تورم و افزایش نرخ بهره کسب و کارهای کوچک را کند کرد خرید در سال 2022
تورم و افزایش نرخ بهره کسب و کارهای کوچک را کند کرد
خرید در سال ۲۰۲۲
گزارش Insight BizBuySell نشان میدهد که خرید کسبوکارهای کوچک برای سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱، ۴٫۷ درصد افزایش یافته است. حتی اگر نیمه اول سال ۲۰۲۲ رشدهای قوی سال به سال (YOY) را تجربه کرد، افزایش تورم و افزایش نرخ بهره، شتاب را در نیمه دوم کاهش داد.
خرید مشاغل کوچک در سال ۲۰۲۲
اعداد تراکنش از سال ۲۰۲۰، ۱۹ درصد سود را نشان می دهد. با این حال، هنوز ۷ درصد کمتر از سطوح قبل از همهگیری سال ۲۰۱۹ است. با شروع سال ۲۰۲۲، تراکنشهای سالانه ۲۷ درصد در سه ماهه اول افزایش داشتند، بنابراین خوشبینی زیادی وجود داشت. اما تا پایان سال، فروش مشاغل کوچک کاهش یافت. به ۱۲٫۷ درصد در سه ماهه چهارم.
عملکرد مالی دشوار در سال ۲۰۲۲ نیز تا حد زیادی مسئول کاهش تعداد تراکنش ها بود که منجر به موارد زیر شد: >
- درآمد متوسط در سه ماهه سوم نسبت به سه ماهه دوم ۱۱ درصد کاهش یافت و ۳ درصد افزایش یافت. در سه ماهه چهارم، سال ۲۰۲۲ با افت ۲ درصدی سالانه به پایان رسید
- میانگین جریان نقدی در سه ماهه سوم نسبت به سه ماهه دوم ۳ درصد کاهش یافت و در سه ماهه چهارم ثابت ماند و سال ۲۰۲۲ با کاهش ۱ درصدی در سال به پایان رسید
- میانگین درآمد چند برابر کاهش یافت. از ۰٫۶۷ به ۰٫۶۵ و میانگین چند برابری جریان نقدی از ۲٫۵۵ به ۲٫۵۳ کاهش یافت
- ۳۳% از کارگزاران معاملات اندکی بیشتری بستند، در حالی که ۲۲% معاملات به طور قابل توجهی بیشتری بستند
- ۴۷% از کارگزاران کارگزاران این افزایش را به افزایش تقاضای خریدار برای کسب و کارهای پر رونق نسبت می دهند
- ۴۱% از کارگزاران معتقد بودند که این افزایش به دلیل افزایش تعداد خریدارانی است که وارد بازار می شوند
قیمت های فروش و تقاضا
قیمت فروش متوسط ۳ درصد کاهش یافت به ۳۱۵,۰۰۰ دلار، زیرا تورم و افزایش نرخهای بهره کاهش قابلتوجهی قیمت را در ارزشهای تجاری ایجاد کردند.
درمورد درآمد کسبوکارها، این درآمد نیز با ۲ درصد کاهش به ۶۵۰۰۰۰ دلار در مقایسه با ۶۶۵۱۰۷ دلار در سال ۲۰۲۱ رسیده است. جریان نقدی نیز با کاهش ۱ درصدی به ۱۴۸۷۶۵ دلار در مقایسه با ۱۵۰۰۰۰ دلار قبلی دنبال میشود. سال.
نزدیک به سه چهارم یا ۷۴ درصد از صاحبان مشاغل در نظرسنجی میگویند تورم کاهش نمییابد و ۵۳ درصد دیگر از مالکان گفتند که افزایش نرخها تأثیر منفی بر کسبوکارشان دارد. اگر شرایط اقتصادی یکسان تا سال ۲۰۲۴ ادامه یابد، ممکن است این به نفع خریداران باشد. تقریباً نیمی یا ۴۷ درصد از کارگزاران احساس میکنند که به نفع خریداران است، در حالی که تنها ۱۷ درصد احساس میکنند که همچنان به نفع فروشندگان است.
در مورد تقاضا، مشاغل خدماتی همچنان قوی هستند. ۳۹ درصد از کل خریدها را به خود اختصاص داده است. این نسبت به سال ۲۰۲۱ ۷ درصد افزایش داشت که از سطح قبل از همه گیری فراتر رفت. بخش خدمات همچنین شامل مراقبتهای بهداشتی، مالی و سایر خدمات ضروری میشود.
با قیمت متوسط ۳۰۰۰۰۰ دلار، خریداران برای کسبوکارها هزینه بیشتری پرداخت کردند. این بخش این افزایش ۳۳ درصدی نسبت به قیمت فروش ۲۲۵۰۰۰ دلاری قبل از همه گیری در سال ۲۰۱۹ است. کسبوکارهای این بخش میانگین درآمد ۳ درصدی و میانگین جریان نقدی ۳٫۴ درصدی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
وقتی صحبت از رستوران ها می شود، خرید در سال ۲۰۲۲ به دنبال افزایش ۶٫۵ درصدی در سال ۲۰۲۱، ۲۰ درصد جهش کرد. این پس از رکود عظیم ۳۸ درصدی در سال ۲۰۲۰ بود که ناشی از همه گیری بود. رستورانها سریعتر فروخته میشوند، وضعیت مالی قویتری نشان میدهند و با قیمتهای بالاتر فروخته میشوند.
بر اساس BizBuySell، «این فعالیت ممکن است نشاندهنده تقاضای سرکوبشده برای مالکیت رستوران باشد. پس از نزدیک به دو سال تلاش برای جذب مشتری، صرف غذا و دور هم جمع شدن با دوستان دوباره محبوب شده است. > بازار تجارت برای فروش اخیراً در حال افزایش بوده است، اما تورم و نرخهای بهره شدید این رشد را کاهش داده است، که به نظر نمیرسد به این زودیها از بین برود. با وجود اینکه قیمت ها در کنار نرخ بهره افزایش می یابند، خریداران ناامید نیستند و همچنان به دنبال بهترین فرصت ها هستند. خوشبینی وجود دارد که سال ۲۰۲۴ نرخهای بهره کمتری را به همراه خواهد داشت، اما باید دید.
وقتی نوبت به فروشندگان میرسد، ۴۵ درصد از مالکان برای بازنشستگی میفروشند. و ۴۲ درصد از فروشندگان احساس می کنند که کشور در حال حاضر در رکود قرار دارد، در حالی که ۴۸ درصد خریداران احساس می کنند. یک سوم مالکان و خریداران انتظار دارند در سال ۲۰۲۳ شاهد رکود اقتصادی باشند.
با توجه به اینکه فرآیند فروش یک کسب و کار شش تا دوازده ماه طول می کشد تا تکمیل شود، مالکانی که به دنبال فروش سریع هستند باید زودتر آماده شوند. BizBuySell گزارش می دهد که تنها ۵۳ درصد از مالکان مورد بررسی برنامه خروج دارند و تنها ۵۸ درصد ارزش کسب و کار خود را می دانند. این بدان معناست که نزدیک به نیمی از مالکان آماده نیستند.
شیلا اسپنگلر، واسطه کسب و کار معتبر در Murphy Business، میگوید: «یک واسطه کسبوکار حرفهای را استخدام کنید که برای ارزشگذاری و فروش کسبوکار شما تخصص داشته باشد. اگر دفاتر و سوابق مالی شما وضعیت خوبی ندارند، ابتدا آنها را تمیز کنید. واسطه کسب و کار می تواند به شما در مورد کارهایی که برای فرآیند فروش آسان تر باید انجام دهید، راهنمایی می کند. بدانید که فروش کسب و کار شما یک فرآیند سریع یا آسان نیست و با دریافت مشاوره صحیح و داشتن تیم مناسب در کنار خود، می توان از بسیاری از دام ها جلوگیری کرد!»
دریافت آخرین سرفصل ها از روندهای کسب و کار کوچک. ما را در اخبار Google دنبال کنید.
تصویر: Envato Elements