عمومیمقالات

مقابله با اختلال: الین هاگ، استراتژیست تجاری در مورد هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار تجاری بحث می کند

مقابله با اختلال: الین هاگ، استراتژیست تجاری
در مورد هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار تجاری بحث می کند

برای بسیاری از نیروی کار مدرن ما، به نظر می رسد که ظهور فناوری هوش مصنوعی به یکباره اتفاق افتاده است. زمانی بود که ما روزهای کاری خود را بدون توجه به هوش مصنوعی و پیامدهای آن سپری می‌کردیم، و سپس، ناگهان، همه جا بود.

این می‌تواند کمی دلهره‌آور باشد، شاید حتی طاقت‌فرسا باشد. و اگر فکر می کنید غرق شدید… خوب، فقط تصور کنید الین هاگ چه احساسی دارد.

“من باید یک یادداشت تشکر برای سام آلتمن بفرستم که ما را مشغول کرده است.” او می خندد و البته اشاره می کند. ، به کارآفرین، سرمایه گذار و برنامه نویس پیشگام که مدیر عامل OpenAI است.

«راه اندازی ChatGPT در نوامبر [سال ۲۰۲۲] سردرگمی زیادی ایجاد کرده است. بسیاری از افرادی که من می شناسم واقعاً گیج شده اند. “حالا چی؟ این چیه؟ آیا قرار است دنیا را تسخیر کند؟ من چه هستم—کمک!’»

Hauge، یک استراتژیست تجاری مستقر در نروژ که متخصص در فناوری‌های نوظهور از جمله هوش مصنوعی، واقعیت مجازی، اینترنت اشیا و blockchain، غریبه نیست. به برنامه های هوش مصنوعی خودش. آنها از سال ۲۰۱۶ حوزه اصلی تمرکز او بودند و قبل از آن، او بیش از یک دهه از مدرک کارشناسی ارشد خود در بیوفیزیک، فناوری پزشکی، علم مدیریت و تحقیقات عملیاتی استفاده کرد تا به رهبران کسب و کار کمک کند تا از دیگر فناوری‌های مبتنی بر داده درک کنند.

او توضیح می‌دهد: «نقش من این است که نقاط را به هم وصل کنم – بین ارزش تجاری و فناوری ترجمه کنم – و نقاط را بین دامنه‌های مختلف وصل کنم. “و این می تواند انواع بسیار بسیار متفاوتی از حوزه ها باشد، از حقوق گرفته تا روانشناسی، فلسفه و فرهنگ.”

Elin Hauge نقش فراگیر هوش مصنوعی را توضیح می دهد

هوگ توضیح می دهد که نکته ای که در مورد هوش مصنوعی وجود دارد این است که می توان آن را تقریباً در همه جا به کار برد: در همه انواع مشاغل و در راه های بی شمار او می‌گوید: «ما معمولاً فکر می‌کنیم که باید همه، به‌نوعی، سرفصل‌های بزرگ باشد. “ما انتظار داریم عامل عجب. اما واقعیت این است که اکثر برنامه های کاربردی هوش مصنوعی، حتی به آنها فکر نمی کنید. به عبارت دیگر، همه ماشین‌های خودران و فناوری تشخیص چهره نیستند. این همچنین خرید آنلاین و سازماندهی فیدهای رسانه های اجتماعی است.

با این وجود، هاگ برخی از نگرانی ها و ترس ها را در مورد هوش مصنوعی درک می کند. (او حتی خودش هم نگرانی‌های مشترکی دارد.) «وقتی در مورد نقش هوش مصنوعی صحبت می‌کنیم، باید آن را کنار بگذاریم. فراتر از بحث فناوری، زیرا زمانی که شما شروع به استفاده از داده‌هایی می‌کنید که نشان‌دهنده هر جمعیتی برای تصمیم‌گیری در سطح فردی است، اینجاست که ما انسان‌ها واقعاً نمی‌دانیم داده‌های بزرگ چگونه کار می‌کنند.

به هر حال. برای مثال، او به مفهوم شاخص توده بدنی اشاره می کند. در حالی که پزشکان و متخصصان مراقبت های بهداشتی می پذیرند که این مفهوم می تواند بر روی یک جمعیت بزرگ برای گفتن چیزی در مورد سلامت آن جمعیت کار کند، در سطح فردی، واقعاً کار نمی کند. افراد ساختار استخوانی متفاوتی دارند، توده عضلانی متفاوتی دارند. در نهایت، اکثر دانشمندان به توافق رسیده‌اند که این عوامل آن را به معیار ضعیفی برای اندازه‌گیری سلامت تبدیل می‌کند.

«این همان کاری است که ما در مورد استفاده از هوش مصنوعی از یک جمعیت بزرگ برای تصمیم‌گیری انجام می‌دهیم. الین هاگ توضیح می دهد که در سطح فردی، به بیان ساده. “ناگهان، ما الگوهای یک جمعیت بزرگ را می گیریم، آن را برای من به کار می بریم – و این برای من مناسب نیست! و اینجاست که ما انسان‌ها خود را با مشکلات بسیار چالش برانگیزی مواجه می‌کنیم.”

“حالا، طرف دیگر آن این است که وقتی هوش مصنوعی را در موارد مثبت به کار می‌بریم: توصیه کتاب یا توصیه موسیقی. “او ادامه می دهد. من معمولاً از مخاطبانم می‌پرسم: «چند نفر از شما امروز صبح در راه رفتن به محل کار به موسیقی گوش می‌دهید؟ چند نفر از شما از Spotify استفاده می کنید؟ Spotify نمونه بارز استفاده از هوش مصنوعی در قالب یادگیری ماشینی برای ارائه توصیه ها است، درست است؟ همه ما این را قبول داریم.”

بخش بزرگی از کار او در ابهام زدایی از هوش مصنوعی دقیقاً به این روش، و تخصص او او را به یک استراتژیست مورد تقاضا تبدیل کرده است. هاگ رئیس هیئت مدیره سه استارت آپ فناوری و عضو هیئت مدیره دو شرکت مشاوره دیگر است که در آنجا به استفاده از هوش مصنوعی در استراتژی کسب و کار. و او تاکید می کند که هوش مصنوعی دقیقاً همین است—یک جزء واحد از یک استراتژی تجاری گسترده تر.

«من مدام به این واقعیت برمی گردم که هوش مصنوعی یک استراتژی نیست، بلکه یک جعبه ابزار است. من با گفتن این جمله در صنعت مشاوره دوستی پیدا نمی کنم، زیرا برخی از شرکت ها از فروش پروژه های استراتژی هوش مصنوعی زندگی می کنند. «اکنون، [شرکت‌های بزرگ] همه درباره هوش مصنوعی مولد صحبت می‌کنند.»

این بخشی از دلیلی است که Hauge پیش‌بینی می‌کند که احتمالاً شاهد دوره‌ای خنک‌کننده دیگری در فضای هوش مصنوعی خواهیم بود. از زمانی که او چندین سال پیش کار با این ابزارها را آغاز کرد، اشاره می کند که در هوش مصنوعی “زمستان و تابستان” وجود داشته است. ما در میانه یک دوره بسیار گرم هستیم، اما او کاهش سرعت را در افق می بیند.

Elin Hauge در مورد هوش مصنوعی واقع‌بین است

این بدان معنا نیست که هوش مصنوعی به جایی می‌رود — دور از آن.

«اولین کاری که اکثر مردم صبح انجام می‌دهند چیست؟ ” هاگ، تا حدودی لفاظی می پرسد. پاسخی که می‌گیرید (از هر کسی که با خودش صادق است) این است: «من به تلفنم نگاه می‌کنم.»

هاگ صبح‌های فرضی را برای یک کارگر معمولی می‌گذراند. احتمالاً زنگ هشدار را از دستگاه تلفن همراه خود خاموش کرده‌اید و سپس آب و هوا یا ترافیک را بررسی کرده‌اید یا در TikTok یا توییتر، که اکنون به نام X شناخته می‌شوند، بسیار تجملاتی کرده‌اید. شاید در حالی که زیر دوش می‌رفتید، مقداری موسیقی در Spotify پخش کرده باشید، یا eBay را مرور کرد یا از طریق Google News مطالعه کرد. در تمام این موارد، از آب‌وهوا گرفته تا تجارت الکترونیک و الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی، هوش مصنوعی پیش‌بینی‌کننده نقشی را ایفا می‌کند.

او می‌گوید: «می‌فهمید، می‌توانم ادامه دهم. همه جا هست و ما به آن فکر نمی کنیم. و ما به آن فکر نمی کنیم زیرا بخشی از زندگی روزمره ماست. و این همان چیزی است که قرار است با این ابزارهای هوش مصنوعی مولد نیز اتفاق بیفتد. آنها فقط به بخشی طبیعی از زندگی تبدیل خواهند شد.”

او هوش مصنوعی را به گوشی های هوشمند، یا آی پد یا ماشین های الکتریکی تشبیه می کند.

“همه ما به آنها عادت خواهیم کرد.” می گوید. “و ما فکر خواهیم کرد، “ده سال پیش، ما این ابزارها را نداشتیم.” 

این مقاله در ابتدا در < یک href="https://store.success.com/by-media/success-magazine-jan-feb-2024-steve-aoki.html"> شماره ژانویه / فوریه ۲۰۲۴ از SUCCESS مجله. عکس توسط Kristoffer Sandven/ با اجازه الین هاوگ.

191485455cb5041b8d912bf19ab2eb48?s=150&d=mp&r=g - مقابله با اختلال: الین هاگ، استراتژیست تجاری
در مورد هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار تجاری بحث می کند

کاسل نویسنده و ویراستار ساکن مینیاپولیس، یکی از مالکین راکت MN و یک جمع کننده VHS.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی