عمومی

Clickjacking چیست؟ چگونه از کسب و کار خود محافظت کنیم

Clickjacking چیست؟ چگونه از کسب و کار خود محافظت کنیم

هکرها برای فریب دادن افراد به دانلود بدافزار یا افشای اطلاعات محرمانه از کلیک جک استفاده می‌کنند. معمولاً یک قاب مخفی روی یک صفحه وب بی ضرر وجود دارد. قاب نامرئی مخرب زمانی فعال می‌شود که کاربران روی صفحه وب کلیک می‌کنند.

داده‌های حساس را می‌توان به سرقت برد و به آنها دسترسی پیدا کرد که منجر به آسیب‌های مالی و اعتباری می‌شود. کار و کسب های خرد. حتی تحت قوانین حفاظت از داده ها مانند مقررات حفاظت از داده های عمومی (GDPR) مجازات هایی وجود دارد. چارچوب خط‌مشی امنیت محتوا دارای پادمان‌های بسیار خوبی است.

svg%3E - Clickjacking چیست؟ چگونه از کسب و کار خود محافظت کنیم

Clickjacking چیست؟

یک روش استاندارد کلیک جک شامل استفاده از دکمه یا پیوند فریبنده است. کاربر معتقد است که روی چیزی که می بیند کلیک می کند اما با یک iframe مخرب مخفی در تعامل است. ممکن است اطلاعات حساس را به اشتراک بگذارد یا وب‌کمی مخفی را فعال کند که از آن اطلاعی ندارند.

svg%3E - Clickjacking چیست؟ چگونه از کسب و کار خود محافظت کنیم

انواع رایج حملات کلیک جک

در اینجا برخی از تاکتیک‌های حمله کلیک کردن آورده شده است.

  • یک هکر در نسخه کلاسیک حملات clickjacking، یک iframe شفاف را روی یک صفحه وب قرار می‌دهد.
  • بعضی از iframe هایی که استفاده می شوند به سختی قابل توجه هستند زیرا هکرها می توانند کدورت را در وب سایت مورد نظر صفر کنند.
  • برخی از حملات clickjacking می‌تواند مکان‌نما را دستکاری کند.
  • برخی مهاجمان یک ویدیو یا نظرسنجی با پخش‌کننده ویدیوی مخفی ارائه می‌دهند که در زیر رابط کاربری خوش‌خیم به نظر می‌رسد. نمونه‌ای از این را می‌توان در موارد ناشران Google با استفاده از جک کلیک مشاهده کرد.< /li>

svg%3E - Clickjacking چیست؟ چگونه از کسب و کار خود محافظت کنیم

چگونه Clickjacking می تواند بر کسب و کار شما تأثیر بگذارد

این می تواند منجر به دسترسی هکرها به داده های تجاری حساس شود. اطلاعات دزدیده شده را می توان برای سرقت هویت استفاده کرد یا در وب تاریک فروخته شد. درک بیشتر درباره شرایط امنیت سایبری می‌تواند در شناسایی و پیشگیری از چنین تهدیداتی مفید باشد.

نقض های شدید

 برخی از تأثیرات دیگر بر مشاغل شامل کلیک جک به عنوان نقطه ورود برای نقض حتی شدیدتر است. هکرها می‌توانند از آسیب‌پذیری‌های جک کلیک برای دسترسی به سیستم‌های تجاری سوء استفاده کنند و کاربران را به صفحات مخرب بفرستند.

ErodeTrust

 Clickjacking می‌تواند فرسوده شود. اعتماد به یک تجارت کوچک ممکن است کاهش درآمد و افزایش ریزش مشتریان، به علاوه از دست دادن شهرت وجود داشته باشد.

svg%3E - Clickjacking چیست؟ چگونه از کسب و کار خود محافظت کنیم

تشخیص Clickjacking

در اینجا برای تشخیص حمله باید به دنبال چند چیز باشید.

  • اگر با کلیک بر روی صفحه فرود شما را به سایت دیگری هدایت کنید. ، بارگیری ها را شروع می کند یا برگه های جدید را باز می کند، ممکن است قربانی یک حمله شوید.
  • پاپ آپ های مکرر در یک وب سایت می تواند نشانه واضح دیگری باشد.
  • این یک پرچم قرمز دیگر است اگر شما مکان‌نما به‌طور عجیبی عمل می‌کند، مثل اینکه نادرست است.
  •  عملکرد ضعیف وب‌سایت عنصر دیگری است که باید به آن نگاه کنید. پاسخگو نبودن و زمان بارگذاری کندتر می تواند نتیجه آن باشد.

svg%3E - Clickjacking چیست؟ چگونه از کسب و کار خود محافظت کنیم

راهبردهای پیشگیری از جعل کلیک

در اینجا چند روش اثبات شده برای جلوگیری از این مشکل آورده شده است. فراموش نکنید که چارچوب خط مشی امنیتی امنیت را افزایش می دهد.

  1. CSP یک استاندارد امنیتی است. صاحبان وب‌سایت‌هایی که از آن استفاده می‌کنند می‌توانند تشخیص دهند که کدام محتوای قانونی است. این یک راه عالی برای جلوگیری از حمله است.
  2. به روز رسانی نرم افزار ضروری است. این به ویژه برای افزونه ها و مرورگرهای وب صادق است. به یاد داشته باشید که برای هر آسیب‌پذیری امنیتی که می‌تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد، وصله‌هایی اضافه کنید.
  3. به خاطر داشته باشید که برای محافظت در برابر این مشکل، همه ویژگی‌های امنیتی داخلی مرورگر را فعال کنید.

svg%3E - Clickjacking چیست؟ چگونه از کسب و کار خود محافظت کنیم

استفاده از سربرگ X-Frame-Options

<دستورالعمل Frame-Acesterors 

این دستورالعمل وب‌سایت‌هایی را که می‌توانند محتوا را جاسازی کنند، کنترل می‌کند. اجداد فریم می توانند دامنه های مختلفی را که مجاز هستند فهرست کنند. این ابزار به منابعی اجازه می‌دهد که مرورگر می‌تواند برای هر صفحه معین بارگیری کند.

X-Frame-Options Header

این ابزار می‌تواند از حملات جک کلیک توسط کلیک جلوگیری کند. اطمینان از اینکه یک صفحه در وب سایت های دیگر تعبیه نشده است. توسعه دهندگان می توانند آن را در پیکربندی سرویس و یا چارچوب برنامه وب خود تنظیم کنند.

svg%3E - Clickjacking چیست؟ چگونه از کسب و کار خود محافظت کنیم

به‌روزرسانی و وصله‌سازی برنامه‌های کاربردی وب

بستن شکاف‌های امنیتی به طوری که از طریق جک کردن کلیک از صفحات وب مخرب بازدید نکنید.

  • به روز رسانی منظم برنامه های کاربردی وب مدرن و مرورگرها برای اطمینان از به روز بودن ویژگی های خط مشی امنیتی ضروری است.
  • از به روز رسانی های نرم افزاری که شامل وصله ها هستند استفاده کنید. و این موارد را مرتباً به روز کنید.

svg%3E - Clickjacking چیست؟ چگونه از کسب و کار خود محافظت کنیم

انجام تست کلیک جک

انجام آزمایشی برای دسترسی به آسیب پذیری وب سایت در برابر حملات iframe های نامرئی به معنای بهره گیری از راهنمای زیر است:

  1. شما باید iframe نامرئی را که یکی از روش‌های استاندارد مورد استفاده است، درک کنید.
  2.  می‌توانید از چندین ابزار آزمایشی مختلف مانند OWASP.
  3. بعد، می توانید یک صفحه آزمایشی با iframe تعبیه شده ایجاد کنید. اسکنرهای خودکاری وجود دارد که می‌توانید از آنها بهره ببرید، مانند OWASP ZAP.
  4.  مستند کردن همه فرآیندهای آزمایش، یافته‌ها و آسیب‌پذیری‌های شما ضروری است. گزینه‌های x frame خود را تغییر دهید.
  5.  به یاد داشته باشید که آزمایش‌های منظم را برنامه‌ریزی کنید. آسیب پذیری های جدید دائماً با گذشت زمان در حال ظهور هستند.
< td class="column-1">عواقب قانونی
جنبه توضیح راهبردهای پیشگیری ابزارها/روش ها
تعریف Clickjacking یک تکنیک فریبنده است که در آن کاربر فریب می خورد و روی آن کلیک می کند. چیزی متفاوت از آنچه کاربر درک می کند. از ماهیت کلیک جک آگاه باشید و به کارکنان آموزش دهید. آموزش آگاهی امنیتی
اهداف مشترک اغلب دکمه‌ها، پیوندهای موجود در وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را هدف قرار می‌دهد. به‌طور منظم وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها را به‌روزرسانی و اصلاح کنید. نرم‌افزار به روز رسانی ها، وصله ها
تکنیک شامل لایه‌بندی یک iframe شفاف روی یک دکمه یا پیوند قانونی است. یک خط‌مشی امنیت محتوا (CSP) را برای کنترل محتوایی که می‌توان در یک صفحه بارگذاری کرد، اجرا کنید. خط مشی امنیت محتوا (CSP)
تأثیر بر کسب و کار می تواند منجر به سرقت داده ها، اقدامات غیرمجاز، و نقض امنیت شود. بازرسی های امنیتی منظم انجام دهید و ارزیابی ها. ممیزی های امنیتی، ارزیابی ریسک
علائم Clickjacking تغییر مسیرهای غیرمنتظره، رفتار عجیب مکان نما، عدم پاسخگویی یا عملکرد کند وب سایت. نظارت کنید. ترافیک وب و فعالیت کاربر برای ناهنجاری ها. ابزارهای نظارت بر ترافیک
عدم انطباق احتمالی با قوانین حفاظت از داده ها مانند GDPR به دلیل نقض داده ها. از انطباق با قوانین مربوط به حفاظت از داده ها اطمینان حاصل کنید. نرم افزار مدیریت سازگاری
انواع Clickjacking شامل جابجایی مکان نما، لایک جک (در رسانه های اجتماعی) و جک فایل (دستکاری دانلود فایل). اقدامات ضد کلیک مانند هدر X-Frame-Options را بکار ببرید. سربرگ X-Frame-Options، ابزارهای Anti-Clickjacking< /td>
دفاع رابط کاربری رابط کاربری را در برابر پوشش‌های غیرمجاز iframe ایمن کنید. از اسکریپت‌های شکسته فریم استفاده کنید و از طراحی UI ایمن اطمینان حاصل کنید. اسکریپت‌های شکستن قاب، طراحی UI ایمن
پاسخ به حوادث شناسایی سریع و جداسازی سیستم‌های آسیب‌دیده. یک برنامه واکنش به حادثه را در دستور کار قرار دهید. پاسخ به حادثه برنامه
کاهش طولانی مدت به‌روزرسانی‌های منظم خط‌مشی‌ها و اقدامات امنیتی. فرهنگ آگاهی از امنیت سایبری در سازمان ایجاد کنید. در حال انجام است. آموزش کارکنان، به‌روزرسانی‌های خط‌مشی

بهترین روش‌ها در طراحی صفحه وب برای جلوگیری از کلیک جک کردن

طراحی صفحه فرود به معنای استفاده از گزینه‌های X-frame است. . سه مقدار مختلف وجود دارد که می توانید برای این هدر استفاده کنید. “انکار” تضمین می کند که صفحات در وب سایت شما نمی توانند در iframe نمایش داده شوند. یک راه خوب برای جلوگیری از حمله کلیک جک.

خط‌مشی امنیت محتوا (CSP)  به شما امکان می‌دهد یک لیست سفید از منابعی که می‌خواهید تهیه کنید. می توانید از تصاویر، شیوه نامه ها و اسکریپت ها دانلود کنید.

svg%3E - Clickjacking چیست؟ چگونه از کسب و کار خود محافظت کنیم

پاسخ دادن به یک حادثه کلیک جک

در صورت حمله به کسب‌وکارتان در اینجا مراحلی وجود دارد که باید انجام دهید.

  • پاسخ فوری در جایی که شما ضروری است. شناسایی و جداسازی سیستم‌هایی که تحت تأثیر قرار می‌گیرند.
  •  شما باید کدهای مخرب را غیرفعال و حذف کنید و طرف‌های درگیر را شناسایی کنید.
  •  نشانه‌های جلسه را بازنشانی کنید و گذرواژه‌ها را تغییر دهید.
  • هر گونه آسیب‌پذیری را اصلاح کنید و به‌روزرسانی‌ها را در پلتفرم وب و نرم‌افزار خود پیاده‌سازی کنید.

در طولانی‌مدت، باید یک خط‌مشی امنیت محتوا و سرصفحه‌های دیگر مانند گزینه‌های X-frame را به‌روزرسانی و پیاده‌سازی کنید.< /p>

svg%3E - Clickjacking چیست؟ چگونه از کسب و کار خود محافظت کنیم

ساخت فرهنگ آگاهی از امنیت سایبری

جلسات آموزشی تعاملی روشی عالی برای آموزش کارکنان برای جلوگیری از حمله کلیک جک است. این جلسات و سایر جلسات در مورد تهدیدات امنیت سایبری را در داخل هواپیما بگنجانید.

سؤالات متداول: Clickjacking

در اینجا چند پاسخ به سؤالات متداول وجود دارد.

حمله لایک جک چیست؟< /h3>

این نوعی از کلیک جک است که در آن افراد فریب می‌خورند تا روی دکمه «پسندیدن» در فیس‌بوک یا دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی کلیک کنند.

آیا جک کردن کلیک جدی است؟

< span data-color="transparent">این بسیار جدی است زیرا می‌تواند افراد را فریب دهد تا داده‌های محرمانه را تحویل دهند یا اجازه دسترسی به دستگاه‌هایشان را بدهد.

آیا جک کلیک می‌تواند بر همه انواع وب‌سایت‌ها تأثیر بگذارد؟

 از نظر فنی، این نوع حمله می‌تواند بر همه انواع وب‌سایت‌ها تأثیر بگذارد. با این حال، وب‌سایت‌هایی که سرصفحه‌های خط‌مشی امنیت محتوا، سرصفحه‌های گزینه x-frame و اسکریپت‌های فریم‌شکنی را پیاده‌سازی می‌کنند، کمتر در معرض خطر هستند.

چگونه از بازدید از یک صفحه مخرب اجتناب کنیم؟

پیش از اینکه روی URL کلیک کنید، آن را تأیید کنید. به جای .com.

آدرس وب‌سایتی را که می‌خواهید از آن بازدید کنید، مستقیماً در نوار آدرس تایپ کنید.

چگونه اجداد چارچوب خط مشی امنیتی در دفاع از کلیک جک کمک می کنند؟

خط‌مشی امنیت محتوا یک دستورالعمل فریم-اجدادی دارد که وب‌سایت‌هایی را که می‌توانند محتوا را قاب‌بندی کنند، کنترل می‌کند. از استفاده هکرها از iframe برای گمراه کردن کاربران جلوگیری می کند.

تصویر: Envato Elements, $


بیشتر در: امنیت سایبری
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی