزینه کمتر و سرعت بیشتری انجام دهید. البته توجه داشته باشید که برای برندسازی باید محتواسازی کنید تا بتوانید توجه مخاطبان را جلب نمایید.

اصول سئو

سوال دیگری که ممکن است ذهن شنونده را مشغول کند این است که اصول سئو چیست؟ اصول سئو، اصول ساده‌ای هستند که با رعایت آن‌ها می‌توانید از رقیبان خود پیشی بگیرید و کسب و کار خود را رونق بخشید. این اصول عبارتند از:

سرعت سایت

سرعت صفحه و سایت یکی از مهم‌ترین عوامل برای رتبه‌بندی هستند. یکی از اصول سئو سایت این است که سرعت صفحه شما بالا باشد و در تلفن همراه نیز به خوبی بتوان به سایت دسترسی پیدا کرد. باید از روش‌هایی استفاده کنید که باعث افزایش سرعت کلی سایت خواهند شد. از نظر محتوا، عوامل مربوط به طراحی سایت و تصاویر نقش بسزایی در سرعت صفحه دارند؛ به همین دلیل برای بهینه‌سازی آن‌ها باید زمان زیادی صرف کنید. ابزارهای متنوعی مانند Gtmetrix و PageSpeed گوگل وجود دارند که سرعت سایتتان را به شما نشان می‌دهند تا بتوانید آن را بهبود بخشید.

برای طراحی وب سایت ریسپانسیو و متناسب با سئو سایت، کلیک کنید.

موبایل فرندلی بودن

به تازگی گوگل اعلام کرده است که اولین شاخص رتبه‌بندی، نسخه تلفن همراه است. به عبارت دیگر گوگل رتبه‌بندی و شاخص‌گذاری سایت‌ها را بر اساس نسخه تلفن همراه آن‌ها انجام می‌دهد. موبایل فرندلی بودن برای گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که باعث راحتی کاربران خواهد شد. اگر هم اکنون سایت شما ریسپانسیو است و در تلفن‌های همراه به خوبی باز می‌شود، می‌توانید با رعایت همه اصول، افزایش رتبه در موتور جستجوی گوگل داشته باشید. ربات Fetch as Google به شما کمک می‌کند تا محتوای سایت را در تلفن همراه بررسی کنید و مشکلات آن را برطرف نمایید.

محتوا

استفاده از ویدئوها و تصاویر مرتبط با موضوع در سایت، بر روی بازدید آن تاثیر مثبتی دارد. تحقیقات نشان داده‌اند که استفاده از ویدیو در محتوای سایت زمان توقف و بازدید افراد را افزایش خواهد داد. در صورتی که محتوای سایت شامل ویدیو، تصاویر، اینفوگرافی و نمودار باشد، محتوا جذاب‌تر می‌شود و خواندن آن نیز راحت‌تر خواهد بود. به عبارت دیگر یادگیری از محتوای بصری بیشتر از زمانی است که فقط از متن تشکیل شده باشد.

برای سفارش تولید محتوا در دکتر ویز، کلیک کنید.

آنالیز سئو سایت

آنالیز سئو وب سایت به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از موتورهای گوگل، وضعیت سایت را بررسی نمایید. شما به عنوان صاحب سایت باید نحوه نمایش سایت در جستجوی گوگل، ورود به سایت و رفتار کاربران در زمان دیدن مطالب را بررسی کنید. داده‌هایی که آنالیتیکس و جستجوی گوگل به شما می‌دهند، معیار مناسبی برای سنجش وضعیت سایت و میزان عملکرد آن خواهند بود. ابزارهای زیادی برای سئو وب سایت وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها رتبه سایت خود را بررسی نمایید. در بخش بعدی به سوال ابزار SEO چیست پاسخ می‌دهیم.

ابزارهای سئو

ابزارهای Seo سایت، برنامه‌ها یا سایت‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند تمامی جوانب و زوایای سایت را مورد آنالیز و بررسی قرار دهید. برخی ابزارهای سئو سایت ممکن است هزینه‌هایی در بر داشته باشند؛ البته در این بین ابزارهایی نیز وجود دارد که کاملا رایگان هستند و به صورت حرفه‌ای عمل می‌کنند. استفاده از مناسب‌ترین ابزار سئو وب سایت به شما کمک می‌کند تا کسب و کار خود را افزایش دهید و به فروش چند برابری محصولات دست یابید. در ادامه شما را با انواع ابزارهای Seo سایت آشنا می‌کنیم:

ابزارهای آنالیستیک

ابزارهای آنالیستیک یکی از انواع ابزارهای سئو وب سایت هستند که به شما کمک می‌کنند تا جستجوهای‌ کاربران را به طور دقیق آنالیز کنید. مواردی چون سرچ کنسول گوگل، به سادگی، اطلاعات دقیقی در مورد انواع بخش‌های مهم برای سئو وب سایت را در اختیار توسعه دهندگان، قرار می‌دهند.

ابزارهایی برای یافتن مناسب‌ترین کلمات کلیدی

کلمات کلیدی بخش مهمی از سئو‌ را تشکیل می‌دهند؛ اول اینکه کدام کلمات کلیدی برای کسب‌وکار مربوطه در میان مخاطبان، پر سرچ هستند و دوم اینکه میزان سختی کلمات کلیدی بر حسب رقبا، چقدر است، می‌تواند راهنمای مناسبی برای تعیین استراتژی سئو باشد. ابزارهایی وجود دارد که شما را در انتخاب کلمه کلیدی یاری می‌کنند تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

ابزارهایی برای بررسی رقابت کلمات کلیدی

این نوع ابزارهای پرکاربرد در سئو سایت، رقابت را در جستجوی کلمات کلیدی بررسی می‌کنند. برای مثال اگر فعالیت شما در زمینه‌ی کنکور است، شاید در ابتدای راه، گرفتن رتبه برای عبارت پر کاربردی نظیر “انتخاب رشته” با توجه به تعدد بالای سایت‌های معتبر در این زمینه، خیلی مشکل باشد، ولی انتخاب عبارتی مناسب‌تر نظیر “انتخاب رشته در شیراز” می‌تواند گزینه‌ی ساده‌تری تلقی شود؛ کما اینکه شاید خدمات شما در کل کشور باشد. باز هم گرفتن رتبه برای همین عبارت، می‌تواند زمینه را برای فعالیت گسترده‌تر، مهیا کند.

ابزارهای سئو داخلی سایت

این ابزارها نیز همانطور که از نامشان پیدا است برای آنالیز سئو داخلی سایت به کار می‌روند. با توجه به گسترده بودن عملیات‌های سئو، تفکیک صحیح روندها، می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

ابزارهایی برای بررسی بک لینک

با کمک این ابزارهای سئو سایت می‌توانید میزان بک لینک‌های یک سایت را بررسی و آنالیز نمایید. شاید در هنگام بارگذاری محتواها، بک لینک‌ها تا حدودی فراموش شوند، اما با کمک این گونه ابزارها، به‌سادگی می‌توان به آنالیز بک لینک‌ها پرداخت.

ابزار رتبه‌بندی سایت در گوگل

دانستن رنکینگ سایت‌ها یک ابزار مهم و کاربردی برای تعیین وضعیت سایت‌ها است. با استفاده از این ابزار می‌توانید رنکینگ سایت خود را در گوگل ببینید و از آخرین رتبه‌بندی آن باخبر شوید.

ابزارهای بهینه‌سازی محتوا

حتی اگر در زمینه‌ی سئو تنها یکی دو مطلب خوانده باشید و کاملا تازه‌کار باشید هم احتمالا با اهمیت محتوا در بهینه‌سازی سئوی سایت‌ها آشنا هستید. این ابزارها، تمامی اصول سئو وب سایت را در اختیار شما قرار می‌دهند و محتوای سایت شما را بهینه‌سازی خواهند کرد.

ابزارهای تست سرعت

همانطور که پیش از این گفته شد، سرعت سایت در جستجوی گوگل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با استفاده از این ابزارها سرعت را بررسی کنید و برای بالا بردن آن تلاش نمایید.

جمع بندی

یکی از عناصر حیاتی در بازاریابی دیجیتال، سئو سایت است که به صاحبین مشاغل کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری جذب کنند و محصولات و خدمات خود را به آنان ارائه دهند. با کمک سئو،‌ بهینه‌سازی سایت انجام می‌شود و موتورهای جستجو، شما را در صدر لیست سرچ قرار خواهند داد. به طور کلی، سئو وب سایت برای کسب و کارهایی که به دیده شدن نیاز دارند ضروری است. فراموش نکنید که اصول سئو سایت را به دقت رعایت نمایید تا بتوانید رتبه خود را در جستجوی گوگل بهبود بخشید. از ابزارهای متنوع سئو وب سایت نیز می‌توانید استفاده کنید تا بهترین نتایج را به دست آورید.

منبع : drways.com
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی