عمومی

نحوه ثبت مالیات برای سال مالیاتی 2023

نحوه ثبت مالیات برای سال مالیاتی ۲۰۲۳

نمی‌دانید چگونه مالیات را به‌طور مؤثر ثبت کنید؟ اگر چنین است، احتمالاً در حال تعجب هستید که بهترین راه برای مقابله با این فرآیند چیست. درست مثل ضرب المثلی که می گوید: “طولانی ترین سفر با یک قدم شروع می شود.” بنابراین، اجازه دهید اولین گام را با این راهنمای ضروری برای نحوه ثبت مالیات برای سال مالیاتی ۲۰۲۳ برداریم.

گام اول: جمع آوری اطلاعات پرونده از سال قبل

اینکه آیا شما اگر قصد دارید مالیات خود را ثبت کنید و از خدمات تهیه مالیات استفاده کنید، اولین قدم شما قبل از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی آسان‌تر کردن زندگی و جمع‌آوری تمام اطلاعات مربوط به تشکیل پرونده در سال گذشته است. این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • فرم W2
  • A 1099 یا چندین ۱۰۹۹ و مستندات هزینه‌ها. نکته اساسی که باید به عنوان راهنمای مالیات های جانبی کسب و کار بدانید این است که یک ۱۰۹۹ از همه کسانی که در طول سال ۶۰۰ دلار یا بیشتر به شما پرداخت کرده اند.
  • برای افراد خوداشتغال (که یک کسب و کار را اداره می کنند و ۱۰۹۹ دریافت نمی کنند)، به اسنادی در مورد درآمد و هزینه های خود نیاز دارید.< /li>

چه زمانی می توانید ثبت مالیات سال را شروع کنید؟

اکنون فصل مالیات است. اگر به صورت آنلاین تشکیل پرونده می دادید، می توانستید از قبل شروع کرده باشید. شما می توانید با پر کردن تمام اطلاعات مربوطه، آماده سازی مالیاتی مورد نیاز IRS را آغاز کنید. اگر جابه‌جا شده‌اید یا وضعیت پرونده‌تان تغییر کرده است، اولین قدم صرفه‌جویی در زمان است تا این اطلاعات را وارد کنید و از راه خارج کنید.

آیا بازپرداخت را پیش بینی می کنید؟ هرچه سریعتر پرونده را ارسال کنید، بازپرداخت زودتر دریافت می‌شود.

تصمیم بگیرید چگونه اظهارنامه مالیات بر درآمد فدرال خود را ارسال کنید

تسلیم مالیات های فدرال IRS می تواند ساده یا پیچیده باشد. ممکن است بتوانید به صورت آنلاین به صورت رایگان تشکیل پرونده دهید. اظهارنامه مالیاتی شما کدام نوع است؟

این اولین گام در فرآیند تصمیم گیری است. به عنوان مثال، اگر فقط یک w2 دارید، باید بتوانید خودتان مالیات تهیه و ثبت کنید.

حتی اگر بیش از یک شغل و چندین W2 دارید، مالیات های فدرال و ایالتی قبلاً کسر شده است. مالیات های محلی نیز ممکن است کسر شده باشد، یا ممکن است مجبور باشید آنها را جداگانه ثبت کنید. در سال ۲۰۲۴ از کسر استاندارد استفاده خواهید کرد، که اگر وضعیت پرونده شما مجرد باشد، ۱۴۶۰۰ دلار است. شما می توانید مالیات را با استفاده از فایل رایگان IRS ثبت کنید. یا می‌توانید از نرم‌افزار اولیه تهیه مالیات برای تهیه الکترونیکی اظهارنامه مالیات بر درآمد فدرال خود استفاده کنید.

اگر خوداشتغال هستید و نمی‌دانید نحوه ثبت مالیات خوداشتغالی، تشکیل پرونده مالیاتی کمی پیچیده تر می شود. همچنان می‌توانید به تنهایی مالیات را ثبت کنید، اما از راهنمایی یک تهیه‌کننده حرفه‌ای یا بهترین نرم‌افزار مالیاتی در حین تهیه اظهارنامه فدرال خود قدردانی خواهید کرد.

در اینجا چند نکته از ClearValue Tax درباره نحوه به حداکثر رساندن ایمن و آسان بازپرداخت مالیات آورده شده است:

بهترین گزینه ها برای ارائه اظهارنامه مالیاتی

انفرادی؟ نرم افزار؟ تهیه کننده مالیات؟ فایل رایگان؟ در اینجا اطلاعات دقیق‌تری درباره بهترین گزینه‌ها برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی وجود دارد:

نرم افزار مالیات

نرم افزار تهیه مالیات می تواند به شما کمک کند تا اظهارنامه مالیاتی فدرال خود را ساده کنید. به عنوان یک امتیاز، تمام اطلاعاتی که برای فدرال رزرو نیاز دارید می‌تواند برای تشکیل اظهارنامه مالیاتی ایالتی و محلی شما استفاده شود.

همانطور که از نرم‌افزار اظهارنامه مالیاتی برای انجام اظهارنامه مالیاتی خود استفاده می‌کنید، از شما خواسته می‌شود که اطلاعاتی را اضافه کنید که ممکن است موجب معافیت مالیاتی شود. ممکن است کسر مالیاتی پیدا کنید که نمی دانستید دارید (به زیر مراجعه کنید).

svg%3E - نحوه ثبت مالیات برای سال مالیاتی 2023

استخدام تهیه کننده مالیات

استخدام یک متخصص مالیاتی یک گزینه عالی است، به خصوص اگر تازه با مالیات های خود شروع کرده اید (یک روش جدید سرمایه گذاری تجاری). یک متخصص مالیاتی آماده‌سازی مالیاتی هدایت‌شده را ارائه می‌دهد و ممکن است برای گام‌هایی که می‌توانید در سال‌های آینده برای کمک به صرفه‌جویی در هزینه انجام دهید، پیشنهاداتی داشته باشد.

فرم های IRS آنلاین

همه فرم هایی که برای تشکیل پرونده مالیاتی فدرال نیاز دارید از طریق IRS در دسترس هستند. برای ثبت مالیات های ایالتی و محلی به فرم های جداگانه نیاز دارید. می‌توانید فرم‌ها را بارگیری و چاپ کنید – قبل از استفاده از فایل رایگان IRS، از آنها به‌عنوان کاربرگ‌ها استفاده کنید، و از آنها به‌عنوان فرم‌های قابل پر کردن IRS استفاده کنید.

پرونده رایگان

شما می توانید یک اظهارنامه مالیاتی فدرال با فایل بدون IRS ارسال کنید. خب، بخش گزینه فایل رایگان IRS رایگان است – البته، ممکن است همچنان نیاز به پرداخت بدهی در اظهارنامه مالیاتی خود داشته باشید! می‌توانید بدهی خود را با استفاده از کارت اعتباری، پیوند دادن به حساب بانکی خود یا راه‌اندازی یک طرح پرداخت بپردازید (اگر نتوانید فوراً تمام بدهی خود را پرداخت کنید.) می‌توانید با پیوند دادن به حساب بانکی خود، بازپرداخت دریافت کنید.

در اینجا جدولی وجود دارد که بهترین گزینه ها برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی را همراه با مزایا و معایب آنها فهرست می کند.

< th class="column-3">مزایا

< td class="column-1">فرم‌های IRS آنلاین

<. tr class="row-6 even" readability="7">

گزینه توضیح معایب
انفرادی پرداخت مالیات بر خودتان بدون کمک. – کنترل کامل بر فرآیند تشکیل پرونده خود. – ممکن است معافیت های مالیاتی احتمالی را از دست بدهید یا کسورات.
نرم افزار مالیات استفاده از نرم‌افزار آماده‌سازی مالیات برای ثبت مالیات‌های فدرال، با گزینه‌های بالقوه برای مالیات‌های ایالتی و محلی. – فرآیند ساده با درخواست معافیت‌های مالیاتی. – برخی از نرم افزارها ممکن است هزینه های مرتبطی داشته باشند.
مالیات آماده‌کننده استخدام یک متخصص مالیاتی برای آماده‌سازی مالیاتی هدایت‌شده و پیشنهادات بالقوه پس‌انداز پول در آینده. – راهنمایی و کمک تخصصی . – می تواند در مقایسه با گزینه های دیگر گران تر باشد.
دسترسی به تمام فرم‌های مالیاتی ضروری فدرال مستقیماً از IRS برای پر کردن دستی یا به‌عنوان کاربرگ‌ها. – گزینه رایگان برای کسانی که با پر کردن دستی راحت هستند. – در مقایسه با نرم افزار به تلاش و محاسبات بیشتری نیاز دارد.
پرونده رایگان استفاده از گزینه فایل رایگان IRS برای تشکیل پرونده فدرال مالیات؛ ممکن است نیاز به پرداخت مالیات بدهی یا تنظیم برنامه های پرداخت داشته باشد. – گزینه رایگان برای تشکیل پرونده مالیاتی فدرال. – موارد اضافی. اگر مالیات بدهکار هستید یا گزینه‌های بازپرداختی را انتخاب می‌کنید که شامل حساب‌های مرتبط است.

هر گزینه مزایا و معایب خود را دارد، بنابراین انتخاب بهترین روش به شما بستگی دارد. سطح راحتی با تشکیل پرونده مالیاتی، پیچیدگی وضعیت مالیاتی شما و ملاحظات بودجه. ویژگی‌ها و مزایای هر گزینه را در نظر بگیرید تا گزینه‌ای را بیابید که با نیازهای شما مطابقت دارد و تجربه یکنواخت و دقیق ثبت مالیات را تضمین می‌کند.

svg%3E - نحوه ثبت مالیات برای سال مالیاتی 2023

تعیین کنید که در چه دسته مالیاتی قرار می گیرید< /h2>

۷ براکت مالیاتی وجود دارد که نرخ مالیات شما را تعیین می کند. نرخ مالیات از ۱۰٪ تا ۳۷٪ متغیر است.

درآمد مشمول مالیات شما با استفاده از مجموع درآمد کسب شده و سرمایه گذاری شما محاسبه می شود و سپس این رقم بر اساس کسر تنظیم می شود. درباره کسورات در زیر بیشتر بخوانید.

اسناد مالیاتی خود را با هم دریافت کنید

به ما اعتماد کنید – تمام مالیات خود را دریافت کنید اسناد قبل از شروع با هم شما ممکن است از قبل همه چیزهایی را که نیاز دارید داشته باشید، به عنوان مثال، QuickBooks یا نرم افزارهای مشابه. یا ممکن است تمام اسناد خود را در مکانی کمتر رسمی مانند کشو بزرگ داشته باشید. در هر صورت، بیایید شروع کنیم:

کسرهای مالیاتی

مبلغ کل کسر مالیات شما تعیین می کند که آیا در اظهارنامه مالیات بر درآمد خود جزئی می کنید یا از کسر استاندارد استفاده می کنید. کسر استاندارد با توجه به وضعیت پرونده متفاوت است، و شما باید کسرهای خود را جمع آوری کنید تا ببینید به کدام روش واجد شرایط هستید.

بیایید نگاهی بیندازیم. در کسر مالیات احتمالی زیر ممکن است واجد شرایط باشید:

  • مالیات بر درآمد ایالتی و محلی: پولی که برای بار مالیات بر درآمد ایالتی و محلی خود پرداخت کرده‌اید، می‌تواند از اظهارنامه مالیات بر درآمد فدرال شما کسر شود.
  • مالیات بر املاک و دارایی های شخصی: پولی که برای این مالیات ها پرداخت کرده اید نیز می تواند هنگام ثبت مالیات های فدرال کسر شود.
  • سود وام مسکن: بسته به نرخ وام مسکن شما، میزان بهره ای که می پردازید ممکن است قابل توجه باشد.
  • هدایایی به خیریه: قوی> کمک های خیریه نیز می تواند کسر شود. شما به رسید، به علاوه اسنادی نیاز دارید که ثابت کند نهادی که هدیه شما را دریافت می‌کند یک سازمان خیریه است.
  • هزینه‌های پزشکی و دندانپزشکی: این شامل هزینه حق بیمه‌هایی است که پرداخت کرده‌اید. . اگر از بیمه Healthcare.gov استفاده می کنید (و بیمه نامه تخفیفی دریافت می کنید)، این مبلغ کل حق بیمه بیمه نامه را شامل نمی شود، اما شامل بخشی از حق بیمه ای است که پرداخت می کنید. سایر هزینه های پزشکی و دندانپزشکی ممکن است پوشش داده شوند، اما تنها در صورتی که هزینه از ۷٫۵٪ از درآمد ناخالص تعدیل شده شما بیشتر شود.
  • سود وام دانشجویی: میزان بهره ای که برای آن پرداخت کرده اید. وام دانشجویی نیز ممکن است کسر شود، حتی اگر شما دیگر دانشجوی تمام وقت نباشید.

svg%3E - نحوه ثبت مالیات برای سال مالیاتی 2023

چگونه برای پرداخت مالیات

اکنون که می دانید چگونه مالیات را به صورت آنلاین ثبت کنید، می توانید اطمینان حاصل کنید که مالیات شما به موقع پرداخت می شود. بهترین راه برای انجام این کار این است که در حین تشکیل پرونده پرداخت کنید – برای مبالغ سررسید گذشته در حساب خود با هزینه بهره مواجه خواهید شد.

حساب بانکی

زمانی که اظهارنامه مالیاتی ارائه می کنید، می توانید از حساب جاری یا پس انداز پرداخت کنید.

>

کارت

می توانید با کارت اعتباری شخصی یا تجاری پرداخت کنید.

طرح پرداخت

مالیات دهندگان می توانند پرداخت های برنامه ریزی شده را تنظیم کنند. می‌توانید با استفاده از وب‌سایت فایل رایگان IRS، این فرآیند را به صورت آنلاین و رایگان راه‌اندازی کنید.

svg%3E - نحوه ثبت مالیات برای سال مالیاتی 2023

افزونه های پرونده مالیاتی برای فصل پرونده مالیاتی ۲۰۲۴

اگر به زمان بیشتری نیاز دارید، رایگان است برای یک برنامه افزودنی تشکیل پرونده دهید. شما باید تا تاریخ سررسید مالیات ثبت نام کنید. برای تشکیل پرونده پسوند فقط حداقل اطلاعات لازم است. شما تخمین می زنید و از فرم ۴۸۶۸ IRS استفاده می کنید که برای دانلود و استفاده رایگان است.

نحوه ثبت مالیات اصلاح شده بازگشت

مالیات دهندگان هنگام ثبت مالیات ممکن است اشتباه کنند. مثلاً ممکن است کسر را حذف کرده باشید. یا اگر خوداشتغال هستید، ممکن است یک ۱۰۹۹ با تاخیر دریافت کنید و بخواهید آن را به اظهارنامه خود اضافه کنید.

باید با استفاده از فرم IRS 1040X، یک اظهارنامه مالیاتی اصلاح شده ارسال کنید.

نحوه بازگرداندن مالیات

اگر در موقعیتی قرار گرفتید که در آن مالیات معوقه دارید، ضروری است اقدامات مناسب برای رسیدگی به موضوع اگر این کار را نکنید، می‌توانید به دنبال سود یا حتی جریمه‌های زیادی باشید.

بهترین اقدام این است که مستقیماً با IRS کار کنید تا بدهی‌های مالیاتی معوق را حل کنید. برای شروع فرآیند، باید یک حساب کاربری با استفاده از irs.gov راه اندازی کنید، که به شما امکان می دهد برای دسترسی به ابزارها و منابع لازم برای مدیریت مالیات های معوقه خود.

تنظیم یک حساب کاربری در IRS یک فرآیند ساده است که معمولاً به صورت آنلاین از طریق وب سایت رسمی آن انجام می شود. هنگامی که حساب خود را ایجاد کردید، می توانید گزینه های پرداخت موجود را بررسی کنید تا بهترین برنامه را برای وضعیت مالی خود تعیین کنید. IRS طرح‌های پرداخت مختلفی را ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد پرداخت‌ها را در دوره‌ای متناسب با بودجه خود تقسیم کنید.

تصویر: Envato Elements


منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی