عمومی

سررسید 2024 برای ثبت مالیات برای Small چیست؟ صاحبان تجارت؟

سررسید ۲۰۲۴ برای ثبت مالیات برای Small چیست؟
صاحبان تجارت؟

مهلت ثبت نام مالیات های سال ۲۰۲۳ چه زمانی است؟ و پرداخت های سه ماهه در سال ۲۰۲۴ انجام دهید؟ درخواست یک برنامه افزودنی دارید؟

این مقاله همه چیزهایی را که باید بدانید را پوشش می دهد. بسیاری از مهلت های مالیاتی به سرعت نزدیک می شوند. این مقاله تاریخ‌های کلیدی را پوشش می‌دهد که صاحبان مشاغل کوچک باید بدانند تا مالیات‌های سال ۲۰۲۳ خود را ثبت کنند، پرداخت‌های سه ماهه را در طول سال ۲۰۲۴ انجام دهند و/یا درخواست تمدید پرونده را داشته باشند.

svg%3E - سررسید 2024 برای ثبت مالیات برای Small چیست؟
صاحبان تجارت؟

آخرین روز برای ثبت مالیات های ۲۰۲۳ یا درخواست تمدید

آخرین روز برای ثبت مالیات های فدرال و ایالتی ۲۰۲۳، ۱۵ آوریل ۲۰۲۴ است. همچنین آخرین روزی است که می توانید برای ثبت مالیات درخواست تمدید کنید. اگر نیاز به تمدید دارید، فرم ۴۸۶۸ را تا این تاریخ ارسال کنید. این همچنین آخرین مهلتی است که افراد می توانند در سال ۲۰۲۳ کمک های IRA و HSA را انجام دهند.

اگر شما درخواست تمدید برای ثبت مالیات های فدرال خود می کنید، باید آنها را تا ۱۵ اکتبر ۲۰۲۴ ثبت کنید.

توسعه های مالیاتی ایالتی

در حالی که IRS از شما می‌خواهد فرم ۴۸۶۸ را برای درخواست تمدید مالیاتی تشکیل دهید، هر ایالت شرایط خاص خود را برای دریافت پسوند مشابه دارد. برخی از ایالت‌ها مانند ویسکانسین، آلاباما و کالیفرنیا، تمدید خودکار را به همه مالیات دهندگان ارائه می‌دهند، در حالی که سایر ایالت‌ها از شما می‌خواهند که فرم خاصی را تا تاریخ سررسید اصلی اظهارنامه ارسال کنید. برای تأیید مراحلی که باید دنبال کنید، با اداره مالیات ایالت خود تماس بگیرید.

svg%3E - سررسید 2024 برای ثبت مالیات برای Small چیست؟
صاحبان تجارت؟

اگر پول بدهکار باشم اما درخواست تمدید کنم چه می شود؟

تمدید زمان ارائه اظهارنامه به شما هیچ تمدید زمانی برای پرداخت مالیات را نمی دهد. برای جلوگیری از جریمه‌های احتمالی، مانند بهره پرداختی در مبلغ پرداخت، باید هر گونه مالیات بدهی را تا مهلت مقرر خود تخمین بزنید و بپردازید.

تاریخ‌های مهم برای پرداخت‌های مالیاتی سه‌ماهه

پرداخت مالیات تخمینی سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۳ در ۱۶ ژانویه سررسید بود. ، ۲۰۲۴٫

برای هر فردی که خوداشتغال دارد یا درآمد دیگری بدون کسر مالیات دارد و پرداخت‌های مالیاتی تخمینی سه ماهه را انجام می‌دهد، این آخرین موعد ارائه پرداخت سه ماهه برای سال مالیاتی ۲۰۲۳ است. دوره زمانی از ۱ سپتامبر تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ را پوشش می‌دهد

در اینجا تاریخ‌های پرداخت‌های سه ماهه برآورد شده در سال ۲۰۲۴ آمده است:

۱۵ آوریل ۲۰۲۴ – برای دوره ۱ ژانویه تا ۳۱ مارس

۱۷ ژوئن ۲۰۲۴ – برای دوره ۱ آوریل تا ۳۱ مه

۱۶ سپتامبر ۲۰۲۴ – برای دوره ۱ ژوئن تا ۳۱ اوت

۱۶ ژانویه ۲۰۲۵ – برای دوره ۱ سپتامبر تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴

svg%3E - سررسید 2024 برای ثبت مالیات برای Small چیست؟
صاحبان تجارت؟

مهلت‌های مالیاتی برای انواع مختلف کسب‌وکار

شرکت‌ها، شرکت‌های LLC چند عضوه و S Corps

شرکت‌ها، شرکت‌های LLC چند عضوه، و S-Corporations باید فرم ۱۰۶۵ یا ۱۱۲۰S را تا ۱۵ مارس ۲۰۲۴ ارسال کنند، اگر کسب‌وکارشان بر اساس یک سال تقویمی باشد. در صورت استفاده از سال مالی، اظهارنامه مالیاتی باید تا پانزدهم سومین ماه پس از پایان سال مالیاتی ارائه شود. هر تاریخی که استفاده شود، همان تاریخ مهلت درخواست تمدید خواهد بود (فرم ۷۰۰۴ IRS).

برای C-Corporations

شرکت ها باید فرم ۱۱۲۰ را تکمیل و ارسال کنند تا محاسبه شود. درآمد مشمول نرخ ثابت شرکتی (۲۱%). زمان سررسید مالیات بستگی به این دارد که آیا شرکت از یک سال مالی پیروی می کند یا یک سال تقویمی.

برای شرکت C که پس از یک سال تقویمی، تاریخ سررسید فرم ۱۱۲۰ ۱۵ آوریل ۲۰۲۴ است.

>

برای یک شرکت C که یک سال مالی را دنبال می‌کند، فرم ۱۱۲۰ باید تا ۱۵ام روز چهارم ماه بعد از آخرین روز سال مالیاتی آنها ارسال شود. به عبارت دیگر، برای سال مالی منتهی به ۳۱ مه، فرم ۱۱۲۰ تا ۱۵ سپتامبر سررسید است.

چه C Corp از سال تقویمی استفاده کند یا یک سال مالی، شرکت می تواند درخواست تمدید ۶ ماهه کند. (فرم ۷۰۰۴ IRS). درخواست تمدید باید تا مهلت اصلی تشکیل پرونده مالیاتی ثبت شود.

svg%3E - سررسید 2024 برای ثبت مالیات برای Small چیست؟
صاحبان تجارت؟

تاریخ های مهم ۲۰۲۴

< td class="column-2">۱۰۹۹ فرم خاص ارسال شد

< /tr>

تاریخ توضیح
۳۱ ژانویه ۲۰۲۴ کارفرمایان باید ارسال فرم های W-2 به کارمندان
۳۱ ژانویه ۲۰۲۴
۱۵ مارس , ۲۰۲۴ مالیات معوق برای شراکتها، شرکتهای LLC چند عضوه و S-Corps
۱۵ آوریل ۲۰۲۴ روز مالیاتی، مهلت‌های ارسال اظهارنامه مالیات بر درآمد فدرال و درخواست تمدید
۱۵ آوریل ۲۰۲۴ سه ماهه اول ۲۰۲۳ پرداخت‌های مالیاتی تخمینی و مالیات‌های مربوط به سال تقویمی C-Corporation
۱۷ ژوئن ۲۰۲۴< /td> مهلت پرداخت مالیات برآورد شده در سه ماهه دوم ۲۰۲۳
۱۶ سپتامبر ۲۰۲۴ سررسید و مهلت تخمینی پرداخت مالیات در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ برای سال مالی C-Corps
۱۵ اکتبر ۲۰۲۴ مهلت ارائه تمدید اظهارنامه مالیاتی ۲۰۲۲
۱۵ ژانویه ۲۰۲۵ سه ماهه چهارم سررسید پرداخت مالیات تخمینی ۲۰۲۴

svg%3E - سررسید 2024 برای ثبت مالیات برای Small چیست؟
صاحبان تجارت؟

کارهایی که باید قبل از مهلت مالیاتی انجام دهید

با نزدیک شدن به مهلت مالیاتی، چند کار کلیدی وجود دارد که می توانید برای آماده سازی و اطمینان از فرآیند تشکیل پرونده بدون استرس انجام دهید. در اینجا پنج کاری وجود دارد که باید قبل از پایان مهلت مالیاتی انجام دهید:

  • اسناد و سوابق خود را جمع آوری کنید. تمام اسناد مورد نیاز، از جمله فرم های W-2، ۱۰۹۹s، رسیدها و سایر سوابق مربوطه را جمع آوری کنید. داشتن همه چیز در یک مکان، آماده‌سازی اظهارنامه را آسان‌تر می‌کند.
  • کد مالیاتی را برای تغییرات مرور کنید. ممکن است از آخرین باری که ثبت نام کرده‌اید تغییراتی در کد مالیاتی ایجاد شده باشد، بنابراین بررسی هر گونه به‌روزرسانی که می‌تواند بر بازگشت شما تأثیر بگذارد بسیار مهم است.
  • وضعیت پرونده درست را انتخاب کنید. وضعیت های مختلف پرونده موجود است، بنابراین مطمئن شوید که بهترین مورد را برای وضعیت شما مناسب است انتخاب کنید. این می تواند بر بدهی مالیاتی و مبلغ بازپرداخت شما تأثیر بگذارد.
  • کسورات و اعتبارات خود را محاسبه کنید. کسورات و اعتبارات زیادی وجود دارد که می تواند صورت حساب مالیاتی شما را کاهش دهد. زمانی را برای محاسبه واجد شرایط بودن اختصاص دهید تا بتوانید پس انداز خود را به حداکثر برسانید.
  • برای بازپرداخت سریعتر به صورت الکترونیکی پرونده کنید. تشکیل پرونده الکترونیکی سریعترین راه برای بازپرداخت است، بنابراین اگر انتظار دارید از IRS بازپرداخت شود، حتما از این گزینه استفاده کنید.

svg%3E - سررسید 2024 برای ثبت مالیات برای Small چیست؟
صاحبان تجارت؟

منابع تشکیل پرونده مالیاتی

پرونده مالیاتی می تواند یک کار دلهره آور باشد، به خصوص زمانی که با قوانین و مقررات تغییر می کند. خوشبختانه، منابع متنوعی برای کمک به ساده‌تر شدن و کم استرس‌تر کردن فرآیند وجود دارد. بیایید نگاهی به برخی از منابع تشکیل پرونده مالیاتی بیندازیم که به شما کمک می‌کنند تا در مورد مالیات‌هایتان آگاه و مجهز بمانید.

خدمات تهیه مالیات

اگر اینگونه نیستید. با اطمینان از توانایی خود برای ثبت مالیات به تنهایی، ممکن است بخواهید از یک خدمات تهیه مالیات. این خدمات کارکنانی آگاه و با تجربه را ارائه می‌کنند تا به شما در درک پیچیدگی‌های تشکیل پرونده مالیاتی کمک کنند و اطمینان حاصل کنید که بازگشت شما به طور دقیق انجام می‌شود.

svg%3E - سررسید 2024 برای ثبت مالیات برای Small چیست؟
صاحبان تجارت؟

صاحبان انحصاری و کسر استاندارد

دریافت کاهش استاندارد می‌تواند راهی عالی برای کاهش درآمد مشمول مالیات شما باشد. مالکان انحصاری باید همه کسرهای ممکن خود را از قبیل آب و برق، مسافت پیموده شده، هزینه های تبلیغات و غیره جمع کنند تا ببینند آیا این مجموع بیشتر یا کمتر از کسر استاندارد است.

مقادیر کسر استاندارد برای سال ۲۰۲۴ عبارتند از به شرح زیر:

زوج‌های متاهل که به صورت مشترک بایگانی می‌کنند: ۲۹,۲۰۰ دلار

مالیات دهندگان مجرد و افراد متاهل که به طور جداگانه درخواست می‌کنند: ۱۴,۶۰۰ دلار

سران خانواده: ۲۱,۹۰۰۲ دلار.

برای مالیات دهندگان ۶۵ ساله و بالاتر، کسر استاندارد اضافی برای سال ۲۰۲۴ ۱۵۵۰ دلار است (یا ۱۹۵۰ دلار در صورت مجرد و بدون همسر). مالیات دهندگان واجد شرایط می توانند این کسر اضافی را برای وضعیت پرونده خود به کسر استاندارد معمولی خود اضافه کنند.

svg%3E - سررسید 2024 برای ثبت مالیات برای Small چیست؟
صاحبان تجارت؟

مشاوره مالیاتی رایگان

اگر در مورد جنبه های خاصی از تشکیل پرونده مالیاتی مطمئن نیستید، مشاوره رایگان اغلب از حسابداران رسمی یا سایر متخصصان واجد شرایط در دسترس است. همچنین برنامه هایی با حمایت IRS وجود دارد که مشاوره مالیاتی رایگان ارائه می دهند. مهم است که در هنگام تشکیل پرونده مالیاتی منابع معتبر اطلاعاتی مانند این را جستجو کنید تا می تواند تصمیمات درستی بگیرد.

براکت های مالیات بر درآمد

شناخت براکت‌های مالیات بر درآمد می‌تواند ابزار ارزشمندی برای ثبت مالیات شما باشد. مهم است که از این براکت ها آگاه باشید تا بتوانید بدهی مالیاتی خود را به طور دقیق محاسبه کنید و مطمئن شوید که بهترین معامله ممکن را دریافت می کنید.

بهترین نرم افزار مالیاتی برای مشاغل آزاد

تحقیق بهترین نرم افزار مالیاتی برای افراد خوداشتغال عالی است راهی برای اطمینان از اینکه بیشترین بهره را از فرآیند تشکیل پرونده خود می برید. برنامه‌های نرم‌افزاری مختلف، ویژگی‌ها و ابزارهای مختلفی را ارائه می‌دهند تا به شما کمک کنند پس‌انداز مالیاتی خود را به حداکثر برسانید.

svg%3E - سررسید 2024 برای ثبت مالیات برای Small چیست؟
صاحبان تجارت؟

نحوه ثبت مالیات بر خوداشتغالی

تسلیم مالیات بر خوداشتغالی می تواند یک فرآیند پیچیده باشد. درک قوانین و مقررات بسیار مهم است تا بتوانید نحوه ثبت مالیات های خوداشتغالی به طور دقیق و به موقع. مطمئن شوید که در مورد نحوه ثبت مالیات به عنوان یک فرد خوداشتغال تحقیق کنید تا بتوانید از کسورات و اعتبارات خود بیشترین استفاده را ببرید.

کسرهای دفتر خانه

برای کسانی که اغلب از محل کار خود کار می کنند. خانه، انواع کسر موجود است. درک نحوه محاسبه صحیح این کسرها بسیار مهم است تا بتوانید پس انداز خود را به حداکثر برسانید. در اینجا راهنمای توصیه مالیاتی لحظه آخری برای کسورات دفتر خانه وجود دارد.

فایل رایگان IRS

با فایل رایگان IRS، می توانید به راحتی و ایمن اظهارنامه مالیات بر درآمد فردی فدرال خود را با کمک نرم افزار تهیه مالیات هدایت شده تهیه و ارسال کنید. این فرآیند کاملاً رایگان، راحت و ایمن است و نیازی نیست نگران هزینه‌های پنهان باشید.

svg%3E - سررسید 2024 برای ثبت مالیات برای Small چیست؟
صاحبان تجارت؟

اگر مهلت مالیاتی را از دست بدهید چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر مهلت مالیاتی را از دست بدهید، ممکن است مشمول جریمه شوید و کارمزد بهره IRS همچنین ممکن است برای پرداخت بدهی مالیاتی پرداخت نشده، دستمزد شما را تخصیص دهد یا دارایی شما را مصادره کند. برای جلوگیری از این عواقب، مهم است که اظهارنامه خود را ثبت کنید و هر گونه پرداخت لازم را در اسرع وقت انجام دهید.

اگر بازپرداخت بدهکار هستید، برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی فدرال خود جریمه ای وجود ندارد. با این حال، در صورتی که موفق به ثبت و بدهی مالیاتی نشدید، باید در اسرع وقت اظهارنامه ارسال کنید و تا آنجا که ممکن است مالیات بدهی را بپردازید تا جریمه ها و سود کاهش یابد. IRS پس از دریافت اظهارنامه شما را پردازش می کند و بازپرداخت مالیات شما را ارسال می کند.

اگر بیشتر از آنچه می توانم بدهی بدهم چه می شود؟

اگر بیشتر از آنچه می توانم بدهی بدهی، وضعیت ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد، اما نادیده گرفتن وضعیت ضروری است. IRS راه حل های مختلفی را برای کمک به مالیات دهندگانی که نمی توانند مالیات بدهی خود را پرداخت کنند، ارائه می دهد. با این حال، به خاطر داشته باشید که در حالی که IRS این گزینه ها را ارائه می دهد، ممکن است همچنان مشمول سود و جریمه باشید. اطلاعات دقیق‌تر در اینجا آمده است:

قرارداد اقساطی: این یک طرح پرداخت است که در آن می‌توانید پرداخت‌های ماهانه بدهی مالیاتی خود را انجام دهید. برای استفاده از این گزینه باید تمامی اظهارنامه های مالیاتی مورد نیاز را ثبت کنید. انواع مختلفی از قراردادهای اقساطی وجود دارد، مانند قراردادهای اقساط تضمین شده، قراردادهای اقساط ساده و قراردادهای اقساط غیرکارآمد.

پیشنهاد در مصالحه: این یک توافق نامه بین مالیات دهندگان است. و IRS که بدهی های مالیاتی مالیات دهندگان را کمتر از کل مبلغ بدهی تسویه می کند. به طور کلی این گزینه زمانی است که پرداخت کامل باعث ایجاد مشکلات مالی شود.

به طور موقت فرآیند جمع آوری را به تعویق بیندازید: اگر با مشکلات مالی قابل توجهی مواجه هستید، IRS ممکن است به طور موقت جمع آوری را تا زمانی که وضعیت مالی شما بهتر می شود اما به یاد داشته باشید، بدهی مالیاتی معمولاً افزایش می‌یابد زیرا تا زمانی که مبلغ کامل را پرداخت نکنید، جریمه و سود دریافت می‌شود.

تسلیم یک تمدید: اگر به زمان بیشتری برای پرداخت نیاز دارید، می‌توانید درخواست دهید. برای ۱۲۰ تا ۱۸۰ روز اضافی برای پرداخت کامل حساب خود با قرارداد “پرداخت کامل”. نیازی به هزینه راه‌اندازی نیست، اما جریمه تأخیر پرداخت و سود تا زمانی که حساب به طور کامل پرداخت نشود، همچنان اضافه می‌شود.

استفاده از کارت اعتباری یا وام: در صورت امکان، پرداخت بدهی مالیاتی خود به طور کامل با کارت اعتباری یا وام ممکن است میزان سود و جریمه های شما را کاهش دهد. به IRS بپردازید.

svg%3E - سررسید 2024 برای ثبت مالیات برای Small چیست؟
صاحبان تجارت؟

در اینجا پیامدهای بالقوه بدهی مالیات آمده است:

سود: به طور کلی، بهره از تاریخ سررسید بازگشت شروع می شود تا زمانی که کل مبلغ به طور کامل پرداخت شود.

جریمه دیرکرد پرداخت. : جریمه معمولاً ۰٫۵٪ از مالیات بدهکار برای هر ماه یا بخشی از یک ماه است که مالیات شما پس از سررسید پرداخت نشده باقی می ماند، تا سقف ۲۵٪.

حق مالیات: IRS ممکن است برای محافظت از ادعای خود در برابر دارایی‌های شما، یک حق ضمانت مالیاتی فدرال ارائه دهد.

لوی: اگر ترتیب پرداخت را ندارید، IRS حق اخذ، تصرف و فروش هر نوع دارایی شخصی یا غیرمنقول را دارد که مالک یا علاقه مند به آن هستید.

اگر متوجه می‌شوید که نمی‌توانید مالیاتی را که مدیون هستید بپردازید، بسیار مهم است که فوراً اقدام کنید. با یک متخصص مالیاتی مشورت کنید تا گزینه‌های خود را بدانید و بهترین اقدام را بر اساس وضعیت مالی خود انتخاب کنید.

svg%3E - سررسید 2024 برای ثبت مالیات برای Small چیست؟
صاحبان تجارت؟

سریعترین راه برای ارسال اظهارنامه مالیاتی من چیست؟

تسلیم الکترونیکی سریعترین و سریعترین راه است. ایمن ترین راه برای دریافت بازپرداخت. فقط ۲۴ ساعت طول می کشد تا بازپرداخت الکترونیکی پردازش شود، در مقایسه با هفته ها برای بازپرداخت کاغذی. حتی اگر یک اظهارنامه کاغذی ارسال کنید، همچنان می توانید واریز مستقیم را به عنوان روش بازپرداخت خود انتخاب کنید.

اگر در منطقه ای زندگی کنم که تحت تاثیر بلایای طبیعی قرار گرفته است، چه اتفاقی برای مهلت های مالیاتی من می افتد؟

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که تحت تأثیر بلایای طبیعی مانند طوفان یا زلزله قرار گرفته‌اید، سازمان امور مالیاتی ممکن است به شما زمان بیشتری برای ارائه اظهارنامه مالیاتی و پرداخت‌ها بدهد. برای اطلاعات بیشتر، از وب‌سایت IRS دیدن کنید یا با دفتر IRS محلی خود تماس بگیرید. .

اگر اشتباهی مرتکب شوم و نیاز به ثبت مجدد مالیات‌هایم داشته باشم، چه؟ برگردید) و دستورالعمل های ارائه شده را دنبال کنید. اگر قبلاً وضعیت پرونده، افراد تحت تکفل، کل درآمد، کسورات یا اعتبارات اشتباه را گزارش کرده اید، ممکن است لازم باشد اظهارنامه خود را اصلاح کنید. حتماً قبل از ارسال، همه اطلاعات فرم اصلاح‌شده را دوباره بررسی کنید تا از صحت آن اطمینان حاصل کنید.< مالیات بر درآمد ایالتی در سال 2024 چه زمانی است؟

مهلت ثبت نام مالیات بر درآمد فدرال شما ۱۵ آوریل ۲۰۲۴ است و اکثر ایالت ها معمولاً مهلت های مالیاتی خود را طبق تقویم مشابهی دارند. این احتمال وجود دارد که اظهارنامه مالیات بر درآمد ایالتی شما نیز در این تاریخ سررسید شود، اما مهم است که با وب سایت دولت ایالتی خود برای شرایط خاص پرونده بررسی کنید.

مهلت تمدید مالیات برای سال مالیاتی ۲۰۲۳ چقدر است؟

۱۵ آوریل ۲۰۲۴، آخرین مهلت ارسال فرم ۴۸۶۸ و درخواست تمدید مالیات های فدرال است. اگر نمی‌توانید تا این تاریخ ثبت نام کنید، ثبت درخواست تمدید تا ۱۵ اکتبر ۲۰۲۴ به شما فرصت می‌دهد تا اظهارنامه مالیاتی خود را تکمیل و ارسال کنید.

چه زمانی می‌توانید مالیات‌های سال ۲۰۲۳ را در سال ۲۰۲۴ ثبت کنید؟

سازمان امور مالیاتی معمولاً در پایان ژانویه شروع به پذیرش اظهارنامه‌های مالیاتی می‌کند و اعلامیه رسمی آن در اواسط ماه منتشر می‌شود.

فصل مالیاتی چه زمانی شروع می شود؟

فصل مالیاتی معمولاً در هفته آخر ژانویه هر سال آغاز می شود. مهم است که در این مدت مالیات خود را با IRS ثبت کنید و هر گونه اعتبار یا بازپرداخت قابل اجرا را مطالبه کنید. اگر به زمان بیشتری نیاز دارید، ممکن است با پر کردن فرم ۴۸۶۸ حداکثر تا روز مالیات، تمدید بدون جریمه درخواست شود.

روز مالیات چه زمانی است؟

روز مالیاتی برای سال مالیاتی ۲۰۲۳ در ۱۵ آوریل ۲۰۲۴ است. این مهلت برای هر فرد یا کسب و کار کوچکی که به دنبال ثبت مالیات خود در IRS. اگر به پسوند نیاز دارید، مطمئن شوید که فرم ۴۸۶۸ را حداکثر تا روز مالیاتی ارسال کنید. عدم انجام این کار منجر به جریمه های سنگین و مجازات های IRS خواهد شد.


منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی